2011.12.19.@ 09.12

8 tipp az ünnepi súlygyarapodás ellen

Az ünnepek alatt sokan úgy gondoljuk, itt a büntetlen evés-ivás szezonja, és belevetjük magunkat a felelőtlen habzsolásba. Szakértőnk tanácsai segíthetnek elkerülni a jelentős súlygyarapodást és az ünnepi rosszulléteket.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Akár 2 kilót is hízhatunk

Felmérések szerint egy átlagember az ünnepek alatt 6000 kalóriányi ételt-italt fogyaszt el egy nap alatt, ami több, mint a háromszorosa a nőknek ajánlott kalóriamennyiségnek. Éppen ezért az ünnepek napjai alatt elfogyasztott rágcsálásoknak, süteményezéseknek, alkoholnak köszöntően akár 2 kilót is felszedhetünk 7-10 nap alatt. A legfőbb probléma ezzel az, hogy sokakon ez rajta is marad, így 5 év alatt akár 10 kilóval is többet nyomhatunk.

Lázár Sára, az Oxygen Wellness dietetikusa apró lépéseket ajánl ahhoz, hogy az év végi partik és családi összejövetelek alatt is legyen erőnk ellenállni a csábításnak.

8 tipp az egészségesebb ünnepekért

1. Ne együnk tévénézés közben, mert így sokkal többet fogyasztunk, mint a terített asztalnál, ahol csakis az étkezésre koncentrálunk.

2. Főétkezéseknél csökkentsük az adagokat, kisebb tányérra kevesebbet szedjünk! A szemlátomást kevés adagot salátával egészítsük ki!

3. Ne együnk csak azért, mert előttünk van az étel! Figyeljük a testünk jelzéseit: ha már csak a „szemünk kívánja”, jobb, ha felállunk és eltesszük a finom falatokat. Az agynak legalább 15 percre van szüksége ahhoz, hogy feldolgozza a jóllakottság érzését, tehát ha várunk egy kicsit, lehet, hogy már nem is érezzük az evési vágyat.

4. Óvakodjunk attól, hogy üres hassal menjünk vásárolni, ilyenkor nem csak többet pakolunk a kosarunkba, de számos olyan felesleges élelmiszert is hajlamosak vagyunk hazavinni, amelyektől máskor megtartóztatnánk magunkat.

5. A koplalás is veszélyes lehet, ha ezzel szeretnénk kompenzálni a nagy habzsolásokat. Az éhezés ugyanis ugyanúgy megzavarja a normális étkezési ritmust, és könnyen a nagy diéták-hatalmas evések ördögi körében találhatjuk magunkat.

6. Különösen óvatosnak kell a karácsonyi partik kínálatával, hiszen a kis falatkák, aperitifek gyakran valóságos kalóriabombák. Azért, hogy ne tűnjünk ünneprontónak, válasszunk kevésbé krémes, kevesebb szénhidrátot tartalmazó nassokat, például zöldséges vagy gyümölcsös salátákat és ne szégyelljünk idővel nemet mondani a kínálásra.

7. Az alkoholfogyasztást nem csak a szörnyű másnapok miatt érdemes kordában tartani, de az alkoholos italok magas energiatartalma miatt is. Ha választanunk kell, igyunk inkább egy könnyű bort, és ha röviditalokkal kínálnak, tényleg csak egy kupicányit fogadjunk el.

8. Amikor úgy érezzük, túlettük vagy kissé túlittuk magunkat, a további nassolás helyett húzzunk kényelmes öltözetet és tegyünk egy 15 perces, tempós sétát a ház körül. Igyekezzük kompenzálni emelkedett energiabevitelünket, választhatunk aktív pihenést is az ünnepek alatt – családi séta, korcsolyázás, ha szükséges hólapátolás.

Tartós karcsúság életmódváltással

Természetesen ahhoz, hogy a csinos vonalak és az egészség tartós legyen, nem csak az ünnepi időszakban kell figyelnünk a táplálkozásra és persze az elengedhetetlen mozgásra. Éppen ezért a diéták és kúrák helyett sokkal inkább egy életmódváltást kell megterveznünk. Ebben jelenthet iránymutatást a dietetikusi szaktanácsadás.

Az általános szabályokon kívül mindenkinél a személyre szabott étrend és edzésterv vezet a legkomolyabb eredményekhez. Hiszen különbözőek vagyunk, más szokásokkal, „működéssel”, van, akinek jóval kevesebbet kell ennie, másnak csak az étrend összetételén szükséges változtatnia. A személyes tanácsadáson olyan ismereteket és útravalót kaphatnak a változtatni kívánók, amelyek nem csak a kívánt cél eléréséig segíthetnek, de akár egy életen át követendő mintát adhatnak.

Forrás: www.oxygenwellness.hu

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Kapcsolódó cikkek:

Így vethetsz véget a jojó-effektusnak!

Hat hamis fitnesztény

 

Címkék: diéta túlsúly

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Elképesztő, mennyit fogyott a royal esküvőre a hercegnő

Elképesztő, mennyit fogyott a royal esküvőre a hercegnő

Eugénia hercegnő hamarosan férjhez megy, és ahogyan a legtöbb menyasszony, ő is ledobott jó pár kilót a nagy nap előtt. Csekkold, milyen csini!

Eddz úgy, mint Kaley Cuoco

A színésznő alakja tökéletes, úgyhogy valószínűleg eléggé megéri, ha hallgatsz a tanácsaira. Nézd meg, ő hogyan csinálja!

Ezt a négy szabályt tartsd be, és könnyebb lesz a fogyás!

Nem kell rögtön extrém diétába kezdened, ha le szeretnél adni pár kilót, csak próbáld ki tippjeinket, és meglátod, így is megszabadulsz majd feleslegtől!

Ennyit lehet fogyni a legújabb fogyókúrás módszerrel

A bikinibody projekt már kipörgött, de ez nem jelenti azt, hogy ne rázódhatnál formába akár ősszel is. Most erre a fogyiverzióra esküsznek a legtöbben.

Hihetetlen, mi a legújabb mellnagyobbító őrület

Nagyon furcsa módszerek terjednek a neten, amik egytől egyig azt ígérik, hogyha kipróbálod őket, tuti nagyobbak lesznek a melleid. A következő trükk az egyik leghajmeresztőbb az összes közül!

Így kerüld el a délutáni kajakómát

2 óra után fizikai kihívást jelent a nyakadon tartani a fejed? Valószínűleg utolért a délutáni fáradtság, amit néhány trükkel messzire űzhetsz.

Kiderült: Ilyen a tökéletes vagina

A svájci kutatók több mint hatszáz nőt vizsgáltak meg, és meglepő dolgot derítettek ki a hüvellyel kapcsolatban.