2013.11.07.@ 13.11

A nassolás 10 parancsolata

A hideg, borús napokon te is nehezebben tudod megállni, hogy ne csipegess egyfolytában valami finomságot, ugye? Ne izgulj, ha betartasz pár alapszabályt, bűntudat és pluszkilók nélkül nassolhatsz!

Kovács Brigitta
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A nassolás 10 parancsolata

1. Mérd ki!
Ha kimérsz magadnak egy kisebb adag nasit, akkor nem fordulhat elő, hogy egyszerre eltüntetsz egy zacskó csipszet vagy doboz fagyit. Persze nem ér többször újratölteni!

2. Egészítsd ki a főétkezéseket!
A nassolásokat arra is használhatod, hogy kiegészítsd az ebéded vagy vacsorád. Ha például ebédre csak egy szendvicset tudtál bekapni, akkor délután rágcsálj répaszeleteket, vagy ropogtass el egy maréknyi tökmagot és kesudiót, így egyensúlyban tarthatod az étrended.

3. Találj egészséges alternatívákat!
Kíméletlenül sóvárogsz a csoki után? Felesleges szenvedned, mert a nasi-böjtnek csak az lesz az eredménye, hogy később kétszer annyi csokit fogsz befalni. Inkább keress egészségesebb variációkat a szimpla édességre: például a töltött tejcsoki helyett válassz magas kakaótartalmú étcsokit!

4. 200 kalóriánál ne falj többet!
Figyelj rá, hogy egyszerre 200 kalóriánál többet ne tömj magadba! Egy körte néhány szem mandulával, teljeskiőrlésű keksz egy sovány kefirrel, uborkaszeletek humusszal: ezektől nem lesz úszógumid.

5. Időzítsd a nasit az edzésedhez!
Jó hír: edzés előtt 30 perccel még nyugodtan elmajszolhatsz egy müzliszeletet, edzés után pedig megjutalmazhatod magad valami magas fehérjetartalmú nasival! Mit szólnál például egy csokis fehérjeturmixhoz vagy egy áfonyás görög joghurthoz?

6. Ne felejts el inni közben!
A nasid mellé készíts oda egy palack vizet is, így hamarabb jól laksz anélkül, hogy extra kalóriákat ennél. A sós rágcsák mellé dupla annyi vizet igyál!

7. Élvezz ki minden pillanatot!
Tudjuk, 200 kalória fincsi csemege egy szempillantás alatt eltűnik, de ezentúl próbáld meg beosztani legalább 15 percre! Lassan csipegess belőle és élvezz ki minden falatot, így nem fogsz repetát követelni.

8. Figyelj a mesterhámasra!
A szénhidrát-fehérje-zsír hármas arányát ne csak a főétkezéseknél, hanem a nassolásnál is vedd figyelembe, így egyensúlyban tarthatod a vércukorszinted! A kekszek mellé válassz joghurtot, a gyümölcsök és zöldségek mellé pedig sajtot.

9. Csomagolj nasit az útra is!
Ha útközben ér utol az éhségszörny, biztosan lecsapsz a legelső kalóriabombára, amit meglátsz. Nasi-vészhelyzetekre ezért mindig tarts magadnál egy almát, banánt vagy müzliszeletet.

10. Bye-bye bűntudat
Ne stresszelj: ha ezeket a szabályokat betartod, nem fogsz hízni a nassolástól, sőt még fogyhatsz is! A napközbeni nasik ugyanis segítenek elkerülni az éjjeli falási rohamokat, persze azért nem ér non-stop csemegézni!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Ezért kezdj minden edzést hasazással

Nem mindegy, hogy miként állsz neki a testmozgásnak, illetve hogy milyen gyakorlatokkal kezdesz!

Ez történik a testeddel, ha két napig rosszul alszol

Ha azt hiszed, hogy kihagyhatsz egy-két napot alvás nélkül, tévedsz!

Durván beszóltak ennek a plus-size rúdtáncos lánynak

Volt, hogy éheztette magát, mára viszont elfogadta testét olyannak amilyen, és visszavágott a trolloknak.

Halálos lehet, ha túl sok vizet iszol

Nem csak a kiszáradás veszélyes. Az is probléma lehet, hogy túl sokat iszol. Muszáj megtalálni az egyensúlyt!

„1 hónapig csináltam az almaecet diétát, ez történt”

Egy bevállalós amerikai újságíró úgy döntött, leteszteli a világsztárok egyik kedvenc étrendjét, az almaecet diétát! Csekkold le, milyen eredménnyel!

Így fogyhatsz a szuperszénhidrát-diétával

Ha te is utálsz úgy fogyózni, hogy közben éhezned kell, próbáld ki ezt az étrendet és nem fogsz csalódni!

A fogkrémes mellnagyobbító pakolás az új őrület a neten

Szinte hihetetlen, hogy mikre nem képes néhány lány, hogy egy kosárral nagyobb melltartót hordhasson. A mostani módszertől tuti, te is dobsz egy hátast!

A „piszkos” ketogén diéta az új őrület

Nem mindenkinek való, de akinek igen, az nagyon gyorsan formálódhat vele. Próbáld ki, ha szeretnéd, de közben figyelj arra, mit üzen a tested!

Így néz ki a szülés után Eva Longoria

A színésznő most mutatta meg magát először babája születése óta. Elképesztő, milyen gyorsan visszanyerte a régi alakját, nem?

Így égesd a zsírt a nyaraláson edzés nélkül

Nem sikerült igazán tuti formába hozni magadat a nyaralás előtt? Gond egy szál se, simán formásodhatsz a vakáció alatt is, ráadásul úgy, hogy szinte meg sem kell mozdulnod. Csak figyelj oda erre a pár dologra!

Azt mondták, a bőre miatt soha nem lehet szexi, most modellkedik

Ez a lány egy nagyon ritka és súlyos betegségben szenved, mégis menő fehérnemű modell vált belőle. Olvasd el a sztoriját!

Majdnem belehalt a sok plasztikai műtétbe ez a lány

Egy 22 éves finn nem tud leállni a műtétekkel, pedig ha így folytatja, az életével fog fizetni.

4 egészséges étel, ami valójában nem is az

Cukormentes, szénhidrátcsökkentett vagy teljesen bio? Ne dőlj be a hangzatos reklámszövegeknek, a táplálkozási szakértők szerint, sok olyan „egészséges” cuccot találsz a boltok polcain, ami valójában nem is az!