2013.11.07.@ 13.11

A nassolás 10 parancsolata

A hideg, borús napokon te is nehezebben tudod megállni, hogy ne csipegess egyfolytában valami finomságot, ugye? Ne izgulj, ha betartasz pár alapszabályt, bűntudat és pluszkilók nélkül nassolhatsz!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A nassolás 10 parancsolata

1. Mérd ki!
Ha kimérsz magadnak egy kisebb adag nasit, akkor nem fordulhat elő, hogy egyszerre eltüntetsz egy zacskó csipszet vagy doboz fagyit. Persze nem ér többször újratölteni!

2. Egészítsd ki a főétkezéseket!
A nassolásokat arra is használhatod, hogy kiegészítsd az ebéded vagy vacsorád. Ha például ebédre csak egy szendvicset tudtál bekapni, akkor délután rágcsálj répaszeleteket, vagy ropogtass el egy maréknyi tökmagot és kesudiót, így egyensúlyban tarthatod az étrended.

3. Találj egészséges alternatívákat!
Kíméletlenül sóvárogsz a csoki után? Felesleges szenvedned, mert a nasi-böjtnek csak az lesz az eredménye, hogy később kétszer annyi csokit fogsz befalni. Inkább keress egészségesebb variációkat a szimpla édességre: például a töltött tejcsoki helyett válassz magas kakaótartalmú étcsokit!

4. 200 kalóriánál ne falj többet!
Figyelj rá, hogy egyszerre 200 kalóriánál többet ne tömj magadba! Egy körte néhány szem mandulával, teljeskiőrlésű keksz egy sovány kefirrel, uborkaszeletek humusszal: ezektől nem lesz úszógumid.

5. Időzítsd a nasit az edzésedhez!
Jó hír: edzés előtt 30 perccel még nyugodtan elmajszolhatsz egy müzliszeletet, edzés után pedig megjutalmazhatod magad valami magas fehérjetartalmú nasival! Mit szólnál például egy csokis fehérjeturmixhoz vagy egy áfonyás görög joghurthoz?

6. Ne felejts el inni közben!
A nasid mellé készíts oda egy palack vizet is, így hamarabb jól laksz anélkül, hogy extra kalóriákat ennél. A sós rágcsák mellé dupla annyi vizet igyál!

7. Élvezz ki minden pillanatot!
Tudjuk, 200 kalória fincsi csemege egy szempillantás alatt eltűnik, de ezentúl próbáld meg beosztani legalább 15 percre! Lassan csipegess belőle és élvezz ki minden falatot, így nem fogsz repetát követelni.

8. Figyelj a mesterhámasra!
A szénhidrát-fehérje-zsír hármas arányát ne csak a főétkezéseknél, hanem a nassolásnál is vedd figyelembe, így egyensúlyban tarthatod a vércukorszinted! A kekszek mellé válassz joghurtot, a gyümölcsök és zöldségek mellé pedig sajtot.

9. Csomagolj nasit az útra is!
Ha útközben ér utol az éhségszörny, biztosan lecsapsz a legelső kalóriabombára, amit meglátsz. Nasi-vészhelyzetekre ezért mindig tarts magadnál egy almát, banánt vagy müzliszeletet.

10. Bye-bye bűntudat
Ne stresszelj: ha ezeket a szabályokat betartod, nem fogsz hízni a nassolástól, sőt még fogyhatsz is! A napközbeni nasik ugyanis segítenek elkerülni az éjjeli falási rohamokat, persze azért nem ér non-stop csemegézni!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Kollagén és hyaluronsav – bőrünk barátai (x)

Kollagén és hyaluronsav – bőrünk barátai (x)

Te tudod, hogy mi a szerepük? Bőrünk megfelelő állagáért felelősek. A kollagén alapú vázelemek, az elasztin, a hyaluronsav és az általa megkötött vízmennyiség együttesen dolgoznak a szép és feszes bőrért, de kevesen tudják, hogy az egészséges ízületeinket is nekik köszönhetjük.