2018.07.31.@ 07.07

6 szénhidráttípus, amit mindennap enned kéne

A sok diéta-, és életmódtanács teljesen összezavart és már nem is tudod, hogy mit ehetsz és mit nem? Akkor görgess tovább, segítünk kiigazodni!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

6 szénhidráttípus, amit mindennap enned kéne

Gondoltad volna, hogy teljesen okés hamburgert enni buci nélkül, húsgolyót falatozni cukkinitésztával vagy akár benyomni egy fincsi pizzát, ha karfiolból készítetted? Ugye, hogy nem? Pedig nem minden szénhidrát számít ellenségnek, sőt a legtöbbre szükséged van, ahhoz, hogy kiegyensúlyozott életmódot tudj folytatni. Persze a „sima” szénhidrát is megengedett, ha ritkán és mértékkel fogyasztod. Ha viszont igazán jót szeretnél a szervezetednek, pakolj fel a „jóféle” szénhidrátokból, mivel ezeknek tovább tart a felszívódása, így nem leszel olyan hamar újra éhes, sőt, a vércukorszintedet sem emelik fel olyan gyorsan. De hogy mik is ezek a finomságok? Nézd meg a listát!

1. Csicseriborsó

Egy bögre csicseriborsóban 11 gramm fehérje és 10 gramm rost van, utóbbi egyharmada a napi szükséges rostbevitelnek. Plusz még kalciumban és foszfátban is gazdag, ami erősíti a csontokat. Ha ez sem lenne elég, nagyon fincsi!

2. Zab

Nem a boltban kapható, reggeli zabpehelyről van szó, ami cukrozott és ízesített, hanem az igazi önmagában fogyasztható zabról. Tele vassal, B-vitaminnal és más fontos tápanyagokkal. Egyed néha reggelire és akkor még a koleszterinszintedet is csökkenti!

3. Zöldborsó

A sulis menza óta nem találkoztál ezzel a finomsággal vagy csak nagyon ritkán kerül a tányérodra? Pedig rengeteg szükséges tápanyagot tartalmaz, mint például az A-; C-; és K-vitamin.

4. Édesburgonya

A színe miatt talán ijesztő lehet, de adj neki egy esélyt! Ahogy a neve is mondja, édes, a benne lévő cukor mégis lassan kerül a vérkeringésedbe a rostnak köszönhetően. C-vitaminban szintén gazdag, ami szuper hír a bőrödnek.

5. Fekete bab

A tökéletes fehérje-; és rostforrás, amitől hamarabb érzed tele magad, így nem eszel többet a kelleténél és a szokásos nasi sem csúszik be két étkezés között.

6. Teljes kiőrlésű kenyér

Nem kell lemondanod a kedvenc szendódról, de érdemes kétszer is csekkolni a címkét a zacsin, mielőtt a kosaradba kerül. A teljes kiőrlésű gabona nemcsak fincsi, de csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség, a stroke és a szívbetegség kialakulásának esélyét.

Címkék: diéta egészség életmód fogyúkúra szénhidrát szénhidráttípusok

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Őszi-téli kabát trend (x)

A hideg beköszöntével minden lány joggal érzi, hogy a vastagabb anyagok és réteges öltözködés nagyítja az alakot. A tervezőknek ilyenkor sok

A sloggi eszméletlen NAGYIBUGYIS videóklippel ünnepli a 40. születésnapját (x)

A 90-es évek egyik nagy slágere a ’Baby’s got back’ adta az alapot az őrületes klip megvalósulásához, amelyben A VILÁG LEGKÉNYELMESEBB nagyiBUGYIJÁBAN ünneplik a SLOGGI márka 40. születésnapját ÉS a kényelemhez való jogot

Erre vágysz valójában, ha édességet ennél

Nem biztos, hogy arra a nagy tábla csokira kéne rávetned magad.