2012.01.05.@ 08.01

Hot Iron – egy forró edzés a hideg napokra

A német eredetű Hot Iron közel egy évtizede hódította az edzőtermeket – nem véletlenül. A kemény, súlyzós edzés nem csak kitűnő zsírégető, de remekül szálkásítja az izmokat is. Ráadásul a csoportosan végzett mozgás – a magányos súlyzózással szemben – energiával tölt fel, és nagyobb kitartásra bír.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A titok a hosszan tartó hatás

A Hot Iron egyesíti magában a súlyzós és az aerobik edzések pozitív hatásait, és ennek a remek kombinációnak köszönhetően egyszerre intenzív és lelkesítő. A csoportban, szakértő vezetéssel, jobbnál jobb zenékre végzett edzés hatékonyságának egyik kulcsa a közösség ereje. A titok másik kulcsa az úgynevezett utóégetés, ami azt jelenti, hogy az edzések végeztével a szervezet még közel 24 óráig dolgozik a zsírsejtekkel. Az izmok ugyanis a regenerálódás ideje alatt is rengeteg kalóriát felhasználnak. Ezen jellemzőknek hála, mára a legnagyobb fitneszprezenterek is szívesen foglalkoznak ezzel az edzésformával, amely látványos változásokat eredményezhet.

Amatőrök is elkezdhetik

Mielőtt bárki megijedne attól, hogy súlyzórúddal kell majd egy órán keresztül edzenie, fontos tudni, hogy a magasan képzett edzők mindenkinél személyre szabottan állapítják meg a terhelhetőséget. Aki komolyabban felkészült, annak nagyobb súlyzótárcsákat pakolnak fel a súlyzórúdra, de a korábban nem sportolóknak sem kell megijedniük. A kezdőknek kezdő ellenállást, vagyis kis súlyokat ajánl az edző. A lényeg minden esetben a “határterhelés”, vagyis hogy mindenki a maga szintjén, de maximális terheléssel dolgozzon. Zsírégetésről csak ekkor beszélhetünk, hiszen ez tulajdonképpen a sérült izomrostok regenerációja edzés után. Ilyenkor a szervezet utólag is sok energiát használ fel, ha éppen a határon terheljük. Ebben a szellemben a kezdőknek szól az úgynevezett Hot Iron 1-es szint is, amelynek célja, hogy megerősítse és feszesítse az izmokat, hogy bátran nekivághassunk a következő lépésnek. Ez a szint már heti két edzéssel elérhető.

Mivel a Hot Iron ciklizált edzés, 8-12 hétig kell az 1. szintre járni, ugyanis itt rögzül a technika, javul a mozgáskoordináció, lesz egyre terhelhetőbb az ember. Ezek után következhet a Hot Iron 2, amelyet szintén 8-12 hétig kell “gyűrni” és általa nagyobb állóképességre, szálkásabb izmokra és fogyatkozó zsírpárnákra tehetünk szert. A következő lépés lehet a cross, ami az edzések csúcsa, minden egyes izomcsoportot megmozgat és maximumra pörgeti a zsírégetést. Ahhoz, hogy ide elérjünk, feltétlenül végig kell vinni az előző lépéseket, hiszen egy, a konditeremben évek óta edző, erős embernek sem cross edzésmódszerrel kell kezdenie. A hatékonyság miatt tehát minden esetben fontos a ciklus! Csakis így lesz eredményes az edzés, nem pedig úgy, hogy szabad átjárhatóak a szintek. Minden szinten heti két edzés a minimum.

Egy nap a Hot Iron jegyében

December 11-én Hot Iron Day várja a mozgás szerelmeseit az újpesti Oxygen Wellness-ben, ahol nem csak különböző edzéseken, de előadásokon is részt vehetnek az érdeklődők. Ezek keretében a sportsérülésekről, azok megelőzéséről, illetve a táplálkozás-mozgás-edzés kapcsolatáról, és a testzsírcsökkentés módjairól is tájékozódhatnak.

– Mindenkinek ajánlom ezt az edzést, aki tónusos, feszes testre, szálkás izomzatra, folyamatos zsírégetésre és a mélyhátizmok megdolgoztatása révén szebb tartásra vágyik. A Hot Iron az egyik leghatékonyabb, az alakformálást és zsírégetést ténylegesen megvalósító edzésforma. – teszi hozzá Szalka Andrea.

Forrás: www.oxygenwellness.hu

Címkék: edzés hot iron

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Ennyit kell sétálnod ahhoz, hogy beindítsd a fogyást

Gondban vagy azzal az újévi fogadalmaddal, hogy leadj pár kilót? Ne aggódj, eláruljuk, hány lépést kell megtenned érte!

Megdöbbentő előtte-utána fotót posztolt Tóth Vera

Ez a kép is bizonyítja, hogy rengeteget fogyott!

Halálra akarja enni magát a 317 kilós férfi

Nem tesz semmit azért, hogy változtasson az életmódján.

Élő Ken teljesen átoperáltatja az arcát

Az újabb műtét sorozatra azért is van szükség, mert a férfi vonásait már a reptéri arcfelismerők sem tudják értelmezni.

5 tipp, hogy feldobd az edzőtermi edzéseket

Mikor megvetted a bérleted, még szuper lelkes voltál, de a sokadik alkalom után már unod a kardiózást vagy a súlyok emelgetését… Ha magadra ismertél, ideje felráznod a fitnesz-rutinodat!

7 furcsa dolog, ami erősíti az immunrendszered

Nem győzöd kapkodni a C vitamin tabikat, mégis újabb körre bejelentkezett nálad a megfázás? Nem is sejted, milyen apró trükkökkel űzheted el messzire a kellemetlen vendéget.

Így sportolj, ha abszolút semmi időd mozogni

Ha kevés időd jut a sportolásra, akkor ezeket a tippeket imádni fogod!

Bizarr kihívás terjed a neten: Januhairy

Movember csajoknak – te kipróbálnád ezt a meghökkentő challange-et?

Ilyen ciki Photoshop bakit még nem láttál!

Egy divatcég annyira kínos képeket tett fel az oldalára, hogy még nézni is kellemetlen. Le mered csekkolni?

Így tartsd meg a fitt-fogadalmadat egész évben

Január első hetén még lelkesen edzel, de márciusban már sokszor elcsalod, nyáron pedig tényleg csak porosodik a sportszerkód? Idén másként lesz!

Madonnának hirtelen hatalmas lett a feneke

Ha eddig azt hitted, hogy Kim Kardashian letaszíthatatlan a popókirálynői trónról, akkor tévedtél. Csekkold Madonna trónbitorló képeit!

Ez lesz 2019 legmenőbb diétája

Állítólag a legkönnyebben betartható étrend! Te is kipróbálod?

Hihetetlenül néz ki Pippa Middleton a szülés után 10 héttel

Elképesztő felvételeket lőttek Katalin hercegné húgáról két hónappal a szülés után. Csekkold le a fotókat!