Napi 30 perc edzés tényleg elég?

Te is minimum egy órát töltesz az edzőteremben? Akkor lehet, hogy többet ártasz, mint használsz vele a testednek!

Napi 30 perc edzés tényleg elég?

Micsoda szuper hír! A kutatók hetekig figyelték, mi a különbség, ha csak napi fél órát töltesz intenzív edzéssel, vagy ha kicsit túlzásba viszed és 45-60 percig izzadsz a konditeremben. Képzeld, arra jutottak, hogy akik csak 30 percig dolgoztatták magukat, 40%-kal többet fogytak, mint a társaik! A kutatók szerint ennek két oka lehet:

1. Azok, akik egy órát edzenek, túl sok kalóriát fogyasztanak, mert így ellensúlyoznak.

2. Az edzőtermen kívül nem olyan aktívak, mert ott elhasználták minden energiájukat.

A túledzésnek egyébként is sok káros hatása van a szervezetre: például túl sok izomvesztés, megnövekedett testzsír, álmatlanság, sőt még a bőr öregedési folyamatait is felgyorsítja. Szóval ha ezeket el akarod kerülni, érdemes betartanod három alapszabályt!

1. Legyen minimum egy szabadnapod!

Iktass be egy olyan napot, amikor az égvilágon semmit nem mozogsz. Ilyenkor hagyod, hogy az izmaid épüljenek, helyreálljanak az ízületeid, mielőtt újra munkára fognád őket.

2. Változtass a terven!

Ne legyen mindig egyforma az edzésed. Jó ötlet, ha „kemény” és „könnyű” napokat ütemezel be, amikor például más-más izomcsoportokat dolgoztatsz meg, vagy kipróbálsz egy új mozgásformát.

3. Kényeztesd az izmaidat!

Egy kis fehérje, teljes kiőrlésű szénhidrátok, omega-3 zsírsavak, kalcium, vitaminok, cink – ezek mind elősegítik az izmaid regenerálódását. Egy 8 órás szundiról és egy lazító masszázsról már nem is beszélve!

Phytotec

Még több

Body