5 tipp, ha életed legjobb alvása a cél

Mindenki tudja, hogy a jó alvás jelentheti a különbséget egy fantasztikus és egy borzalmas nap között. De hogyan biztosíthatod, hogy minden éjjel ugyanúgy kipihend magad? Hát így!

5 tipp, ha életed legjobb alvása a cél

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos az elegendő, jó minőségű alvás: mert hát ha kipihenten ébredsz, azonnal jobban indul a napod és igazi energiabombának érzed magad. Viszont elkerülhetetlenül vannak olyan esték, amikor csak forgolódsz, szenvedsz, mert képtelen vagy álomba merülni. Itt jövünk a képbe mi, akik megosztunk veled pár bevált tippet, hogy a lehető legtöbbször érezd magad úgy, mint Csipkerózsika – nem, az orsó nincs köztük.

Sarkvidéki szundi

Bár a mostani, nem túl szép idő talán arra ösztönözhet, hogy maxra csavard a fűtést, ez estére nem túl jó ötlet. A pont  tökéletes éjszakai hőmérséklet ugyanis egészen pontosan 18 °C, de a hűvös szoba még nem lesz elég. A trükk az, hogy a testhődnek 2-3 fokot csökkennie kell ahhoz, hogy békés alvásba szenderülj: ezt pedig vagy meztelenül vagy nagyon könnyű anyagú pizsiben bújj ágyba.

Melegedj fel!

Oké, ez most lehet, úgy tűnik, hogy azonnal ellentmondunk saját magunknak, de figyelj: egy meleg forró fürdő vagy zuhany alvás előtt 1-2 órával a tanulmányok szerint  36%-kal felgyorsítja az elalvás sebességét. Relaxálj, lazulj el, és ha kimaxolnád a chillelést, dobj be egy levendulaillatot árasztó párologtatót a fürdőbe.

Nyugi-nyújtás

A laza mozgás, mint a jóga vagy némi nyújtás nemcsak a hétköznapi rohanásban segít lelassulni, de az alvás minőségét is nagyban javítja. Azáltal, hogy átmozgatod magad lefekvés előtt párhuzamosan lenyugtatod az idegrendszered az agyadból pedig elűzöd az összes stresszes gondolatot, mert a napi para helyett a nyugalomra fogsz fókuszálni.

Kapcsolj ki, kapcsolódj ki

A kék fény valóban nem tesz jót, totál összezavarja a tested. Úgyhogy kapcsold ki az összes eszközöd (igen a mobilod is) 30 perccel azelőtt, hogy ágyba bújnál. És ráadásként dobj fel egy szemmaszkot, ami kiszűri a környezeted minden extra fényét, ezáltal pedig hosszabban időzhetsz az alvásod REM-fázisában, és több melatonin termelődik a szervezetedben. De nem elég a sötét, csendre is szükséged van: ehhez szerezz be egy fehérzaj-gépet, vagy szavazz a jó öreg füldugókra!

Agyalj az ágyneműn

Az, hogy milyen ágyneműben alszol szintén nagyban befolyásolja az éjszakád minőségét. És sajnos nem a kényelmen múlik a dolog: amikor ágyneműt választasz a legfontosabb szempont, hogy szellős anyagot válassz, ami nem blokkolja a légáramlást és ezáltal biztosítja a tested optimális hőjét.

Még több alvós tippet itt találsz:

Még több

Body