2014.10.01.@ 12.10

A 10 legrosszabb diéta-tipp

Már kezded feladni a diétát, mert hiába figyelsz oda az étkezésedre, egyszerűen nem akarnak lecsúszni a plusz kilók? Képzeld, ennek hátterében akár az is állhat, hogy rossz tippeket fogadtál meg!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A 10 legrosszabb diéta-tipp

1. Viszlát, szénhidrát!
Te is ismered az aranyszabályt, igaz? Diéta alatt semmi szénhidrát! De biztos, hogy ezzel nem ártasz a szervezetednek? Persze ha túlzásba viszed a fehér kenyeret és a rizst, akkor előfordulhat, hogy felugrik egy-két plusz kiló. De a teljes kiőrlésű gabonák, a gyümölcsök és a zöldségek olyan egészséges szénhidrátokat tartalmaznak, amik garantáltan feldobják a közérzetedet.

2. Ha üres gyomorral mész edzeni, több kalóriát égetsz el
Egy kutatás bebizonyította, hogy teljesen mindegy, mennyit ettél edzés előtt, a kalóriák semmiképp sem fognak könnyebben elégni. Ezzel szemben, ha üres gyomorral ugrassz ki az edzőterembe, sokkal gyorsabban fogsz elfáradni, ráadásul még az izmaidból is veszíthetsz.

3. Egyél kétóránként!
Nálad is előfordul, hogy egy kiadós ebéd helyett inkább egész nap csipegetsz? Hiszen így nem viszel be túl sok kalóriát, ráadásul éhes sem leszel. Persze ez szuperül hangzik, de nem biztos, hogy a legjobb választás, ha fogyni szeretnél. Előfordulhat ugyanis, hogy a rengeteg meló közben nem figyelsz oda teljesen arra, mennyi kalória van az életekben, így pedig könnyen átlépheted a napi határt.

4. Evés helyett inkább rágózz!
Néha te is bekapsz egy rágót, ahelyett, hogy ennél valamit? Tény, hogy a mentol segít elvenni az étvágyat egy kis időre, de egyúttal az ételek ízét is megváltoztatja. Oké, ez nem újdonság, de egy kutatás bebizonyította, hogy emiatt sokkal nagyobb eséllyel választod a nap végén az édességet, mint a zöldséget vagy a gyümölcsöt.

5. Hagyd ki a reggelit!
Ha passzolod a reggelit meló előtt, annak később hátrányai is lehetnek. Nem elég, hogy egész nap fáradékony és erőtlen leszel, de az ebédnél és a vacsoránál akár a dupláját is behozhatod annak, amit “megspóroltál”. Így ahelyett, hogy a reggelit letudod egy csésze kávéval, inkább készíts magadnak valami finomságot, amiben sok protein van.

6. Számold a kalóriákat!
A kalóriaszámolás tényleg fontos, de nem mindegy, hogy egy adott mennyiséget milyen étellel fedezel. Például ha megeszel 50 kalóriányi almát, az nem ugyanúgy hat a szervezetedre, mintha megeszel 50 kalóriányi sajttortát. Hiszen a szénhidrát, a zsír és a fehérje aránya is fontos, a vitamin tartalomról nem is beszélve!

7. Hétvégén szabad a pálya
Hétvégén te is szívesebben dőlsz hátra a kanapén, és edzés helyett inkább a kedvenc sorozataiddal töltöd az időt? Ezzel még nincs is gond, de ha ilyenkor nehezebb ételeket eszel, kihagyod az edzést és még egy esti koktélozás is becsúszik, akkor lehet, hogy az egész heti diétádat tönkreteszed. Persze néha belefér egy kis bűnözés, de azért ne csábulj el minden hétvégén!

8. Minél kevesebb, annál jobb
Gondoltad volna, hogy minél kevesebbet eszel, annál lassabb lesz az anyagcseréd? Ilyenkor a szervezeted ugyanis felkészül az “éhezésre”, és megpróbálja elraktározni a plusz kalóriákat. Ezért inkább ne arra törekedj, hogy minél kevesebbet egyél, hanem próbáld meg betartani a napi határt, és bevinni az 1500 kalóriát a szervezetedbe.

9. Minden nap ugyanaz az étel
Ez elég unalmasan hangzik, ugye? Ráadásul ez a módszer ahhoz vezethet, hogy idővel annyira eleged lesz az egészséges ételekből, hogy a változatosság kedvéért inkább megeszel egy fánkot… Később pedig még egyet, és így tovább. Így pedig nem csak a diétád lesz kevésbé hatékony, de ha folyton ugyanazokat az ételeket eszed, rengeteg vitamint és ásványi anyagot is megvonsz a szervezetedtől.

10. Minél cukrosabb egy gyümölcs, annál hizlalóbb
Feldolgozatlan cukor szinte minden gyümölcsben található, kizárni őket a diétádból mégsem túl jó ötlet. Ezzel ugyanis sokkal kevesebb rost jut majd a szervezetedbe, ami viszont elengedhetetlen az egészséges táplálkozáshoz. Plusz, a gyümölcsökben található összetevők nagyon jó hatással vannak a testedre, ez pedig sokkal fontosabb szempont, mint a bennük található cukor. Fogyaszd őket délelőtt!

Címkék: diéta edzés fogyás kalória kalóriaszámlálás

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Csak két kilót fogyott, mégis teljesen átalakult a teste

Csak két kilót fogyott, mégis teljesen átalakult a teste

Ráadásul az Insta-sztár nem éhezett egy percig sem, finomakat főzött és a testmozgást sem vitte túlzásba. Ha érdekel a titka, olvass tovább!

Visszafelé öregszik ez a nő

Legalábbis ezt állítja a gyönyörű anyuka.

140 kilót fogyott, most elképesztően néz ki

Ráadásul kevesebb, mint egy év alatt szabadult meg a súlyfeleslegtől!

Kiderült: tilos az edzés másnaposan

Eddig a legdurvább macskajaj ellenére sem hagytad ki az edzést? Itt az ideje parkolópályára állítanod magad, legalábbis a koktéleste után, ha nem akarsz komoly bajt magadnak.

Véres képet posztot a blogger lány, kiakadtak a netezők

Az egész testét bekente, majd a fűben hemperget ez a blogger lány.

Túl sokat szoláriumozott, borzalmas dolog történt

Csak egy kis barnaságra vágyott, mégis túlzásba vitte, aminek az lett a következménye, hogy egy borzalmas lyuk tátong most az arcán.

Kivetette 4 bordáját, most így néz ki terhesen

A 41 centis derekú modell most terhes fotóival sokkolja a netezőket!

Eltört a vaginája, mert túl sokat használta a vibrátorát

Borzalmas dolog történt egy lánnyal, aki túl sokat örömöt szerzett magának!

37 éve pizzát vacsorázik, így néz ki

Oké, biztosan te is imádod a pizzát, de azért annyira nem, hogy 37 éven át minden este ezt edd, ugye? Képzeld, egy férfi annyira szereti, hogy minden nap ezt vacsorázza, sőt nem is variálja a különböző feltételeket.

36 kilós mellei vannak ennek a magyar lánynak

Borzalmas fájdalmakkal küzd egy magyar lány Amerikában a gigamellei miatt, akinek már csak hónapjai lehetnek hátra.

Ritka betegség miatt érezte magát folyton részegnek ez a lány

Két éven keresztül, minden egyes nap úgy érezte magát egy lány, mintha előző este egy hatalmas buliban lett volna.