2011.12.06.@ 11.12

Csúnyán megfáztál? Gyógyszerek helyett jógázz!

Közeleg a téli influenzaszezon, ám a következő jógagyakorlatokkal remekül erősítheted az immunrendszered.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Lélegezz és relaxálj!

A jógagyakorlatok során igyekezz a levegőt mindig orron át a tüdőbe szívni, ami élénkíti a vérkeringést és növeli a légzéskapacitást. A mély belégzés után ereszd ki a levegőt, és ügyelj arra, hogy hasad a belégzéskor előre domborodjon, kilégzésnél pedig húzd be. Ha elsajátítod a helyes légzéstechnikákat, és ezeket rendszeresen gyakorlod, életenergiáid sokkal erősebbé válnak és javul az egészségi állapotod.

Napüdvözlet

Indiában ezt a gyakorlatot évszázadok óta napkeltekor végzik, hisz a kora reggeli jógázás egész napra teljes életenergiával tölt fel. A dinamikus mozgássorozat élénkíti a vérkeringést, erősíti az immunrendszert és megakadályozza a megfázást, míg bizonyos pózok a belső szerveket stimulálják. Miközben izzad a tested, bőrödön keresztül kiválasztódnak a kórokozók és a méreganyagok, a belső tisztítás pedig jót tesz az egész szervezetnek. A Napüdvözlet 12 lépésből áll, ám ügyelj előrehajlásánál a kilégzésre, hátrahajlásnál a belégzésre, s így több sorozatot tudsz egymás után elvégezni.

Fejenállás

A gyakorlat serkenti az emésztést, elősegíti a feszültség oldását és a véráramlást, erősíti az immunrendszert, így a szervezet ellenállóbbá válik a fertőző betegségekkel szemben. Így végezd: tegyél a padlóra egy jógaszőnyeget, térdelj rá, és az alsó karokkal formázz háromszöget. Kinyújtott térdekkel emeld fel óvatosan a csípőd, a hátad legyen teljesen egyenes. Emeld fel lassan az egyik lábad, húzd utána a másikat, és egyensúlyozz addig, amíg biztonságosnak nem érzed. Lassan egyenesítsd ki a lábaidat úgy, hogy a lábujjak a mennyezet felé nézzenek. Tartsd a pózt, ameddig bírod, majd lassan ereszkedj vissza a kiinduló helyzetbe, és lélegezz mélyeket.

Gyertyaállás

A gyertyaállás szabályozza a test anyagcsere- és hőháztartását, fokozza a vérellátást, erősíti a szívet és az immunrendszert. Így gyakorold: feküdj a hátadra, nyújtsd ki egyenesen a lábaidat, a kezed tedd magad mellé a földre, és húzd az állad a nyakadhoz. Lélegezz be, emeld fel egyenesen a lábaidat, és ebben a pózban lélegezz ki-be párszor. Újabb belégzéssel emeld fel a talajról a feneked, majd egyszerre mindkét lábad és lendítsd a csípőd. Tartsd egyenesen a hátad, és nyújtsd olyan magasra, amennyire csak bírod. Maradj pár másodpercig ebben a pózban, lélegezz mélyeket, a gyakorlat végén kilégzéssel, csigolyáról csigolyára gördülj vissza a talajra.

Alternatív légzés

A váltott orrlyukú légzőgyakorlatnál az egyik orrlyukon keresztül szívod be a levegőt, és a kilégzés a másik oldalon történik. Az alternatív légzés elősegíti a vérkeringést a szervezetben, a légzéstechnika kedvezően befolyásolja az idegrendszer működését, valamint teljesen átszellőzteti a felső- és alsó légutakat, a tüdőt és a hörgőket. Így végezd: ülj le kényelmesen a földre, a hátad legyen egyenes. Hüvelyk- és gyűrűs ujjad segítségével felváltva zárd, illetve nyisd a bal és jobb orrlyukat, a belégzést oldalanként tartsd 4, a kilégzést 8 másodpercig.

Látogass el a Wellness Caféra, és olvass még többet a témában!

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Kapcsolódó cikkek:

Lesd el a személyi edzők alakformáló titkait!

Nordic walking, a téli megatrend

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: egészség immunrendszer jóga

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

Nézd meg a legszebb mintákat ebben a témában!

Tényleg rossz a testednek, ha hideg vizet iszol?

Lehet, hogy a hideg vízzel többet ártasz magadnak, mint használsz.

Ez történik a testeddel, ha nem eszel cukrot

Nem kell teljesen leszoknod róla!