2015.10.11.@ 09.10

5 magyaros étel, ami nem hizlal

Imádod a magyaros kajákat, de nem akarsz a pluszkilók miatt aggódni? Akkor figyelj, mert mutatunk neked néhány ételt, amiben alig van kalória, a receptek alapján pedig könnyen el is készítheted őket!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

5 magyaros étel, ami nem hizlal

Lecsó (4 főre, 280 kcal/adag)

Hozzávalók:
– 1 kg paradicsom
– 2 kg paprika
– 3 vöröshagyma
– 25 dkg baromfivirsli
– esetleg 2-3 karika kolbász

Elkészítés:
A paradicsomokat hámozd meg, a paprikákat pedig mosd meg, majd karikázd fel. Ezután pucold meg és kockázd fel a hagymákat, majd pirítsd meg olajon. Ha teszel bele kolbászt, azt is karikázd fel, és szintén dobd a serpenyőbe. Amikor a hagyma már pirul, tedd bele a paprikát is, majd ha már az is kezd átfőni, add hozzá a darabokra vágott paradicsomot. Sózd és borsozd meg, aztán pár percig hagyd együtt főni az egészet, utána vedd le a tűzről. Ha könnyedebb és egészségesebb ebédre vágysz, hagyd ki a kolbászt, és az étolajat helyettesítsd olívaolajjal!

lecsó-recept-cosmopolitan

Paprikás sült hekk (4 főre, 300 kcal/adag)

Hozzávalók:

– 1 kg hekk
– 3 gerezd fokhagyma
– 7 dl tej
– 20 dkg liszt
– 3 db tojás
– só
– őrölt pirospaprika

Elkészítés:

Éjszakára áztasd be a hekkeket sós-fokhagymás tejbe, és tedd a hűtőbe. Másnap a sütés előtt a maradék 2 dl tejbe keverd bele a lisztet, a tojásokat és a pirospaprikát. Ezután a halakat mártsd bele, majd 10 perc alatt süsd ki forró olajon. Zöldséggel, rizzsel és akár barna kenyérrel is isteni finom!

paprikás-sült-hekk-recept-cosmopolitan

Tejfölös-kapros tökfőzelék (4 főre, 301 kcal/adag)

Hozzávalók:

– 1 kis fej hagyma
– 1 nagy csokor kapor
– 2 evőkanál olaj
– 800 g gyalult tök
– 3 evőkanál citromlé
– 2 zöldségleveskocka
– 4 evőkanál rétesliszt
– 2 dl tej
– 300+100 g tejföl
– negyed kiskanál pirospaprika

Elkészítés:

Kockázd fel apróra a hagymát, dinszteld meg, majd add hozzá az apróra vágott kaprot is. Tedd bele a gyalult tököt, a citromlevet és a leveskockákat, aztán öntsd fel az egészet 8 dl vízzel. Forrald fel, utána pedig mérsékelt tűzön párold puhára fedő alatt. Közben a lisztet öntsd egy tálba, add hozzá folyamatos keverés közben a tejet és a tejfölt, keverd csomómentesre, majd mehet az egész a párolódó tökhöz. A végén szórd meg a maradék kaporral, és díszítsd egy kis tejföllel.

tejfölös-kapros-tökfőzelék-recept-cosmopolitan

Tiszai halászlé (4 főre, 335kcal/adag)

Hozzávalók:

– 2 kg ponty
– 2 kg apróbb hal (keszeg, kárász, törpeharcsa)
– 50 dkg vöröshagyma
– 20 dkg paprika
– 20 dkg paradicsom
– 5 dkg pirospaprika
– 5 dkg só

Elkészítés:

Aprítsd fel a hagymát, dinszteld meg olajon, majd amikor üveges, szórd rá a pirospaprikát, és engedd fel 5-6 liter vízzel. Az apróra vágott kishalakat szintén add hozzá, de a pontyszeleteket még ne tedd bele, hanem sózd meg és tedd hűtőbe őket. Amikor a kis haldarabok már puhák, vedd le a lét a tűzről, és passzírozd át az egészet. Használhatsz halpasszírozót, vagy egy kisebb lyukú szűrőt is. Tedd vissza a tűzre a sűrű levet, majd szórd bele a karikára vágott paprikát és paradicsomot. Amikor elkezd forrni, add hozzá a besózott halszeleteket is, és 10-15 perc alatt, kis lángon főzd őket puhára.

tiszai-halászlé-recept-cosmopolitan

Töltött csirkecomb (4 főre, 471 kcal/adag)

Hozzávalók:

– 4 nagyobb csirkecomb
– só, bors
– 1 szikkadt zsemle
– 2 dl tej
– 1 csokor petrezselyem
– 2 evőkanál olaj
– 1 evőkanál finomliszt
– 1 tojássárgája
– 2 gerezd fokhagyma
– 1 evőkanál margarin

Elkészítés:

A csirkecombokat szórd meg sóval és borssal, majd a zsemlét áztasd be a tejbe. Miután kiázott, nyomkodd ki belőle a felesleges tejet, majd tedd egy tálba, és add hozzá az apróra vágott petrezselymet, fokhagymát, a tojássárgáját, majd ezt is ízesítsd sóval és borssal. Jól keverd össze, ezután pedig töltsd be a csirkecombok bőre alá. Tedd a combokat egy tepsiben a sütőbe, kend meg őket margarinnal, és önts a tepsibe egy pohár vizet is. Takard le alufóliával, és párold körülbelül 40 percig, majd vedd le a fóliát, és pirítsd meg a csirkecombokat. Ha aranybarnára sült, vedd ki, és már kész is! Köretként csinálj hozzá egy gyors salátát, barna rizst vagy petrezselymes burgonyát.

töltött-csirkecomb-recept-cosmopolitan

Címkék: egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód magyaros ételek táplálkozás

Még több Body

Mostantól nem kell lemondanod a kedvenc kajádról diétázás közben sem

Mostantól nem kell lemondanod a kedvenc kajádról diétázás közben sem

A Cosmo.hu szerkesztője, Bianka kipróbálta a kedvenc olasz ételei bikinibarát verzióit, hogy bebizonyítsa: van élet a tészta után!

5 tipp, hogy fogyás nélkül tűnj karcsúbbnak

Mutatjuk, mire kell odafigyelned!

Így érzi magát Channing Tatum, miután eljegyezték az exét

Előre is bocs mindenkitől, aki drámát várt, de Channing ettől sokkal menőbb és érettebb!

Hétvégi szerelmi horoszkóp

Halihó, Cosmo-lány! Kíváncsi vagy, mi vár rád a szerelemben ma és a hétvégén? Csekkold le nálunk a horoszkópodat február 21-én is!

Ezért tartotta szörnyű apának Károlyt Diana hercegnő

A herceg alig foglalkozott a gyerekeivel.

Kim Kardashian bombaformában van új fotóin!

Kanye Westről pedig kiderült, hogy a fényképezéshez (IS) ért.

A trükk, amitől mindig illatos lesz a fürdőszobád

Víz + öblítő + palack + WC tartály. Érdekes kombinálás, de az eredmény téged is lesokkol majd.

Szerinted jogosan tüntetnek a netezők Kylie Jenner ellen?

Olyat tett kislányával, amit sokan egyáltalán nem néznek jó szemmel.