2019.11.27.@ 07.11

Tudtad, hogy egy bulinak is lehet saját illata?

Ugye milyen jó érzés, mikor megtalálod azt a parfümöt, ami tökéletesen passzol hozzád? De az esküvődnek, vagy egy karácsonyi bulinak is lehet ilyen illata! Az Aromaco cég tulajdonosa, Oleg Degtyarev pedig azt is elárulta a Cosmo.hu-nak, hogyan találhatod meg ezt.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Tudtad, hogy egy bulinak is lehet saját illata?

Hallottál már az aromamarketingről? Képzeld, ez a fogalom ma már egyre divatosabb, és igazából egy olyan információs csatornát jelent, ami kihat a tudatos és tudatalatti viselkedésünkre – mégis a mai napig alul értékelik a szerepét. Pedig a szaglás minden élőlény (köztük az ember) egyik legfontosabb érzékszerve: az illatok emlékeket idéznek elő, érzéseket váltanak ki, befolyásolják a viselkedésüket – de egészségügyi hatásuk is lehet. Sőt, annak ellenére, hogy az illóolajok és fűszerek már az ókori keleti társadalmakban nélkülözhetetlenek voltak, csak 30-40 évvel ezelőtt kezdték el alkalmazni az illatokat az üzleti szférában.

De vajon mikor „pozitív” egy illat, és mit érhetünk el vele?

A „pozitív” illat összhangban van a környezettel és a feladatokkal – ezáltal pont azt a hatást váltja ki, amit az üzlet szeretne. Ebben az illatban az emberek jól érzik magukat, felfigyelnek rá, ösztönzi őket a tovább maradásra, és hosszan megmarad az emlékezetükben.

Az utóbbi időben a cégek egyre inkább érdeklődnek a saját „cégillat” (brand scent) kidolgozása iránt, ami alapján be lehet őket azonosítani. Mi az oka annak, hogy ez kezd elterjedni Magyarországon is?

Magyarországon még mindig gyerekcipőben jár a brand illat kreáció, bár az Aromacónak az évek során sikerült már egy-két ilyen projektet véghez vinnie. Munka és időigényes folyamat, viszont a sikeresen eltalált brand illat rögtön az arculat alapvető elemévé válik. Nagy élmény, amikor az emberek az üzlethelyiségbe belépve megkérdezik a személyzetet, lehet-e az ott érzett illatot megvenni parfüm formájában. Ilyenkor a cégnek szinte muszáj belevágni a parfümgyártásba, amit az Aromaco vállal is!

Hogyan lehet kiválasztani egy cég illatát?

A megfelelő illat kiválasztása egyfajta művészet, hiszen ilyenkor sok szempontot kell figyelembe venni: a cég tevékenységi körét, a meglévő arculatát, az iroda / üzlethelyiség dizájnját: a színvilágát, méretét – és nem utolsó sorban a tulajdonos ízlését.

Hogyan tudjuk eldönteni, hogy milyen rendezvényhez milyen illat illik? Mik az alapszabályok?

A rendezvények illatosítása esetén szintén a fent említett szempontokat kell figyelembe venni – de itt az esemény tematikája a lényeg. Például egy kertészeti kiállításon nem lehet hibázni a frissen vágott fű illatával, az esküvőn a friss mennyasszonyi csokor illatát előidéző illatkompozícióval, karácsonyi rendezvényekre pedig a fenyő, mézeskalács, mandarin, narancs illatok passzolnak.

A gépek képesek akár különböző illatokat is kibocsátani különböző helyiségekben. Mire kell odafigyelni, hogy ezek jól össze legyenek hangolva?

Az Aromaco francia gépekkel és illatokkal dolgozik. A partnerünk fő előnye, hogy az illatosító gépeiket, sőt bizonyos fő alkatrészeket és illatpatronokat is saját bázisán gyártja le a legkorszerűbb technológia szerint, így képesek lefedni a gépek teljes skáláját – a kis teljesítményű szobaitól a nagy teljesítményű ipari gépekig. Ez adja meg a lehetőséget arra, hogy speciális megoldásokat dolgozzunk ki: az a lényeg, hogy egy géppel akár tíz helységet is be tudunk illatosítani, akár egy, vagy tíz különböző illattal. Az utóbbi technológiát eredményesen legjobban az elszeparált helységekben, vagy nagy térben lehet használni, ez alól kivételt képeznek a természetben előforduló illatok, melyeket egyszerűbben lehet kombinálni.

Egészen pontosan milyen illatok elérhetőek az Aromacónál?

Kizárólag francia illatokkal dolgozunk, amik luxus kategóriát képeznek: máshol lényegében nem találkozhatunk ilyen illatokkal. Többféle illatkompozíciónk van – például: virágos, orientális, fás, „vizes”, parfümös, gourmet, „zöld”, „piros”, „sárga” – de vannak olyan illataink, amelyek felérnek egy niche (azaz kézműves) parfüm minőségével is.

 

Milyen típusú illatok a legnépszerűbbek?

Többen fel szokták tenni a kérdést, de mi úgy véljük, nem nagyon van olyan hogy „népszerű” illat: természetesen vannak olyanok, amelyek több embernek tetszenek, de mi minden megrendelést egyedinek tekintünk és eddig egy megrendelőnknek sem javasoltunk egyforma illatot. A szakma szépsége éppen az, hogy mindig vannak új variációk, amelyet a megrendelő saját egyéni elképzelésére tudunk szabni.

Címkék: Aromaco aromamarketing illat interjú parfüm

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Body

Ezekkel a receptekkel turbózhatod fel gyorsan az immunrendszered

Ezekkel a receptekkel turbózhatod fel gyorsan az immunrendszered

Csekkold le, hogyan erősítheted még tovább a szervezeted!