2015.12.03.@ 17.12

Így fogyj le karácsonyig

Képzeld, egy friss kutatás szerint a karácsony előtti időszak extrán felturbózza az étvágyadat. De nyugi, ha követed a szuper tippjeinket, egyetlen pluszkiló sem szalad fel rád!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Így fogyj le karácsonyig

Dr. Marilyn Glenville, az Egyesült Királyság egyikvezető táplálkozási szakértője és a Fat Around The Middle című sikerkönyv szerzője szerint a karácsonyi időszakban durván megemelkedik a testedben a kortizol, vagyis a stresszhormon szintje. Emiatt pedig extra sok sütit képes vagy felfalni, így nem is olyan meglepő, hogy csak úgy rakódnak rád a zsírpárnácskák. Viszont szuper hír, hogy ez ellen nagyon sok dolgot lehet tenni, érdemes hát megfogadnod a dokinő tanácsait.

1. Tojás: az új kedvenced

tojás igazi fehérjebomba, ami emellett rengeteg A- és D-vitamint, valamint krómot is tartalmaz, így egész nap képes stabilan tartani a vércukorszintet. Sőt, a króm a cukor elleni vágyat is csillapítja, ezért szuper reggeli lehet belőle!

2. Rossz zsírok stop, jó zsírok gyertek

Az alacsony zsírtartalmú ételek talán kevesebb telített zsírsavat tartalmaznak, de az igazság az, ha csupa ilyet eszel, az esszenciális zsírsavakból sem jut elég a szervezetedbe. Ezért azt javasolja a szakértő, hogy egyél sok olajos halat (mint például a makréla vagy a szardínia) és magfélét, mert az ezekben található jó zsírok felgyorsítják az anyagcserét. És persze ne feledkezz meg az avokádóról sem, mert E-vitamin tartalma szintén segít a vércukorszintet egészségesen tartani.

3. A felejtős-lista

Messziről került az olyan élelmiszereket, amik hozzáadott cukorral vagy finomított szénhidrátból készültek (pl. a fincsi péksütiket), mert ezektől hirtelen megemelkedik a vércukorszint és gyorsan vissza is esik, vagyis csak ideig-óráig lakatnak jól, így hamarosan úja nassoláson kapod magad. Válaszd inkább a teljes kiőrlésű pékárukat és a finomítatlan szénhidrátokat (mint amilyen a barna rizs, vagy a zab), ezek ugyanis lassan szívódnak fel, így egyenletes energiaszintet biztosítanak.

4. Fehérje, fehérje, fehérje

A fehérjének köszönhetően a szénhidrátok lassabban szabadulnak fel, így az energiaszintet és a vércukrot is fixen tartják. Ha tehát szeretnél kiegyensúlyozottan étkezni, akkor próbálj minden étkezésbe halat, tojást, babot vagy quinoa magot csempészni, ezek ugyanis segítenek megfékezni az étvágyat.

5. Baby-time

Próbálj meg minden nagy étkezés, vagyis a reggeli, az ebéd és a vacsora közé beszúrni egy-egy kisebb snack-timeot, mert a rendszeres, háromóránkénti étkezés legyőzi a cukor utáni kísértést. Ja, és próbáld meg este 6 után mellőzni a szénhidrátokat!

6. Nézd meg, mit iszol!

Mondj búcsút a koffeinnek, a cukros italoknak és az alkoholnak is, ezek ugyanis előidézik a kortizol felszabadulását a szervezetben és csak idegesebb leszel tőlük. (Oké, egy finom latte azért még belefér!)

7. A szupererő

A stresszhormonok számára a mozgás olyan, mint Supermannek a kriptonit. Az edzés egyszerűen meggátolja a további kortizol termelést, amitől a szervezet nyugodtabbá és felszabadultabbá válik.

Címkék: diéta dr. marilyn glenville egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód karácsony mozgás sport sportolás táplálkozás

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Kiderült, hánykor a legegészségesebb reggelizni

Kiderült, hánykor a legegészségesebb reggelizni

Megiszod reggel a kávéd, de a reggelit nem bírod leerőltetni mellé? Vagy épp ellenkezőleg, evés előtt ki sem bírsz lépni a lakásból? Hát, most kiderül, melyik szokás az egészségesebb!

Ezért van kellemetlen illatod odalent mensi után

Nem csak alatta, de utána is megváltoznak délen a dolgok. Viszont van egy jó hírünk, tehetsz a kellemetlenségek ellen!

Gyorskaja-diétával fogyott 80 kilót, most álompasi

Elképesztő sztorit mesélt ez a pasi, aki 175 kilónál is többet nyomott, amikor rájött, ideje változtatni. Mostanra olyan jól néz ki, hogy talán fel sem ismered az új fotóin!

Izmai miatt bántja ezt a nőt az Instagram

Annyira kigyúrta magát, hogy a legtöbb pasinál is sokkal erősebb. Ez viszont nem jön be mindenkinek, szegény nagyon durva kritikákat kap…

Csokit evett, mégis lefogyott

A csokoládé kerül az elsők között a tiltólistádra, ha diétázni kezdesz? Ez a lány nem mondott le róla, mégis elérte a tökéletes formáját. A titkáért olvass tovább!

„1 hónap alatt megváltoztatta ez a diéta az életemet”

Kíváncsi vagy, mi történhet, ha 21 napra átállsz a ketogén diétára? Ez a szerkesztő csajszi elmesélte az élményeit, hátha másoknak is tud segíteni a sztorijával.

A sok szex megváltoztatja a vaginád alakját?

Tényleg kitágul ott lent, ha túl sokat szexelsz? És az igaz, hogy a túl tisztálkodás árt? Eláruljuk, mi az igazság az öt leggyakoribb intim tévhittel kapcsolatban!

5 ok, amiért pattanások jelenhetnek meg a fenekeden

Lehet, hogy ciki és kínos, de hidd el, nem csak veled történik meg. Tudd meg, mi okozhatja!

Nem hiszed el hány éves ez a nő

A dizájner körülbelül 20 évet tagadhatna le, annyira fiatalos a bőre, kíváncsi vagy hogy csinálja?

A körmeiről derült ki, hogy rákos ez a lány

A körmeid egészsége nem csak azért szuperfontos, hogy jól mutasson rajta az új trendi mani, hiszen akár olyan súlyos betegségekről is árulkodhat, mint a rák.

A sztárok klinikáján halt bele az anyuka a fenékplasztikába

A fiatal nő egy olyan kórház műtőasztalán hunyt el, ahol a brit valóságshow-k sztárjai szokták kezeltetni magukat. Borzalmas, ami történt!

„Ilyen okoseszközzel fogytam 45 kilót”

Megdöbbentő sztori járta be a netet egy fiatal lányról, aki egy különleges alkalmazásnak köszönheti, hogy búcsút inthetett a súlyfeleslegének! Kíváncsi vagy, melyik volt az?

„Ez történt, amikor teljesítettem a 4 liter víz kihívást”

Tuti, már ezerszer hallottad, hogy igyál sok folyadékot, de azért 4 liter kicsit túlzásnak tűnik, igaz? Kiderült, milyen hatással van ennyi víz a testedre!