2014.04.16.@ 13.04

Szunditippek Insomnia-babyknek

Mostanában éjjelente alvás helyett csak a lepedőt gyűrögeted, ráadásul nem is hancúrozás közben, hanem mert órákig forgolódsz álmatlanul? Akkor ideje, hogy változtass a lefekvés előtti rutinodon: próbáld ki ezt az öt álomfogó-trükköt, és újra olyan mélyen fogsz aludni, mint Csipkerózsika!

Kovács Brigitta
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Szunditippek Insomnia-babyknek

1. Ki az ágyból

Elsőre meglepően hangzik, de ha nem tudsz elaludni, csak rontasz a helyzeten, ha az ágyban fekszel tétlenül. Ezzel ugyanis tudat alatt azt üzened a testednek, hogy az a normális, ha nem alszol az ágyban. Ezért ha már 20-30 perce csak forgolódsz, inkább kelj fel, menj ki a nappaliba, és a kanapén olvasgass egy könyvet vagy hallgass relaxáló zenét.

2. Jógázz lefekvés előtt

Ha totál stresszesen fekszel le aludni, ne csodálkozz, ha egész éjszaka nem tudsz elaludni. Ezért ha például napközben felhúzott a főnököd, mindenképp lazíts lefekvés előtt. Segíthet egy forró fürdő is levendula illatú tusfürdővel, de ha rendszeresen alvásproblémáid vannak, akkor próbáld ki a jógát. Koncentrálj közben a légzésedre, és alig fél óra alatt sikerülhet teljesen ellazulnod.

3. No more problem

Az aggódás is igazi álomgyilkos, mivel az agyad nem tud kikapcsolni, ha lefekvés előtt még a problémáidon rágódsz. A legjobb, ha rendszeresíted, hogy minden este egy papírra leírod, milyen gondok nyomasztanak (például egy fontos prezentáció, amivel még nem készültél el, vagy hogy hétvégén látogatóba jönnek a pasid szülei). Majd a lista másik felére írd fel, hogyan tudod megoldani ezeket a dolgokat. Ezáltal elérheted, hogy legalább alvás előtt ne aggódj miattuk, és reggel kipihenten már nem is látod olyan vészesnek a szitukat.

4. Ne nézd a vekkert

Ugye téged is az őrületbe kerget, ha tudod, hogy 3 óra múlva fel kell kelned, pedig még egy percet sem aludtál? Ha állandóan csekkolod az órád, miközben álmatlanul forgolódsz, folyamatosan nő a testedben a stresszhormonok mennyisége, ami csak még jobban megnehezíti az elalvást. Ezért bármilyen nehéz is, semmiképp ne nézz az órádra!

5. Kapcsolj ki

És nem csak magadat, hanem minden elektromos kütyüt a hálódban! A legjobb, ha ki is húzod őket a konnektorból, mert még készenléti üzemmódban is bocsájtanak ki olyan elektromos jeleket, amik zavarhatnak az elalvásban. A mobilodat pedig jobb, ha teljesen száműzöd a szobából, így tutira nem csábulsz el egy kis lefekvés előtti facebookozásra. A telód kék fénye ugyanis gátolja az alváshormonok termelődését, ezáltal álmatlanságot is okozhat.

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Lecserélte az ásványvizet, 30 kilót fogyott

Lecserélte az ásványvizet, 30 kilót fogyott

Különös fogyókúrás trükköt árult el ez a lány, de esküszik rá, hogy működik. Igaza lehet, hiszen elképesztő átalakuláson ment keresztül az utóbbi időben!

Aludj ebben a pózban, és többé nem fáj a mensi

Neked is kihívás pihentetően aludni a piros betűs napok alatt? Akkor gyorsan olvass tovább, mert megtaláltuk tökéletes, és fájdalommentes a megoldást!

Csak rágón élt ez a fiatal lány, most így néz ki

A fiatal lány 32 kilóra fogyott, mikor úgy döntött, változtat, és nem éhezteti magát többé!

Szerinted is túl kövér ez a lány modellnek?

Egy ügynök mondta neki, hogy kövér ahhoz, hogy rendes modell legyen, pedig a 23 éves lány gyakorlatilag alultáplált.

Ez a lány megmutatta, hogyan néznek ki igazából az Insta-csajok

Képzeld, egy bevállalós lány megelégelte, hogy minden túl tökéletesnek tűnik az Instán és úgy döntött, megmutatja a művészi képek mögött rejlő valóságot! A meghökkentő fotója pedig azonnal bejárta az Instagrammot!