2011.12.22.@ 11.12

Hat apró változtatás, amivel ráerősíthetsz az egészségre

Az egészség megőrzése néha nehéz feladatnak tűnik. De van néhány olyan apró trükk, változtatás, amit ha a mindennapokban alkalmazol, rengeteget teszel az egészségedért.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Óvd a szíved szunyókálással!

Kell egy jó kifogás, hogy miért hagyod ki az esti partit és mész inkább aludni helyette? Az alvásmegvonás miatt nemcsak házsártos leszel és nem fogsz haladni a feladataiddal, de hosszabb távon még a szívinfarktus kockázatát is megnöveli. Egyes kutatások ezen kívül kapcsolatot véltek felfedezni az alváshiány és a kortizol hormon megnövekedett szintje között. Ez pedig magas vérnyomáshoz és diabéteszhez vezethet, mindkettő rizikófaktor a szív- és érrendszeri betegségek tekintetében. Ezenfelül, ha kimerült vagy, hajlamosabb leszel egészségtelen dolgokhoz folyamodni, amik megint csak a szívbetegségek kockázatát fokozzák. Ilyen baki például az edzés sorozatos elmulasztása vagy az, hogy a zsíros, cukros rágcsálnivalók után nyúlsz a gyors energialöket reményében.

Hárítsd el a súlygyarapodást proteinnel!

Ha fogynál vagy az ideális súlyodat őriznéd meg, a protein lehet a hatékony diétás fegyver számodra, hiszen a protein sokkal jobban eltelít, mint bármelyik más tápanyag. A fehérje az izom egyik építőeleme, ami fontos szerepet játszik az anyagcsere felpörgetésében is. Plusz a proteinben gazdag étkek tele vannak cinkkel és B-vitaminnal, mindkettő erősíti az immunrendszert, így elháríthatod a megfázás és az influenza támadását is. Ha naponta kb. 1800 kalóriát viszel be, akkor célszerű, ha ennek 15%-a fehérjéből áll, ehhez pedig napi 68 grammot érdemes becélozni.

Erősíts rá a D-vitaminra és élj tovább!

A D-vitaminhoz számos áldásos hatás párosul, általa megelőzhető a kettestípusú cukorbetegség, de az asztma tünetein is lehet ezzel a vitaminnal enyhíteni. De a „napfény vitaminnal” még a rákot is kivédhetjük.

Szóljon a zene és mozogj tovább!

A zene a mozgás közben is energiával tölt fel – akár súlyokat emelgetsz, akár jógázol vagy csak egy nagyot sétálsz. Nem csak hangulatod fokozza; londoni kutatók megállapították, hogy a pörgős dallamok hatására 15%-kal tovább bírjuk az edzést!

Turbózd fel az agyteljesítményedet csokival!

Szabályosan csokifüggő vagy? Kiderült, ez a függőség többet használ, mint árt! A szakértők úgy vélik, hogy a flavonoidok, amelyek antioxidáns tulajdonságú összetevők a csokoládéban, javítják a vérkeringést és fokozzák az agy vérellátását is. Azért csak mértékkel!

Harcolj a megfázás ellen vörösborral!

Az ünnepek közeledtével ezer és egy alkalom adódik a koccintásra, ezt most tedd vörösborral! A vörösborban lévő rezveratrol és polifenolok ugyanúgy funkcionálnak, mint a joghurtban lévő hasznos baktériumok: ha a megfázás és az influenza vírusai megtámadják az immunrendszered, ezek az összetevők megsokszorozódnak és megelőzik a fertőzést. Ha nem szereted a vörösbort, akkor sincs probléma, hiszen ehhez a hatóanyaghoz már étrendkiegészítő formájában is hozzájuthatsz.

Látogass el a Wellness Caféra, és olvass még többet a témában!

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Kapcsolódó cikkek:

Étrend-kiegészítés holisztikus szemlélettel

 

Címkék: amivel apró egészségre ráerősíthetsz változtatás

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Gondban vagy azzal az újévi fogadalmaddal, hogy leadj pár kilót? Ne aggódj, eláruljuk, hány lépést kell megtenned érte!

Megdöbbentő előtte-utána fotót posztolt Tóth Vera

Ez a kép is bizonyítja, hogy rengeteget fogyott!

Halálra akarja enni magát a 317 kilós férfi

Nem tesz semmit azért, hogy változtasson az életmódján.

Élő Ken teljesen átoperáltatja az arcát

Az újabb műtét sorozatra azért is van szükség, mert a férfi vonásait már a reptéri arcfelismerők sem tudják értelmezni.

5 tipp, hogy feldobd az edzőtermi edzéseket

Mikor megvetted a bérleted, még szuper lelkes voltál, de a sokadik alkalom után már unod a kardiózást vagy a súlyok emelgetését… Ha magadra ismertél, ideje felráznod a fitnesz-rutinodat!

7 furcsa dolog, ami erősíti az immunrendszered

Nem győzöd kapkodni a C vitamin tabikat, mégis újabb körre bejelentkezett nálad a megfázás? Nem is sejted, milyen apró trükkökkel űzheted el messzire a kellemetlen vendéget.

Így sportolj, ha abszolút semmi időd mozogni

Ha kevés időd jut a sportolásra, akkor ezeket a tippeket imádni fogod!

Bizarr kihívás terjed a neten: Januhairy

Movember csajoknak – te kipróbálnád ezt a meghökkentő challange-et?

Ilyen ciki Photoshop bakit még nem láttál!

Egy divatcég annyira kínos képeket tett fel az oldalára, hogy még nézni is kellemetlen. Le mered csekkolni?

Így tartsd meg a fitt-fogadalmadat egész évben

Január első hetén még lelkesen edzel, de márciusban már sokszor elcsalod, nyáron pedig tényleg csak porosodik a sportszerkód? Idén másként lesz!

Madonnának hirtelen hatalmas lett a feneke

Ha eddig azt hitted, hogy Kim Kardashian letaszíthatatlan a popókirálynői trónról, akkor tévedtél. Csekkold Madonna trónbitorló képeit!

Ez lesz 2019 legmenőbb diétája

Állítólag a legkönnyebben betartható étrend! Te is kipróbálod?

Hihetetlenül néz ki Pippa Middleton a szülés után 10 héttel

Elképesztő felvételeket lőttek Katalin hercegné húgáról két hónappal a szülés után. Csekkold le a fotókat!