2011.12.16.@ 11.12

Így vethetsz véget a jojó-effektusnak!

Rengeteg csodadiétát kipróbáltál már, mégsem tudsz lefogyni? Próbáld ki a legtutibb Cosmo-tippeket!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Felejtsd el a koplalást!

A gyors és látványos fogyás, amit rengeteg divatdiéta ígér, nem csak rendkívül egészségtelen, de tartós eredményt sem nyújt. Ezeknek a drasztikus fogyókúráknak általában azonos az alapelve: kevesebb kalóriát juttatsz be a szervezetedbe, mint amennyire szükséged van, s így a plusz kilók hetek alatt eltűnnek. A valóság azonban az, hogy tested az éhezés miatt átvált egy túlélő üzemmódra, és a zsírszövetek helyett az izmokat építi le, arról nem beszélve, hogy drámaian lelassul az anyagcseréd is. Ha a koplalás után visszatérsz egy normális étrendre, a megnövekedett kalóriabevitel miatt többet hízol, mint amennyit eredetileg leadtál. A fogyás-hízás nagyon megterheli a szervezetedet, és az alakodon is nyomot hagy, mivel lazítja a bőr kötőszöveteit.

Válts szemléletet!

Az alacsony glikémiás indexű ételek lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, és hosszú időre eltelítik a gyomrodat. Minél alacsonyabb egy táplálék GI-értéke, annál kevesebb glükózt juttat el a véráramba, s így a hasnyálmirigynek is kevesebb inzulint kell termelnie ahhoz, hogy a glükóz eljusson a sejtekbe. Szervezetednek tehát minél kevesebb inzulint kell elválasztania, annál kevesebb zsírt fog elraktározni. Egy holland tanulmány szerint a magas glikémiás indexű ételek felelősek az elhízásért és a túlevésért, hisz ezek a rostokban szegény ételek gyorsan felszívódnak, emiatt állandóan éhesek vagyunk, és így sokkal többet eszünk. A sikeres és tartós fogyás kulcsa a szakértők szerint egy fehérjékben gazdag étrend, aminek jellemzően alacsony a glikémiás indexe, ezért alacsonyan tartja és stabilizálja a vércukorszintet, illetve segít a zsírégetésben is.

Kerüld tehát a fehér lisztből készült élelmiszereket, helyettük teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket, illetve hántolatlan rizst egyél. A sovány húsok, a baromfi, a hal, a tojás, az alacsony zsírtartalmú tejtermékek, a hüvelyesek, a dió és a mandula rendkívül értékes fehérjeforrások, amelyek hamar eltelítik a gyomrot, és hosszú időre a jóllakottság érzését keltik. Reggelire bátran fogyaszthatsz például teljes kiőrlésű árpakenyeret főtt tojással és ricotta sajttal, ebédre ehetsz párolt zöldségeket teljes kiőrlésű tésztával, ami rostokban és fehérjékben egyaránt gazdag, illetve alacsony a glikémiás terhelése. Vacsorára válassz mindig könnyű fogásokat, például grillezett halat wokban sült zöldséggel vagy friss salátával.

Mintareceptek a tartós fogyáshoz

Sajtos-túrós saláta

Hozzávalók: 1 fej jégsaláta, 1 fej vöröshagyma, 500 gramm sovány túró, 125 gramm fehér sajt, saláta fűszerkeverék, 250 ml alacsony zsírtartalmú tej, só és bors

Így készítsd el: A sajtból, a tejből és a túróból készíts krémes masszát, majd ízlés szerint fűszerezd. A hagymát tisztítsd meg, aprítsd fel, és add hozzá a krémes keverékhez. A salátát 1-2 órára tedd a hűtőszekrénybe, és csak közvetlenül a tálalás előtt csíkozd fel. Rendezd a leveleit egy tányérra, kanalazd rá a masszát, és szórj a tetejére egy csipetnyi borsot.

Spenótos lazac

Hozzávalók: 600 gramm spenót, 1 fej vöröshagyma, 400 gramm lazacfilé, 1 evőkanál olívaolaj, 4 evőkanál tejszín, 100 gramm sovány sajt, 2 gerezd fokhagyma, 1 teáskanál tengeri só, 3 evőkanál citromlé

Így kezdd el: Melegítsd elő a sütőt 200 Celsius fokra. Jó alaposan mosd meg a spenótot, egy percig blansírozd forró vízben, majd csepegtesd le, és aprítsd fel. A hagymát vágd finomra, és dinszteld meg az olívaolajon. Tedd bele a spenótot, keverj hozzá néhány evőkanálnyi húslevest, öntsd bele a tejszínt és a zúzott fokhagymát. A lazacfilét sózd meg, és locsold meg a citrom levével. A spenót felét tedd egy edénybe, óvatosan helyezd rá a lazacfilét, és burkold be a maradék spenóttal. A sajtot vágd vékony szeletekre, és rendezd el szépen a lazac tetején. 20-25 perc alatt süsd készre.

Lyoni omlett

Hozzávalók: negyed szál lyoni kolbász, 2 tojás, pár csepp napraforgóolaj, só, bors, paprika

Így készítsd el: Verd fel a tojásokat egy tálban, a kolbászt vágd csíkokra, fűszerezd, és keverd össze az egészet egy habverővel. Forrósítsd fel az olajat egy serpenyőben, tedd bele a kolbászos tojást, és mindkét oldalát süsd meg.

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Kapcsolódó cikkek:

4 szuperfitt étel edzés előtt

Hat hamis fitnesztény

 

Címkék: effektus fogyókúra jojó

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

A legcukibb tetkók könyvmániás csajoknak

Nézd meg a legszebb mintákat ebben a témában!

Tényleg rossz a testednek, ha hideg vizet iszol?

Lehet, hogy a hideg vízzel többet ártasz magadnak, mint használsz.

Ez történik a testeddel, ha nem eszel cukrot

Nem kell teljesen leszoknod róla!