2011.12.13.@ 11.12

Hat hamis fitnesztény

A súlyzós edzéstől egyáltalán nem leszel nagydarab. Nem hiszel nekünk? Ismerd meg a többi hamis fitnesz tényt is!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A súlyzós edzéstől nagydarab leszel

Megcáfoljuk: Minél nagyobb sovány izomtömeggel rendelkezel, annál több kalóriát tudsz elégetni a nap folyamán. Míg a kardióval elpusztíthatod a zsírt, addig az erősítő edzéssel még több sovány izmot fejleszthetsz, ezért még akkor is égnek a kalóriák, amikor már az izmaid nyugalmi állapotban vannak. Ahogy idősebbek leszünk, veszítünk a sovány izomtömegből, emiatt is lelassulhat az anyagcserénk, és ennek eredményeként gyarapodhat a súlyunk. Az erősítő edzés nagyon fontos ahhoz, hogy fenntartsuk és fejlesszük az izomtömeget, és hatására az anyagcsere is nagy sebességen pörög, így kordában tarthatjuk a súlyunkat.

Az izomból zsír lesz, ha hosszú időre hanyagolod a mozgást

Megcáfoljuk: Az izom és a zsír teljesen más szövetekből tevődik össze. Ha felhagysz vagy mérsékeled a rendszeres mozgás mennyiségét, azzal az anyagcseréd hatásfokát csökkented. Ha viszont továbbra is ugyanakkora mennyiségű kalóriát viszel be a szervezetedbe, akkor a felesleg zsírként fog elraktározódni, hiszen már nincs meg az a sovány izomtömeg, ami elégethetné azt. Ezért növekedni fog a testzsír százalékod, és emiatt tűnhetsz kövérebbnek is.

Ha nem izzadsz kellőképp az edzés közben, nem dolgozol elég keményen

Megcáfoljuk: Az izzadás nem feltétlenül jelzi a konkrét erőfeszítést, így ehelyett használd inkább a „beszéd-tesztet” az intenzitás méréséhez: egy könnyedebb edzés során ugyan egy kicsit nehezebben, de tudsz társalogni, míg egy pörgős, izzasztó sport közben meglehetősen nehezedre esik beszélgetni.

Egy állandó, jól beváltnak hitt gyakorlatsorral számíthatsz a legjobb eredményre

Megcáfoljuk: A testünk nagyon hamar hozzászokik a rendszeres gyakorlatokhoz, de az állandóan ismétlődő edzés unalomhoz, sikertelenséghez, de akár még sérüléshez is vezethet. Váltogasd a mozgásformákat, így biztos, hogy szert teszel az álomalakra.

Alacsony intenzitás és magas ismétlésszám tökéletesen elegendő a súlyzós edzésnél

Megcáfoljuk: Azért a súlyzós edzésnél se spórolj az energiával. Ha könnyű súlyokat emelgetsz magas ismétlésszámmal, az inkább kardiónak minősül, szóval inkább a súlyok méretét növeld. Ha a sovány izomtömeget szeretnéd fokozni, akkor legalább 60%-kal nagyobb súlyt emelj, mint amire előzőleg képes voltál.

A problémás területeket célzottan megdolgoztató edzések sikerre visznek

Megcáfoljuk: Ez sajnos nem így működik. Önmagában a felülésektől nem lesz kockás a hasad, és kizárólag guggolásokkal nem tudsz kőkemény hátsót faragni. Az, hogy milyen mértékben tudod leolvasztani magadról a felesleget, függ a genetikától, a korodtól, és ahhoz, hogy a problémás területek feszesebbé váljanak, az egész testeden csökkennie kell a testzsírnak.

Látogass el a Wellness Caféra, és olvass még többet a témában!

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Kapcsolódó cikkek:

Csúnyán megfáztál? Gyógyszerek helyett jógázz!

Lendülj formába cross traininggel!

Számtalan kedvező ajánlat a Cosmopolitan AKCIÓI között!

Címkék: edzés fitnesz mozgás

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

5 izgalmas film péntek estére

5 izgalmas film péntek estére

Péntek 13. elhozta a legjobb filmeket. Csekkold a listát!

Hihetetlen, mennyit keresett Kim Kardashian az új márkájával

És az se mindegy, hogy mennyi idő alatt sikerült ezzel az összeggel gyarapítania vagyonát.

„25 éves vagyok és 1 milliót költök évente botoxra”  

Hihetetlen, hogy mire gyűjt egyetem mellett!

„Nyílt levél a nőnek, akivel állítólag megcsalt a férjem”

Az ausztrál Whim nevű lapnak írt egy névtelen nő egy nagyon érdekes nyílt levelet. Megéri elolvasni!

Horoszkóp: Szeptember 9., Hétfő

Halihó, Cosmo-lány! Kíváncsi vagy, mi vár rád ma a melóban és a szerelemben? Csekkold le nálunk a horoszkópodat szeptember 9-én is!

Ennyit kellene edzened hetente a lapos hasért

És nem, nincs könnyebb megoldás!