Ezért vagy álmos 8 óra alvás után is

Ismerős az érzés, amikor egy kiadós alvás után kitántorogsz a fürdőszobába és alig bírod nyitva tartani a szemedet? Hiába szundikáltál sokat, mégsem vagy kipihent, most pedig azt is megtudhatod, mi az oka ennek!

Ezért vagy álmos 8 óra alvás után is

Szeretnél te is olyan energikusan és vidáman kipattani az ágyikódból, mint a Disney-mesék hercegnői, akik madárkákkal énekelgetve töltik a reggeleket? Akkor jobb, ha odafigyelsz arra, hogy hány órakor csörren meg az ébresztőórád, ugyanis egy ausztrál alvásszakértő szerint, a rendszeresség betartása a legfontosabb szundikálás közben!

Dr. Carmel Harrington elárulta, hogy nem attól válik valaki kipihenté, hogy kipipálhatja a 8 órát, sokkal többet számít, hogy mindig ugyanakkor keljen fel reggel.A legtöbb ember nem is tudja, hogy a felkelés időpontja befolyásolja a leginkább, hogy mikor lesz képes nyugovóra térni a szervezete éjszaka. Amikor a hajnali fényeket érzékelni kezdi a testünk, az agyunk kikapcsolja a melatonin termelést és ez a mozzanat határozza meg a 24 órás biológiai óránkat” – mesélte a szakember a brit Cosmopolitannak.

Ha nem foglalkozol vele tudatosan, hogy ugyanabban az időben kelj fel minden nap, az negatívan hat a szervezetedre, megzavarja az étvágyadat, az energia szintedet, nem leszel képes rendesen teljesíteni a nap folyamán. A szakértő azt is hozzáfűzte, hogy maximum plusz-mínusz egy órával tologasd az ébredésed időpontját, annál többet ne változtass rajta. Egy szuper szundikálásért, nem is hangzik nehéz feladatnak, igaz?

Még több

Body