2012.04.24.@ 18.04

Túl édes élet: szokj le a cukorról 5 lépésben

Nem bírod ki, hogy a reggeli kávédba tegyél pár kanál édesítőt? Sőt, ebéd után is kénytelen vagy bekapni egy sütit, hogy bírd a délutáni hajtást? Ha te is cukorfüggőnek érzed magad, akkor itt az idő, hogy letedd a kiskanalat!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Túl édes élet: szokj le a cukorról 5 lépésben

Így van, a cukorfüggőség egy létező dolog és nagyon alattomosan működik. Egy kicsit bonyolult, de megpróbáljuk elmagyarázni egyszerűen: a benne található szénhidrátok felszabadítják az agyban található kémiai szerotoninokat, az édes íz pedig endorfint termel, amitől megnyugszol. A szénhidrátok gyorsan csillapítják az éhségedet, és felturbóznak energiával is, de a hatásuk olyan rövid ideig tart, hogy nemsokára újra korog majd a hasad, és csak többet és többet akarsz az édességekből, amitől nem csak meghízol de az egészségedre is káros hatással lesz. Igazi ördögi kör, mi?

 

Szokj le ma! A Cosmo 5 tippje:

Kombináld a kajákat! Ha végképp nem tudod otthagyni azt a mennyei sütit, akkor csak annyit kell tenned, hogy valami egészségessel kombinálod, miközben eszed. A csokihoz egyél mondjuk egy banánt vagy néhány szem mandulát. Ezzel egyszerre csillapítod a cukoréhségedet, és egészséges összetevőket is beviszel a szervezetedbe.

Kapj elő egy rágót! A táplálkozásszakértők szerint a rágózás tök jó módszer arra, hogy elmúljon az éhségérzeted. Úgyhogy mindig legyen nálad, hogy inkább arra harapj rá, és ne a dugi csokira.

Menj el sétálni! Amikor már nem bírsz magaddal, és legszívesebben felfalnád az összes édességet, amit otthon találsz, gyorsan szedelőzködj, és sétálj egy nagyot a környéken, vagy vondd el valamivel a figyelmed, például hívd át a pasid!

Egyél rendszeresen! Nem túl jó, ha sokat vársz két főétkezés előtt, mert így nehezebb elkerülni, hogy ne kívánj meg egy kis édességet a köztük eltelt idő alatt. Egy-két óránként egyél valami keveset, mondjuk egy proteinszeletet vagy zabfalatokat.

Hagyd a mesterséges édesítőket! Jó ötletnek tűnhet, hogy cukor helyett ilyeneket használsz, de a kutatásokból egyértelműen kiderül, hogy nem jársz velük jobban, mint a cukorral: ezek is ugyanúgy növelik az éhséged! Csak olyan édesítőt használj, amiről tudod, hogy természetes összetevőkből készült: próbáld ki mondjuk a sztíviát vagy a nyárfacukrot!

 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Veszélyes öregedésgátló módszer terjed

Veszélyes öregedésgátló módszer terjed

Gondolkoztál már azon, hogy pár celeb miért néz ki sokkal fiatalabbnak a koránál? A válasz egy illegális módszerben rejlik...

3 hétig csak vizet ivott, így néz ki

Képzeld, semmi mást nem fogyasztott ezen kívül. De vajon érdemes követni a példáját?

Töltsd ki a Cosmo nagy napozás-kérdőívét és nyerj!

Nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hogyan készülsz a strandszezonra fényvédelem-fronton. Töltsd ki a Cosmo kérdőívét, és nyerj 1 éves előfizetést a kedvenc magazinodra!