2015.10.23.@ 08.10

A legjobb diétás ebéd, amit ki kell próbálnod

Igazi ínyenc vagy, de közben megpróbálsz az alakodra is odafigyelni? Akkor ezt a menüsort egyenesen imádod majd, ezek az ételek ugyanis nem csak mennyeiek, de egészségesek és kalóriaszegények is!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A legjobb diétás ebéd, amit ki kell próbálnod

Kínai keles leves

Az a jó a zöldséglevesekben, hogy nem csak isteniek, de tele vannak vitaminokkal is, ráadásul a kínai kel ásványi anyagokban is nagyon gazdag!

diétás-ebéd-cosmopolitan

Hozzávalók:

– 1 gerezd fokhagyma

– fél fej kínai kel

– 1 db tyúkhúsleveskocka

– 1 db csirkemellfilé

–  2 evőkanál szójamártás

–  só

–  őrölt bors

–  1 fej hagyma

Így készítheted el:

Kockázd fel a csirkemellet, majd aprítsd fel a megtisztított hagymákat! Mosd meg a kelt, vágd ki a torzsáját, a leveleit pedig vágd csíkokra! Szórd az egészet lábasba, és engedd fel 1,5 liter vízzel, majd  morzsold bele a húsleveskockát! Öntsd hozzá a szójamártást, ezután pedig főzd addig, amíg a hús és a kel meg nem puhul! A végén sóval és borssal ízesítsd ízlése szerint.

Ricottával töltött paradicsomos padlizsán

A töltött padlizsánt rengetegféleképpen elkészítheted, húsosan, zöldségesen vagy akár sajtosan, így ha vegetáriánus vagy, neked is remek főétel lehet!

diétás-ebéd-cosmopolitan

Hozzávalók:

– 1 padlizsán

–  olívaolaj és só

–  0,5 l paradicsomszósz

–  só, bors, pici szerecsendió

–  kevés növényi tejszín

–  parmezán sajt a tetejére

A töltelékhez:

– 1 bögrényi ricotta

– 2 ek. zabkorpa

– 1 tojás

–  só, bors, friss bazsalikom

–  1 cikk zúzott fokhagyma

Így készítheted el:

A padlizsánt mosd meg, vágd le a végét és vágd vékony szeletekre, majd sózd meg, és hagyd állni 10 percig. Közben a ricottás tölteléket keverd össze, hogy a zabkorpa kicsit megszívhassa magát.  Felturbózhatod más kedvelt fűszerekkel is, adhatsz hozzá például spenótot, aszalt paradicsomot, kapri- vagy olajbogyót is. Eredetileg zsemlemorzsával kell összekeverni a ricottát, de szuper megoldás a zabkorpa is, hiszen extra egészséges alternatíva. A padlizsán szeletekről itasd fel a vizet, picit borsozd meg, majd a felhevített, olíva olajjal megkent serpenyőre helyezz rá annyi szeletet, amennyi ráfér. Pár percig süsd mindkét oldalát, majd tedd félre papírtörlőre, amíg a többi szelet el nem készül. Mikor megvan, a paradicsomszószt ízesítsd picit sóval, borssal és szerecsendióval, és egy hőálló tálba öntsd bele. Minden egyes padlizsán szelet végébe tegyél 1-1 kanállal a töltelékből, és tekerd fel, majd helyezd őket a hőálló edénybe úgy, hogy a feltekert vége lefelé nézzen, tehát ne tudjon szétnyílni. A növényi tejszínből kanalazz mindegyik tetejére egy kicsit – de ez a lépés el is hagyható, így paradicsomszószt kanalazz rá, hogy ne száradjanak ki. 180 fokon előmelegített sütőbe tedd be, és süsd 20-25 percig, vagy addig, amíg  az edény szélére a paradicsom el nem kezd ráégni, és a padlizsánok teteje szép aranybarna nem lesz. Ezután szórd meg a tetejét parmezán sajttal, és már kész is.

Diétás-zabkorpás túrógombóc

Mindenki kedvenc desszertjét most már egészséges változatban is elkészítheted! Íme, a legszuperebb recept.

diétás-ebéd-cosmopolitan

Hozzávalók:

– 500 gramm light túró

–  2 tojás

– 100 g zabkorpa

–  1 csipet só

–  prézlihez: 100 gramm zabkorpa, pici olaj, víz

–  tálaláshoz: 1 doboz 10%-os tejföl, édesítő, vanília aroma

Így készítheted el:

A hozzávalókat keverd össze jó alaposan, és hagyd állni 1 órát a hűtőben, hogy a zabkorpa megszívhassa magát. Miután letelt az 1 óra, picit vizezd be a tenyered, formálj gombócokat és enyhén lobogó vízben kb. 8-10 percig főzd őket. Figyelj a vízre, hogy ne zubogjon, nehogy szétessenek tőle a finomságok, viszont amikor egyszerre sok gombócot pakolsz bele, akkor a víz lehűlhet, így tartsd szemmel, hogy folyamatosan forrásban legyen. Piríts le előre kb. 100 g zabkorpát pici olajon egy serpenyőben, majd amikor aranybarna, öntsd fel kicsi vízzel, de vigyázz,  apránként adagold hozzá, ne legyen túl sok víz rajta. Édesítővel és vanília aromával ízesített tejföllel a legfinomabb, de vanília sodót is bátran készíthetsz hozzá.

Címkék: diétás ebéd egészséges életmód egészséges menü egészséges táplálkozás életmód mozgás sport sportolás táplálkozás

Még több Body

5 izgalmas film péntek estére

5 izgalmas film péntek estére

Péntek 13. elhozta a legjobb filmeket. Csekkold a listát!

Hihetetlen, mennyit keresett Kim Kardashian az új márkájával

És az se mindegy, hogy mennyi idő alatt sikerült ezzel az összeggel gyarapítania vagyonát.

„25 éves vagyok és 1 milliót költök évente botoxra”  

Hihetetlen, hogy mire gyűjt egyetem mellett!

„Nyílt levél a nőnek, akivel állítólag megcsalt a férjem”

Az ausztrál Whim nevű lapnak írt egy névtelen nő egy nagyon érdekes nyílt levelet. Megéri elolvasni!

Horoszkóp: Szeptember 9., Hétfő

Halihó, Cosmo-lány! Kíváncsi vagy, mi vár rád ma a melóban és a szerelemben? Csekkold le nálunk a horoszkópodat szeptember 9-én is!

Ennyit kellene edzened hetente a lapos hasért

És nem, nincs könnyebb megoldás!