2014.04.16.@ 13.04

Szunditippek Insomnia-babyknek

Mostanában éjjelente alvás helyett csak a lepedőt gyűrögeted, ráadásul nem is hancúrozás közben, hanem mert órákig forgolódsz álmatlanul? Akkor ideje, hogy változtass a lefekvés előtti rutinodon: próbáld ki ezt az öt álomfogó-trükköt, és újra olyan mélyen fogsz aludni, mint Csipkerózsika!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Szunditippek Insomnia-babyknek

1. Ki az ágyból

Elsőre meglepően hangzik, de ha nem tudsz elaludni, csak rontasz a helyzeten, ha az ágyban fekszel tétlenül. Ezzel ugyanis tudat alatt azt üzened a testednek, hogy az a normális, ha nem alszol az ágyban. Ezért ha már 20-30 perce csak forgolódsz, inkább kelj fel, menj ki a nappaliba, és a kanapén olvasgass egy könyvet vagy hallgass relaxáló zenét.

2. Jógázz lefekvés előtt

Ha totál stresszesen fekszel le aludni, ne csodálkozz, ha egész éjszaka nem tudsz elaludni. Ezért ha például napközben felhúzott a főnököd, mindenképp lazíts lefekvés előtt. Segíthet egy forró fürdő is levendula illatú tusfürdővel, de ha rendszeresen alvásproblémáid vannak, akkor próbáld ki a jógát. Koncentrálj közben a légzésedre, és alig fél óra alatt sikerülhet teljesen ellazulnod.

3. No more problem

Az aggódás is igazi álomgyilkos, mivel az agyad nem tud kikapcsolni, ha lefekvés előtt még a problémáidon rágódsz. A legjobb, ha rendszeresíted, hogy minden este egy papírra leírod, milyen gondok nyomasztanak (például egy fontos prezentáció, amivel még nem készültél el, vagy hogy hétvégén látogatóba jönnek a pasid szülei). Majd a lista másik felére írd fel, hogyan tudod megoldani ezeket a dolgokat. Ezáltal elérheted, hogy legalább alvás előtt ne aggódj miattuk, és reggel kipihenten már nem is látod olyan vészesnek a szitukat.

4. Ne nézd a vekkert

Ugye téged is az őrületbe kerget, ha tudod, hogy 3 óra múlva fel kell kelned, pedig még egy percet sem aludtál? Ha állandóan csekkolod az órád, miközben álmatlanul forgolódsz, folyamatosan nő a testedben a stresszhormonok mennyisége, ami csak még jobban megnehezíti az elalvást. Ezért bármilyen nehéz is, semmiképp ne nézz az órádra!

5. Kapcsolj ki

És nem csak magadat, hanem minden elektromos kütyüt a hálódban! A legjobb, ha ki is húzod őket a konnektorból, mert még készenléti üzemmódban is bocsájtanak ki olyan elektromos jeleket, amik zavarhatnak az elalvásban. A mobilodat pedig jobb, ha teljesen száműzöd a szobából, így tutira nem csábulsz el egy kis lefekvés előtti facebookozásra. A telód kék fénye ugyanis gátolja az alváshormonok termelődését, ezáltal álmatlanságot is okozhat.

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Mindannyian szeretjük a nyarat. Napozás, fürdőzés, vagy csak maga a jó idő... Viszont az UV sugarak, a sós víz, a meleg és a medencék vegyszerei igencsak károsítják hajunkat. De a megfelelő eszközökkel könnyedén óvhatod hajad a káros külső hatásoktól, hogy az visszatérhessen eredeti szépségéhez. Próbáld ki az új Univerzális növényi balzsamot az Yves Rocher-tól!

Ezért érzed magad másnaposnak alkohol nélkül is

Kevés ennél gonoszabb dolog létezik.