2016.01.28.@ 14.01

6 egészséges kaja, ami veszélyes is lehet

Ugye ismered a mondást, hogy jóból is megárt a sok? Így van ez az egészséges kajákkal is, ha túlzásba esel velük, többet árthatnak, mint amennyit használnak! Tehát csak óvatosan a következőkkel…

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

6 egészséges kaja, ami veszélyes is lehet

1. Kelkáposzta

Szinte hallod, ahogyan anyukád azt mondja: edd meg a kelkáposzta főzeléket, mert egészséges? Igaza van, kis mértékben határozottan szuper a benne található vitaminmennyiség, de nagy adagban jobb, ha vigyázol vele, mert a tiocianát vegyület lassítja az anyagcserét és a pajzsmirigy működését is befolyásolja. Egy tányér főzeléktől ugyan nem lesz bajod, de a gyakori kelkáposztalé fogyasztás már nagyobb kockázatot jelent, szóval csak óvatosan a fincsi, egészséges turmixokkal!

2. Avokádó

Ha egészséges ételekről van szó, az avokádó mindig ott van a dobogósok között, pedig képzeld, igazi kalóriabomba! Egy gyümölcs körülbelül 250 kalóriát tartalmaz, és bár a gyümölcshús nagy része egészséges zsírokból áll, azért mégiscsak túlzás a napi kalóriaszükséglet közel egytizedétegyetlen gyümölccsel fedezni.

3. Lazac

Gazdag omega-3 zsírsavakban, szelénben, B12-vitaminban és fehérjében, mégsem jobban teszed, ha hetente 12 dkg-nál nem eszel belőle többet. Hogy miért? Hát mert kis mennyiségben higanyt tartalmaz, ami károsíthatja az idegrendszert.

4. Quinoa

A quinoa igazi superfood, hiszen gluténmentes, vegán, ráadásul komplett fehérjeforrás, ami azt jelenti, hogy mind a 9 esszenciális aminosav megtalálható benne, sőt, még az íze is jó! Viszont egyes kutatók azt állítják, hogy a benne lévő szaponinok károsíthatják a gyomor nyálkahártyáját és hasi panaszokat okozhatnak, szóval csak óvatosan!

5. Goji bogyó

Akár cukorkának is lehetne nevezni a goji bogyót, ugyanis minden egyes szemben ugyanannyi cukor van, mint ahány kalória! Persze ez egy egészséges embernél nem feltétlenül baj, de cukorbetegeknél súlyos hasnyálmirigy problémákhoz vezethet. (Viszont ne feledkezz meg róla, hogy a gyümölcsben rengeteg antioxidáns is van, ami miatt öregedésgátló és rákmegelőző hatással is bír!)

6. Chia magok

A chia mag az új kedvenc, mert gazdag antioxidánsokban, fehérjében, rostokban és omega-3 zsírsavakban is. Viszont nem árt, ha az arany középutat választod vele, mert könnyen puffaszt, fájdalmas gyomor- és bélrendszeri mellékhatásokat okozva. Ugye nem kell, hogy tovább ragozzuk?

Címkék: egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód táplálkozás veszélyes ételek

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Egészséges haj egy szempillantás alatt? Ezzel az többfunkciós növényi balzsammal lehetséges! (x)

Mindannyian szeretjük a nyarat. Napozás, fürdőzés, vagy csak maga a jó idő... Viszont az UV sugarak, a sós víz, a meleg és a medencék vegyszerei igencsak károsítják hajunkat. De a megfelelő eszközökkel könnyedén óvhatod hajad a káros külső hatásoktól, hogy az visszatérhessen eredeti szépségéhez. Próbáld ki az új Univerzális növényi balzsamot az Yves Rocher-tól!

Ezért érzed magad másnaposnak alkohol nélkül is

Kevés ennél gonoszabb dolog létezik.