2014.10.01.@ 12.10

A 10 legrosszabb diéta-tipp

Már kezded feladni a diétát, mert hiába figyelsz oda az étkezésedre, egyszerűen nem akarnak lecsúszni a plusz kilók? Képzeld, ennek hátterében akár az is állhat, hogy rossz tippeket fogadtál meg!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A 10 legrosszabb diéta-tipp

1. Viszlát, szénhidrát!
Te is ismered az aranyszabályt, igaz? Diéta alatt semmi szénhidrát! De biztos, hogy ezzel nem ártasz a szervezetednek? Persze ha túlzásba viszed a fehér kenyeret és a rizst, akkor előfordulhat, hogy felugrik egy-két plusz kiló. De a teljes kiőrlésű gabonák, a gyümölcsök és a zöldségek olyan egészséges szénhidrátokat tartalmaznak, amik garantáltan feldobják a közérzetedet.

2. Ha üres gyomorral mész edzeni, több kalóriát égetsz el
Egy kutatás bebizonyította, hogy teljesen mindegy, mennyit ettél edzés előtt, a kalóriák semmiképp sem fognak könnyebben elégni. Ezzel szemben, ha üres gyomorral ugrassz ki az edzőterembe, sokkal gyorsabban fogsz elfáradni, ráadásul még az izmaidból is veszíthetsz.

3. Egyél kétóránként!
Nálad is előfordul, hogy egy kiadós ebéd helyett inkább egész nap csipegetsz? Hiszen így nem viszel be túl sok kalóriát, ráadásul éhes sem leszel. Persze ez szuperül hangzik, de nem biztos, hogy a legjobb választás, ha fogyni szeretnél. Előfordulhat ugyanis, hogy a rengeteg meló közben nem figyelsz oda teljesen arra, mennyi kalória van az életekben, így pedig könnyen átlépheted a napi határt.

4. Evés helyett inkább rágózz!
Néha te is bekapsz egy rágót, ahelyett, hogy ennél valamit? Tény, hogy a mentol segít elvenni az étvágyat egy kis időre, de egyúttal az ételek ízét is megváltoztatja. Oké, ez nem újdonság, de egy kutatás bebizonyította, hogy emiatt sokkal nagyobb eséllyel választod a nap végén az édességet, mint a zöldséget vagy a gyümölcsöt.

5. Hagyd ki a reggelit!
Ha passzolod a reggelit meló előtt, annak később hátrányai is lehetnek. Nem elég, hogy egész nap fáradékony és erőtlen leszel, de az ebédnél és a vacsoránál akár a dupláját is behozhatod annak, amit “megspóroltál”. Így ahelyett, hogy a reggelit letudod egy csésze kávéval, inkább készíts magadnak valami finomságot, amiben sok protein van.

6. Számold a kalóriákat!
A kalóriaszámolás tényleg fontos, de nem mindegy, hogy egy adott mennyiséget milyen étellel fedezel. Például ha megeszel 50 kalóriányi almát, az nem ugyanúgy hat a szervezetedre, mintha megeszel 50 kalóriányi sajttortát. Hiszen a szénhidrát, a zsír és a fehérje aránya is fontos, a vitamin tartalomról nem is beszélve!

7. Hétvégén szabad a pálya
Hétvégén te is szívesebben dőlsz hátra a kanapén, és edzés helyett inkább a kedvenc sorozataiddal töltöd az időt? Ezzel még nincs is gond, de ha ilyenkor nehezebb ételeket eszel, kihagyod az edzést és még egy esti koktélozás is becsúszik, akkor lehet, hogy az egész heti diétádat tönkreteszed. Persze néha belefér egy kis bűnözés, de azért ne csábulj el minden hétvégén!

8. Minél kevesebb, annál jobb
Gondoltad volna, hogy minél kevesebbet eszel, annál lassabb lesz az anyagcseréd? Ilyenkor a szervezeted ugyanis felkészül az “éhezésre”, és megpróbálja elraktározni a plusz kalóriákat. Ezért inkább ne arra törekedj, hogy minél kevesebbet egyél, hanem próbáld meg betartani a napi határt, és bevinni az 1500 kalóriát a szervezetedbe.

9. Minden nap ugyanaz az étel
Ez elég unalmasan hangzik, ugye? Ráadásul ez a módszer ahhoz vezethet, hogy idővel annyira eleged lesz az egészséges ételekből, hogy a változatosság kedvéért inkább megeszel egy fánkot… Később pedig még egyet, és így tovább. Így pedig nem csak a diétád lesz kevésbé hatékony, de ha folyton ugyanazokat az ételeket eszed, rengeteg vitamint és ásványi anyagot is megvonsz a szervezetedtől.

10. Minél cukrosabb egy gyümölcs, annál hizlalóbb
Feldolgozatlan cukor szinte minden gyümölcsben található, kizárni őket a diétádból mégsem túl jó ötlet. Ezzel ugyanis sokkal kevesebb rost jut majd a szervezetedbe, ami viszont elengedhetetlen az egészséges táplálkozáshoz. Plusz, a gyümölcsökben található összetevők nagyon jó hatással vannak a testedre, ez pedig sokkal fontosabb szempont, mint a bennük található cukor. Fogyaszd őket délelőtt!

Címkék: diéta edzés fogyás kalória kalóriaszámlálás

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezzel a trükkel tartotta titokban Anne Hathaway terhességét új filmje forgatásakor

Napi meglepetés: jógázz újra Nagy Annával és a Cosmo.hu-val!

Hajlamos vagy már vasárnap délután rástresszelni a hétfőre? Ennek hamarosan búcsút inthetsz, a Cosmo és a Yogasecrets közös online jógaórái ugyanis visszatérnek, ráadásul hamarabb, mint gondolnád! A részletekről kedvenc oktatódat, Nagy Annát faggattuk!

4 tuti póz, ha nehezen jön össze az orgazmus

Ha ezeket kipróbálod, ne lepődj meg, ha egynél többször is összejön a nagy O!

5 vészjósló jel, hogy egy nárcisztikus sráccal randizol

Ha ezeket tapasztalod, inkább mondd ki, hogy vége!

Ez a 3 csillagjegy a leglelkesebb az összes közül

Számukra nincs lehetetlen, a hozzáállásuk olyanná teszi őket, mint egy nagy szupermágnes.

4 jel, hogy ideje szakítanod a pasiddal

Ezekből tudni fogod, mit kell tenned!

Breaking: Emily Ratajkowski babát vár, zseniálisan jelentette be

Mert ha olyan menő vagy, mint ő, nem érheted be kevesebbel!

6 jel, hogy nem vagy szerelmes, még akkor is, ha az ellenkezőjét gondolod

Azt hiszed, hogy minden rendben van köztetek, de ha a dolgok mélyére ásol, talán valami egészen másra fogsz rájönni...