2011.12.22.@ 11.12

Hat apró változtatás, amivel ráerősíthetsz az egészségre

Az egészség megőrzése néha nehéz feladatnak tűnik. De van néhány olyan apró trükk, változtatás, amit ha a mindennapokban alkalmazol, rengeteget teszel az egészségedért.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Óvd a szíved szunyókálással!

Kell egy jó kifogás, hogy miért hagyod ki az esti partit és mész inkább aludni helyette? Az alvásmegvonás miatt nemcsak házsártos leszel és nem fogsz haladni a feladataiddal, de hosszabb távon még a szívinfarktus kockázatát is megnöveli. Egyes kutatások ezen kívül kapcsolatot véltek felfedezni az alváshiány és a kortizol hormon megnövekedett szintje között. Ez pedig magas vérnyomáshoz és diabéteszhez vezethet, mindkettő rizikófaktor a szív- és érrendszeri betegségek tekintetében. Ezenfelül, ha kimerült vagy, hajlamosabb leszel egészségtelen dolgokhoz folyamodni, amik megint csak a szívbetegségek kockázatát fokozzák. Ilyen baki például az edzés sorozatos elmulasztása vagy az, hogy a zsíros, cukros rágcsálnivalók után nyúlsz a gyors energialöket reményében.

Hárítsd el a súlygyarapodást proteinnel!

Ha fogynál vagy az ideális súlyodat őriznéd meg, a protein lehet a hatékony diétás fegyver számodra, hiszen a protein sokkal jobban eltelít, mint bármelyik más tápanyag. A fehérje az izom egyik építőeleme, ami fontos szerepet játszik az anyagcsere felpörgetésében is. Plusz a proteinben gazdag étkek tele vannak cinkkel és B-vitaminnal, mindkettő erősíti az immunrendszert, így elháríthatod a megfázás és az influenza támadását is. Ha naponta kb. 1800 kalóriát viszel be, akkor célszerű, ha ennek 15%-a fehérjéből áll, ehhez pedig napi 68 grammot érdemes becélozni.

Erősíts rá a D-vitaminra és élj tovább!

A D-vitaminhoz számos áldásos hatás párosul, általa megelőzhető a kettestípusú cukorbetegség, de az asztma tünetein is lehet ezzel a vitaminnal enyhíteni. De a „napfény vitaminnal” még a rákot is kivédhetjük.

Szóljon a zene és mozogj tovább!

A zene a mozgás közben is energiával tölt fel – akár súlyokat emelgetsz, akár jógázol vagy csak egy nagyot sétálsz. Nem csak hangulatod fokozza; londoni kutatók megállapították, hogy a pörgős dallamok hatására 15%-kal tovább bírjuk az edzést!

Turbózd fel az agyteljesítményedet csokival!

Szabályosan csokifüggő vagy? Kiderült, ez a függőség többet használ, mint árt! A szakértők úgy vélik, hogy a flavonoidok, amelyek antioxidáns tulajdonságú összetevők a csokoládéban, javítják a vérkeringést és fokozzák az agy vérellátását is. Azért csak mértékkel!

Harcolj a megfázás ellen vörösborral!

Az ünnepek közeledtével ezer és egy alkalom adódik a koccintásra, ezt most tedd vörösborral! A vörösborban lévő rezveratrol és polifenolok ugyanúgy funkcionálnak, mint a joghurtban lévő hasznos baktériumok: ha a megfázás és az influenza vírusai megtámadják az immunrendszered, ezek az összetevők megsokszorozódnak és megelőzik a fertőzést. Ha nem szereted a vörösbort, akkor sincs probléma, hiszen ehhez a hatóanyaghoz már étrendkiegészítő formájában is hozzájuthatsz.

Látogass el a Wellness Caféra, és olvass még többet a témában!

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Kapcsolódó cikkek:

Étrend-kiegészítés holisztikus szemlélettel

 

Címkék: amivel apró egészségre ráerősíthetsz változtatás

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ez lenne a világ legkeményebb edzése?

Ez lenne a világ legkeményebb edzése?

Aki ezt végig tudja csinálni, igazi hős!

Élő Ken 70 műtét után már mégsem akar baba lenni

Úgy tűnik, megbánta a sok műtetet!

Kollagén és hyaluronsav – bőrünk barátai (x)

Te tudod, hogy mi a szerepük? Bőrünk megfelelő állagáért felelősek. A kollagén alapú vázelemek, az elasztin, a hyaluronsav és az általa megkötött vízmennyiség együttesen dolgoznak a szép és feszes bőrért, de kevesen tudják, hogy az egészséges ízületeinket is nekik köszönhetjük.