Gyors elsősegély tűsarkú-mániásoknak

Hiába tudod, hogy mennyire megterheli a lábadat és a gerincedet, ugye te sem tudsz lemondani a szexi magas sarkú cipőkről? Szerencsére nem is kell! Ha rendszeresen elvégzed ezt a villámtornát, bátran tipeghetsz tűsarkakon!

Gyors elsősegély tűsarkú-mániásoknak

A virgácsaidra tuti ráfér egy kis lazítás, hiszen hosszútávon a magas sarkú cipők miatt deformálódhatnak a lábizmaid, sőt akár ízületi gyulladás is kialakulhat. Ha viszont minden este beiktatod ezt a szupergyors izomlazító tornát, elkerülheted a kellemetlen mellékhatásokat.

Nyújtsd meg a vádlid!
Mezítláb sétálva a vádli izmaid megnyúlnak, majd összehúzódnak, magas sarkúban viszont folyamatosan megrövidült állapotban vannak. Nem csoda, ha nap végére sokszor teljesen begörcsöl a lábad! Ezért nagyon fontos, hogy amint levetted kedvenc szandidat, alaposan kinyújtsd a vádlidat. A leghatásosabb, ha kitörés pozícióban az elől lévő térdedet behajlítod, a másikat pedig kinyújtva tartod, miközben a sarkadat lefelé nyomod.

Erősítsd a bokádat!
Minél vékonyabb sarkakon tipegsz, annál nagyobb veszélynek teszed ki a bokádat. A fájdalmas ficamokat viszont elkerülheted, ha megerősíted a boka körüli izmokat, így stabilabban tartják majd a lábad. Erre a legjobb módszer, ha egy lábon ugrálsz jobbra-balra. Naponta 1-1 perc szökdécselés mindkét lábbal, és nem kell tartanod a sérülésektől!

Vigyázz az Achilles-inadra!
Napvégére már biztosan elgyötörtek a lábaid, így este jól esik belebújni egy pihe-puha lapos papucsba, ugye? De vigyázz, mert az Achilles-inad pont ilyenkor sérülhet meg! Ez az ín ugyanis a sarkadat és a bokádat köti össze, így tűsarkú viselésekor gyakorlatilag össze van préselődve, ezért meghúzódhat, amikor hirtelen magas sarkúról lapos cipőre váltasz. Esténként vesd be ezt az egyszerű gyakorlatot: állj egy lépcső vagy az ágy szélére úgy, hogy a sarkad lelógjon, majd először emelkedj lábujjhegyre, utána pedig told lefelé a sarkad. Ezt ismételgesd két percig.

Még több

Body