2011.12.13.@ 11.12

Hat hamis fitnesztény

A súlyzós edzéstől egyáltalán nem leszel nagydarab. Nem hiszel nekünk? Ismerd meg a többi hamis fitnesz tényt is!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A súlyzós edzéstől nagydarab leszel

Megcáfoljuk: Minél nagyobb sovány izomtömeggel rendelkezel, annál több kalóriát tudsz elégetni a nap folyamán. Míg a kardióval elpusztíthatod a zsírt, addig az erősítő edzéssel még több sovány izmot fejleszthetsz, ezért még akkor is égnek a kalóriák, amikor már az izmaid nyugalmi állapotban vannak. Ahogy idősebbek leszünk, veszítünk a sovány izomtömegből, emiatt is lelassulhat az anyagcserénk, és ennek eredményeként gyarapodhat a súlyunk. Az erősítő edzés nagyon fontos ahhoz, hogy fenntartsuk és fejlesszük az izomtömeget, és hatására az anyagcsere is nagy sebességen pörög, így kordában tarthatjuk a súlyunkat.

Az izomból zsír lesz, ha hosszú időre hanyagolod a mozgást

Megcáfoljuk: Az izom és a zsír teljesen más szövetekből tevődik össze. Ha felhagysz vagy mérsékeled a rendszeres mozgás mennyiségét, azzal az anyagcseréd hatásfokát csökkented. Ha viszont továbbra is ugyanakkora mennyiségű kalóriát viszel be a szervezetedbe, akkor a felesleg zsírként fog elraktározódni, hiszen már nincs meg az a sovány izomtömeg, ami elégethetné azt. Ezért növekedni fog a testzsír százalékod, és emiatt tűnhetsz kövérebbnek is.

Ha nem izzadsz kellőképp az edzés közben, nem dolgozol elég keményen

Megcáfoljuk: Az izzadás nem feltétlenül jelzi a konkrét erőfeszítést, így ehelyett használd inkább a „beszéd-tesztet” az intenzitás méréséhez: egy könnyedebb edzés során ugyan egy kicsit nehezebben, de tudsz társalogni, míg egy pörgős, izzasztó sport közben meglehetősen nehezedre esik beszélgetni.

Egy állandó, jól beváltnak hitt gyakorlatsorral számíthatsz a legjobb eredményre

Megcáfoljuk: A testünk nagyon hamar hozzászokik a rendszeres gyakorlatokhoz, de az állandóan ismétlődő edzés unalomhoz, sikertelenséghez, de akár még sérüléshez is vezethet. Váltogasd a mozgásformákat, így biztos, hogy szert teszel az álomalakra.

Alacsony intenzitás és magas ismétlésszám tökéletesen elegendő a súlyzós edzésnél

Megcáfoljuk: Azért a súlyzós edzésnél se spórolj az energiával. Ha könnyű súlyokat emelgetsz magas ismétlésszámmal, az inkább kardiónak minősül, szóval inkább a súlyok méretét növeld. Ha a sovány izomtömeget szeretnéd fokozni, akkor legalább 60%-kal nagyobb súlyt emelj, mint amire előzőleg képes voltál.

A problémás területeket célzottan megdolgoztató edzések sikerre visznek

Megcáfoljuk: Ez sajnos nem így működik. Önmagában a felülésektől nem lesz kockás a hasad, és kizárólag guggolásokkal nem tudsz kőkemény hátsót faragni. Az, hogy milyen mértékben tudod leolvasztani magadról a felesleget, függ a genetikától, a korodtól, és ahhoz, hogy a problémás területek feszesebbé váljanak, az egész testeden csökkennie kell a testzsírnak.

Látogass el a Wellness Caféra, és olvass még többet a témában!

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Kapcsolódó cikkek:

Csúnyán megfáztál? Gyógyszerek helyett jógázz!

Lendülj formába cross traininggel!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: edzés fitnesz mozgás

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Mindannyian szeretjük a nyarat. Napozás, fürdőzés, vagy csak maga a jó idő... Viszont az UV sugarak, a sós víz, a meleg és a medencék vegyszerei igencsak károsítják hajunkat. De a megfelelő eszközökkel könnyedén óvhatod hajad a káros külső hatásoktól, hogy az visszatérhessen eredeti szépségéhez. Próbáld ki az új Univerzális növényi balzsamot az Yves Rocher-tól!

Ezért érzed magad másnaposnak alkohol nélkül is

Kevés ennél gonoszabb dolog létezik.