2017.09.12.@ 12.09

8 ok, amiért késhet a menstruációd

Már rég megkellett volna jönnie, de semmi jele a menzeszednek? Bár tuti, hogy a terhesség ugrik be neked is először, de nem feltétlen lehet ez az oka!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

8 ok, amiért késhet a menstruációd

1. Sok a stressz

Húzós a meló? Most vagy túl egy szakításon? A sok stressz nem csak mentálisan, hanem fizikailag is megvisel. Ilyenkor megnövekszik a szervezeted kortizolszintje, ami első körben a reproduktív hormonok termelődésére, ezzel együtt pedig a menstruációs ciklusodra van hatással.

2. Mit szedsz?

Bizonyos pirulák, mint például a pajzsmirigygyógyszerek vagy szteroidok befolyásolják a menstruációs ciklusodat, emiatt pedig simán benne van, hogy pár napot késik a menzeszed.

3. Hello, world!

Utazni tök jó, a jet lagek azonban teljesen felboríthatják a tested eddig megszokott működését. Talán nem is gondolnád, de mindennek oka a fény, amit ilyenkor más napszakokban kap a szervezeted. Kutatások szerint már egy kevés mesterséges fény összezavarhatja a hormonális működésedet!

4. Betegség

Előző hónapban napokig az ágyat nyomtad egy vírus miatt? Akár egy sima megfázás vagy gyomorbetegség is hatással lehet a ciklusodra. Szóval ha beteg voltál, számolj vele, hogy emiatt néhány napot csúszhat a menzeszed!

5. Egy, kettő, huszonnyolc

Egy nő ciklusa átlagosan 28 napos, de ritka, hogy valakinek pontosan 28 naponként jön meg a menzesze. Ráadásul a biológia ennél jóval szabálytalanabbul működik. Szóval simán lehet, hogy az előző hónapban előbb jött meg néhány nappal, és amikor a következő hónapban azt gondolod, késik, valójában pont a ciklusodnak megfelelően készül bekopogni a Mikulás.

6. Új évszak, új én

Korábban kell kelned az új melód miatt? Vagy áttértél a vegán étkezésre? Már egy apró változás a napi rutinodban is elég ahhoz, hogy a ciklusodra hatással legyen. Légy türelemmel, hamarosan hozzászokik a szervezeted az új életmódodhoz, és így a menzeszed is pontosabban érkezik majd!

7. Edzés: pipa!

Szuper, hogy fitt és egészséges szeretnél lenni, ezért rendszeresen látogatod a konditermet! Azonban itt is igaz a szabály, hogy tartsd a mértéket. Képzeld, egy kutatásban szerint a sok és nagyon intenzív edzés sokkal nagyobb befolyással bír a rendszertelen menzeszre, mint azt korábban gondolták. Szóval fitteskedj, de csak módjával!

8. Kilópara

Diétázol? Vagy az utóbbi időben felszaladt néhány plusz kiló? Bármilyen drasztikus vagy hirtelen súlycsökkenés vagy -gyarapodás hatással lehet az ovulációdra és egyben a mensidre is. A bevitt kalória túlzott csökkentése a reproduktív hormonok leállását eredményezheti, míg a hízás az ösztrogénszint emelkedésére lehet hatással – végeredményben pedig mindkettő befolyásolja a ciklusodat.

Címkék: betegség ciklus egészség hormon hormonszint késés menstruáció menzesz ok terhesség

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

3 hétig csak vizet ivott, így néz ki

3 hétig csak vizet ivott, így néz ki

Képzeld, semmi mást nem fogyasztott ezen kívül. De vajon érdemes követni a példáját?

Töltsd ki a Cosmo nagy napozás-kérdőívét és nyerj!

Nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hogyan készülsz a strandszezonra fényvédelem-fronton. Töltsd ki a Cosmo kérdőívét, és nyerj 1 éves előfizetést a kedvenc magazinodra!