5 módszer, amivel frissebbnek érezheted magad, ha bezavart az óraátállítás

Itt a tavasz, totál lemerültek az elemeid, erre beüt az óraátállítás okozta mini jetlag is. Nem kell feltétlenül megszenvedned ezt a pár napot, mutatjuk, hogyan érezheted magad sokkal frissebbnek.

5 módszer, amivel frissebbnek érezheted magad, ha bezavart az óraátállítás

Végre egy órával hosszabbak lettek a nappalok, cserébe hétvége óta úgy kóvályogsz, mintha DiCaprióval és Tom Hardy-val lógnál álom az álomban az Eredet című filmben. Tudjuk, hogy legszívesebben átaludnád ezt a pár napot, és ha Tom Hardy-t nem is tudjuk neked elküldeni, nagyon szívesen segítünk átvészelni az óraátállítás okozta álmosságot.

K.O. a kávénak

Tudjuk, hogy nincs jobb annál, mint amikor reggel, a puha takaród alatt kortyolod az első kávédat. De amikor ilyen szinten vagy offon, megéri okosabb pörgetőkhöz nyúlnod, hiszen a kávéról köztudott, hogy – hiába isteni finom, de – elég komolyan dehidratál. Helyette szavazz egy nagy adag (3-4 dl) citromos vízre, és vele együtt a reggeli energialöketre, a kiegyensúlyozott bélműködésre, és persze a vitaminadagról se feledkezz meg, amit a kedvenc feketédtől nem kapsz meg.

Búzafűlé LOVE

Bájitaltan recepteket nem viríthatunk, de egy jó kis búzafűlé koktélt bármikor szívesen elkészítünk neked – virtuálisan. Ez a vitaminbomba csak úgy hemzseg a C-vitaminban, az A-vitaminban és B1, B2, B3, B5, B6, B8 és B12 vitaminban, de kalciumot, káliumot, vasat és magnéziumot is találsz benne. Elkészítheted bio búzafű porból, de hosszú távon az is szuper megoldás, ha te magad termeszted a növényt. A megnőtt szálakból vágj akkora darabokat, hogy 2-3 ujjnyi azért megmaradjon a cserépben, a levágott részeket pedig öntsd fel vízzel, turmixold össze, és már ihatod is. Ha elsőre nem lesz a kedvenced az íze, öntsd fel bio gyümölcslével (a SIÓ Natura BIO gyümölcslevei például szuperül feldobják, nekünk most ez az egyik kedvencünk, de céklalével, mondjuk a Dr Steinbergertől is nagyon izgalmas kombót ad), és máris kaptál egy barátságosabb ízvilágot.

Ezekkel tippekkel felfrissítheted magad napközben

Néhány hatásos apróság, amivel napközben is felfrissítheted magad (Fotó: Cosmopolitan Hungary)

Csipkerózsikának bevált

Megvolt a 8 óra szundi, viszont napközben már dél körül kidőlsz? Ha home office-ban dolgozol, csípj le az ebédszünetedből egy kis részt, és adj magadnak 15 perc mini alvásidőt. Ha napközben pihensz meg – legyen ez csukott szemmel való lazítás, tényleges szundikálás vagy meditáció –, 4-5 óra pluszenergiát nyersz. Arra figyelj, hogy ez a mennyiség semmi esetre se legyen több 30 percnél, mert az csak fokozza a kimerültségérzetedet.

Vizes ébresztő

A forró vízben való lustizást a kedvenc podcasted társaságában hagyd meg az esti órákra, a reggelt pedig indítsd egy váltózuhannyal. A popsid és a combod külön hálásak lesznek érte, a lendületet pedig, amit ezzel kapsz, semmi más nem pótolja. 8-10 perc hűvös-meleg csobbanás a zuhany alatt segít serkenteni a nyirokrendszered működését és a salakanyag távozását. Arra viszont mindig figyelj, hogy a meleg víz ne legyen forróbb 38 foknál, a hűvös pedig semmiképp se legyen hidegebb 15 foknál – nem az a cél, hogy rosszul legyél, vagy hogy elmenjen a kedved a naptól.

Ne legyél rest rostot enni

Tudtad, hogy azok, akik magas rosttartalmú finomságokkal indítják a napot, sokkal nagyobb lendülettel kezdik a reggelt? Hiszen eleve tovább tart az emésztésük, mintha bedobnál egy péksütit (a nagy semminél meg pláne tovább tart, kedves reggeli-tagadók). Ha a gyomrod nem áll készen egy kiadós angol reggelire, jöhet egy tál zabpehely, amit szórj meg egy kis lenmaggal, fahéjjal, aszalt gyümölcsökkel, és már kanalazhatod is az energiát.

Ha az óraátállításon kívül is pörögsz a bioritmus témán:

Még több

Body