2015.09.28.@ 05.09

100 évig élhetsz, ha ezeket eszed

Még jó pár szülinapi tortán szeretnéd elfújni a gyertyákat? Akkor ezeket az ételeket mindenképp iktasd be a heti menüdbe!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

100 évig élhetsz, ha ezeket eszed

Azt biztosan eddig is tudtad, hogy egyáltalán nem mindegy, mit eszel, de nemcsak az alakod miatt! Néhány kaja például képes csökkenteni a stresszt, sőt eperrel vagy egy kis étcsokival még akár a fogaidat is fehérítheted! De gondoltad volna, hogy néhány étel az életedet is meghosszabbíthatja? A világhírű séf, Jamie Oliver most leleplezte, mik ezek a „szuperkaják”!

Jamie különböző helyszínekre utazott el, például Costa Ricára és Japánba, ahol a legnagyobb a várható élettartam, és ott vizsgálta az emberek étkezési szokásait, így állította össze a hosszú élet hozzávalóinak listáját:

jamie-oliver-cosmopolitan

1. Tojás
Szuper proteinforrás, emellett pedig folsav, jód és A, B2, B12 és D-vitamin is található benne.

2. Kecsketej
Magas kalcium, protein és D-vitamin tartalommal rendelkezik, ráadásul sokkal könnyebb megemészteni, mint a hagyományos tehéntejet.

3. Hal
Tartalmazza a szükséges omega-3 zsírsavakat, és a szervezet számára fontos tápanyagokat is.

4. Édesburgonya
Neve ellenére segít a vércukorszint beállításában, emellett pedig sok A- és C-vitamint, valamint mangánt tartalmaz, ami az idegrendszerre és az agyra is jótékonyan hat.

5. Gyógynövények
Nagyon sok betegség leküzdésében segítenek, ráadásul nem tartalmaznak káros anyagokat, mint a gyógyszerek, és általában mellékhatásaik sincsenek.

6. Tofu
A szójában létfontosságú fehérjék, ásványi anyagok és vitaminok is nagy mennyiségben megtalálhatók, a kutatások szerint pedig a rákos megbetegedéseket is segít megelőzni.

7. Dió
Segít a vérnyomás és a koleszterinszint beállításában, de hozzájárul a cukorbetegség megelőzéséhez, és szép bőrt is varázsol.

8. Fekete bab
Biztosítja a szükséges rostokat, tele van antioxidánssal, segít a fogyásban, és még élénkítő hatású is, akár egy finom kávé.

9. Friss gyümölcsök
Oké, az biztos neked sem újdonság, hogy a gyümölcsök nagyon sok vitamint tartalmaznak, ezért Jamie is csak hangsúlyozni tudja, milyen fontos, hogy minden nap egyél valamilyen friss gyümit.

10. Tengeri moszat
Bár nem tartozik éppen a hétköznapi kaják közé, a tengeri moszat immunerősítő és egészségmegőrző hatással bír, ráadásul magas a jód- és a káliumtartalma, de mindezek mellett még nagyon sok nélkülözhetetlen nyomelem is található benne.

11. Vadrizs
A tengeri moszathoz hasonlóan ez sem olyan megszokott, mert igazából nem is rizs, hanem egy vízi fű magja. Azonban mindenképpen érdemes beiktatnod az étrendedbe, mert magas a B6-vitamin, a cink-, a magnézium- és a proteintartalma.

12. Fokhagyma
Igaz, hogy az illata nem olyan kellemes, de annál egészségesebb! Antibakteriális hatással rendelkezik, segít a légúti és a gombás fertőzések kezelésében, erősíti az immunrendszert és tisztítja a vért.

13. Garnélarák
Remek B-vitamin és ásványianyag-forrás, segít megőrizni a fiatalságot és a jó memóriát, megelőzi a fáradékonyságot, erősíti az immunrendszert, sőt még a babarojektben is besegít!

14. Chili
Gyorsítja az anyagcserét, serkenti az emésztést és a vérkeringést, védi a szívet és a gyomrot is, tehát igazi fogyi-csodaszer!

Címkék: 100 évig élni egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód hosszú élet hosszú élet titka jamie oliver táplálkozás

Még több Body

Belehalt a mellnagyobbításba ez a nő

Belehalt a mellnagyobbításba ez a nő

Két héttel a műtét után halt meg!

Napi tizennyolc órát alszik ez a 19 éves lány

Oké, lehet, hogy te is imádsz aludni, de ennyit még egy durván átbulizott éjszaka után sem tudnál, nem?

4 étel, amitől nem leszel télen beteg

Ugye, te sem szeretnél elkapni valamilyen nyavalyát most, az ünnepek előtt? Akkor csekkold a listát, mit érdemes naponta fogyasztanod!

Azt hitték terhes, borzalmas, mi volt igazából a hasában

Az orvosok sokáig nem hitték el, hogy nem kisbabát vár a nő!

Egy hétig vegánként élt, ez történt

Semmi hús, semmi tejtermék. Te meg tudnád csinálni?