5 életmentő tipp a mensi előtti napokra (x)

Sokan tapasztaltuk már, hogy a menstruációt megelőző napokban nem igazán vagyunk a csúcson: hamarabb felkapjuk a vizet, falási rohamok törhetnek ránk, puffadhatunk, esetleg feszülhet a mellünk. Ha magadra ismertél, valószínűleg téged is a PMS tünetei kínoznak. Az alábbi tippek neked is segíthetnek, hogy könnyebben vészeld át ezt a pár napot!

5 életmentő tipp a mensi előtti napokra (x)

Annak ellenére, hogy egyre többet lehet hallani manapság a PMS-ről, még mindig sokan csak legyintenek, mondván, ez csupán női hiszti. Jó ha tudod, hogy a PMS ennél sokkal több, mert ilyenkor a hormonjaid diktálják a tempót. Ha pattanásig feszülnek az idegeid, ha minden ok nélkül kiabálsz a pasiddal, ha gondolkodás nélkül felfalod az otthoni csokikészletet és az intimitáshoz sincs semmi kedved, akkor te is a premenstruális szindrómától, a PMS-től szenvedsz. A PMS tünetei a menstruáció előtt 7-10 nappal kezdődnek, majd a vérzés kezdete után 1-2 nappal maguktól elmúlnak. Ám amíg ez bekövetkezik addig te is és a környezeted is nehéz napokat élhet át.

Néhány egyszerű tanácsot megfogadva azonban sokat tehetsz a hormonháztartásod egyensúlyban tartásáért.

  • Mozogj rendszeresen! Akármilyen feszes tempóban éled az életed, próbálj meg időt szakítani a rendszeres mozgásra. Nem kell egyből nagy dolgokra gondolni: már az is sokat segíthet, ha naponta sétálsz egy nagyot. A mozgás boldogsághormont termel, amely segít, hogy jobb kedvű legyél, és meg a nehéz napokon se válj búskomorrá és feszültté.
  • Próbáld meg oldani a stresszt! A stressz az életünk része, amit sajnos nem tudsz mindig elkerülni. Fontos, hogy megtaláld a stresszoldás, ellazulás számodra legjobb módját! Mindenkinek más segít: ellazíthat a sport, egy jó könyv, a meditáció, vagy csak egy beszélgetés a legjobb barátnőddel. Csinálj bármit, az a lényeg, hogy közben jól érezd magad!
  • Egyél minél több egészséges ételt! Bár a mensit megelőző napokon nem könnyű önfegyelmet gyakorolni, mégis érdemes odafigyelned arra, hogy mit eszel. Lehetőleg kerüld a gyorsan felszívódó szénhidrátok és a cukor fogyasztását. Egyél inkább zöldségeket, ha pedig édes ízre vágysz, akkor gyümölcsöket, illetve fogyassz teljes kiőrlésű gabonával készült ételeket. Igyál minél kevesebb kávét és mellőzd az alkoholt.
  • Használj kevesebb sót! A mensit megelőző napokban tegyél kevesebb sót az ételekbe. A só ugyanis fokozza a folyadék-visszatartást és kellemetlen puffadást okoz.
  • Segíthet a barátcserje! A barátcserje-tartalmú Premens tabletta jótékonyan hat a hormonháztartásra és csökkenti a PMS tüneteit. A hormonmentes Premens tabletta megbízható hatását több vizsgálat is alátámasztja. Keresd ezt a recept nélkül kapható gyógyszert a patikákban.

Vény nélkül kapható, barátcserjekivonat-tartalmú gyógyszer

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL

OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT,

VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT,

GYÓGYSZERÉSZÉT!

 

Még több

Body