5 tévhit a diétával kapcsolatban, aminek ne dőlj be

Nem könnyű kiigazodni a diétás tippek és trükkök tengerében, de nyugi, mi most segítünk!

5 tévhit a diétával kapcsolatban, aminek ne dőlj be

Hivatalosan is itt a tavasz, végre száműzheted a vastag, ápol és eltakar típusú ruhákat, és előkerülnek a lengébb cuccok. Velük együtt pedig azok a pluszok és párnácskák, amik felszaladtak a hosszú és unalmas téli esték alatt. Amire szükséged van, az egy átgondolt és kivitelezhető diéta. Ami pedig abszolút az utadban áll, azok olyan tévhitek, amik évek óta alaptalanul keringenek a köztudatban.

Nem, nem a zsírtól fogsz elhízni!

Az egyik legnagyobb tévhit szerint a zsíros ételek hizlalnak, ezért hát érdemes mindenből a zsírszegény, vagy light változatot enni. A valóság viszont az, hogy nem attól fogsz elhízni, ha valami zsírosat eszel – hanem attól, ha több kalóriát viszel be egy nap, mint amennyit elégetsz. A zsírt tartalmazó ételek valójában az egészséges étrend fontos részei, hiszen ezekből tudja a szervezeted az úgynevezett esszenciális zsírsavakat előállítani. A szakértők szerint a napi energiabeviteled egyharmadát zsírokból kellene biztosítani, ehhez a legjobb forrás pedig a különféle diófélék, olajos magvak, vagy például az avokádó.

Nincs szükség méregtelenítésre

Bár az utóbbi években nagyon felkapottak lettek a különféle méregtelenítő léböjt kúrák, a szakértők szerint sok értelmük valójában nincs. A szervezetednek nincs szüksége külön méregtelenítésre, hiszen ezt a májad és a veséd egyébként is naponta megteszi. Persze ettől még, ha kedved van, nyugodtan kipróbálhatsz te is egy 1-2 napos böjtöt, de fontos, hogy ne várj tőle csodát.

Nem a szénhidrátok miatt szaladnak fel a plusz kilók

Sok divatos diéta alapul a teljes szénhidrát-megvonáson, de fontos tudnod, hogy az ilyen típusú étrendek nagyon egészségtelenek lehetnek.  Igazából megint csak azt kellene látni, hogy nem a szénhidrátok önmagukban a gonoszak, nem tőlük fogsz elhízni, hanem attól, ha túl sok kalóriát viszel be.

Ahhoz, hogy az agyad működni tudjon, hogy legyen energiád és rendesen tudj koncentrálni, igenis szükséged van szénhidrátokra – arra viszont érdemes odafigyelni, hogy milyen ételekkel viszed be a szervezetedbe. Az egyszerű cukrok helyett fogyassz lassan felszívódó, összetett szénhidrátokat, amik lassabban emésztődnek meg, feldolgozásuk komolyabb munkát igényel a szervezettől, a vércukorszinted is lassabban emelik meg, és az elfogyasztásuk után jelentkező teltségérzet hosszabb ideig tart. Ilyen összetett szénhidrát található például az édesburgonyában, a teljes kiőrlésű gabonafélékben, a zabpehelyben, illetve a keményítőt tartalmazó ételekben.

Ne éheztesd magad

A diéta sokaknak egyet jelent az éhezéssel, ami egy nagyon-nagyon rossz irány. Ha koplalni kezdesz, azzal gyakorlatilag megvonod a szervezetedtől azt az energiát, ami a mindennapi normál működéséhez szükséges. Ennek következtében a tested túlélő üzemmódba fog kapcsolni: lelassítja az anyagcserédet, hogy minden lehetséges energiát a létfontosságú szervek működésének fenntartására fordíthasson. És bár a fogyás valószínűleg be fog indulni,  rossz hír, hogy nem csak a felesleges zsírtól fogsz megszabadulni.  A zsír mellett a szervezeted az izomzatodat is elkezdi lebontani, ami még inkább lelassítja majd az anyagcserédet.

Mindeközben – mivel nem jutsz elég energiához – fáradt és ideges is leszel, de akkor jön majd az igazi fekete leves, ha úgy döntesz, végre véget vetsz az önsanyargatásnak.  Amint elkezdesz rendesen enni, a szervezeted rögtön raktározásba fog kezdeni. Ekkor pedig könnyen megtörténhet, hogy a korábban leadott kilók – vagy akár még annál is több – vissza  fognak szaladni.

6 után is bátran ehetsz

Az egyik leghíresebb diétás szabály, hogy este 6 után már semmit nem szabad enni. És bár ez a szabály elsőre még jól is hangozhat, az vele a legnagyobb probléma, hogy nem veszi figyelembe az emberek egyéni bioritmusát. Azoknak, akik este 8-kor már lefekszenek, valóban nem javasolt este 6 után falatozniuk, mert az emésztés csak megzavarná a szervezetük pihenését. Ha viszont te rendszeresen éjfél körül kerülsz ágyba, akkor még egy este 7 órás vacsora is bőven beleférhet a napodba. A lényeg valójában csak annyi, hogy az utolsó étkezésed és az alvás között minimum 2 óra teljen el.

Forrás: The Sun

Segítünk, hogy a diétád révén tényleg jobban érezd magad a bőrödben:

Még több

Body