2011.12.20.@ 11.12

A legszuperebb étrend az ünnepekre: fogyj pezsgő-diétával!

Sokunknak az év végi bulik és az ünnepi vacsorák jelentik az év legnagyobb „diéta dilemmáját”: amikor a legkarcsúbbak, a leggyönyörűbbek akarunk lenni, pont akkor ostromolnak minket a legkalóriadúsabb koktélokkal és a leghizlalóbb fogásokkal. De szerencsére van egy diéta, ami az ünnepi forgatagban is megállja a helyét.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

No de a cím ne tévesszen meg, a pezsgő-diéta nem azt jelenti, hogy reggelire, ebédre és vacsorára is a szénsavas italt kell kortyolgatni – inkább arról van szó, hogy az ünnepi időszakban is egészségesebb döntéseket hozol az étkezésben, így kordában tartod a kalóriabevitelt, de mégis úgy, hogy kicsit engedsz a csábításnak. Az első lépés az, hogy az ünnepek alatt az alkoholfogyasztásod korlátozódjon a pezsgőre: egy pohár száraz pezsgő csupán 65 kalóriát tartalmaz, ami jóval kevesebb a koktélok, sörök vagy borok kalóriaértékénél. És sokkal több antioxidáns rejlik benne, mint az alkohol bármely más formájában.

Inkább egyél lazacot!

Noha a pezsgő-diéta egy egészséges étrendet takar, amiben megtaláljuk a fehérjét, a szénhidrátokat, a gyümölcsöket és a zöldségeket is, engedményeket is tesz, hiszen az ünnepi szezonban aligha fogsz otthon még pluszban nekiállni csirkemellet sütögetni; szóval a diéta megtanít rá, hogy melyik ételeket válaszd a büféasztalról, és melyek azok, amelyeket jobb elkerülni. A sajtos párnácskák és a sonkás tekercs helyett kerüljenek a tányérodra inkább „ízléses” harapnivalók, például füstölt lazac, sült marhahús, és persze minden jöhet, ami zöldség. Ha két pohárra limitálod az alkoholfogyasztást, akkor is nagyszerűen érzed majd magad, anélkül, hogy károsítanád a májad és persze a másnapi macskajajnak is búcsút inthetsz. A pezsgő-diéta reggelije rostban gazdag szénhidrátból és kevés, egyszeresen telítetlen zsírsavból áll (például teljes kiőrlésű vagy alacsony glikémiás indexű kenyér megkenve alacsony zsírtartalmú margarinnal vagy avokádókrémmel). A délelőtti rágcsálnivaló egy adag friss gyümölcs, míg az ebéd akár egy kisebb pizza is lehet, feltétként kecskesajt, piros paprika és gomba kerüljön rá (alternatíva lehet még az alacsony GI-vel rendelkező kenyér, megkoronázva két-három vékony szelet sonkával és mellé zöld saláta is dukál). A vacsora pedig grillezett vagy füstölt halat, például lazacot, esetleg sovány, grillezett húst foglal magában, ezt társítsd zöldségekkel, salátával. Kísérőként a nap folyamán elkortyolhatsz még két pohár száraz pezsgőt is.

Nem fogod megszegni a szabályokat

Az emberek sokszor úgy érzik, hogy az alkohollal áthágják a diéta szabályait, emiatt akár fel is adhatják azt, de ennél a fogyókúránál nincs ilyen tiltás, ezért könnyebb követni – így ez a tökéletes étkezési terv a partiszezon idejére. Viszont fontos, hogy ragaszkodj az előirányzott, maximum két pohár száraz pezsgőhöz és az étrend főbb irányvonalaihoz, mert ha így teszel, a két pohár alkoholos nedű egyáltalán nem fog megártani, és az ünnepeket pluszkilók nélkül úszhatod meg, sőt, akár még fogyhatsz is.

Használati utasítás a pezsgő-diétához

Ha egy olyan estélyre látogatsz el, ahol csak kalóriadús étkek sorakoznak az asztalon, a nap folyamán fogd vissza magad az étkezés terén, ragaszkodj a friss gyümölcsökhöz, zöldségekhez, sovány fehérjékhez és egy kisebb adag magas rosttartalmú ételhez. És amikor csak lehetséges, alacsony zsírtartalmú ételt egyél!

Az összejöveteleken válaszd ki a legalacsonyabb zsírtartalmú ennivalót, például grillezett húst vagy halat, zöldségféléket és salátákat. Desszert gyanánt gyümölcsöt csipegess!

Alkohol tekintetében szigorúan tartsd be a napi két pohár száraz pezsgőt! Másféle alkohol ne kerüljön a poharadba! És persze ilyenkor se feledkezz meg a megfelelő mennyiségű vízfogyasztásról sem, így megelőzöd a dehidratáltságot.

Az ünnepi vacsorákra, estékre ne farkaséhesen érkezz meg! Majszolj el egy kevés aszalt gyümölcsöt vagy egy szelet teljes kiőrlésű pirítóst avokádóval mielőtt elindulnál, így ellen tudsz állni a zsíros falatoknak.

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Kapcsolódó cikkek:

8 tipp az ünnepi súlygyarapodás ellen

Így vethetsz véget a jojó-effektusnak!

 

Címkék: diéta karácsony

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Kollagén és hyaluronsav – bőrünk barátai (x)

Kollagén és hyaluronsav – bőrünk barátai (x)

Te tudod, hogy mi a szerepük? Bőrünk megfelelő állagáért felelősek. A kollagén alapú vázelemek, az elasztin, a hyaluronsav és az általa megkötött vízmennyiség együttesen dolgoznak a szép és feszes bőrért, de kevesen tudják, hogy az egészséges ízületeinket is nekik köszönhetjük.