Ragyogó és életteli bőrre vágysz? Táplálkozz a szépségért!

A harmonikus étrend nem csupán jó közérzetettel ajándékoz meg, de hozzájárul ahhoz is, hogy egészséges bőrrel, erős körmökkel és csillogó hajjal büszkélkedhess.

2011.12.02. 09:12
Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Őrizd meg bőröd vitalitását!

Ha szeretnéd télen is biztosítani bőröd védelmét, fogyassz minél több karotinoidokban gazdag gyümölcsöt és zöldséget. A bennük lévő értékes vitaminok fontos szerepet játszanak a bőr egészségének fenntartásában, és különösen magas a béta-karotin tartalmuk, ami a bőröregedést késleltető A-vitamin előfutára. A béta-karotin egyfajta antioxidáns, ami véd a szabad gyökök károsító hatása ellen, erősíti az immunrendszert, hozzájárul az egészséges csontképződéshez és az idegrendszer megfelelő működéséhez. A magas karotintartalmú élelmiszerek – például a barack, narancs, citrom, sárgadinnye, sárgarépa, sütőtök, kelkáposzta, spenót – az arcodnak természetes, üde színt kölcsönöznek, és segítenek bőröd rugalmasságának megőrzésében.

Tápláld belülről a hajadat!

Ha a szervezeted nem jut elegendő vitaminhoz és tápanyaghoz, a hajad könnyedén elvékonyodhat, töredezhet, és a körmeid sem tudnak megfelelően növekedni. A B-vitaminok a haj számára nélkülözhetetlenek, hisz serkentik a hajhagyma anyagcsere-folyamatait, és kedvezően befolyásolják a haj állapotát. A tengeri halak, a sertéshús, a zabpehely és a hüvelyesek a B1-vitamin fő forrásai. B2-vitamin főleg a húsokban, a tejtermékekben, a tojásban, a szójában, a teljes kiőrlésű lisztből készült termékekben, illetve olyan zöldségekben található nagyobb mennyiségben, mint például a kelbimbó, a rukkola vagy a padlizsán. Ezek a vitaminok rendkívül érzékenyek a hőre, így értékes hatóanyagaik könnyen elpárologhatnak a főzés során, amit úgy csökkenthetsz, ha fedő alatt párolod vagy a lehető legkevesebb vízben főzöd őket.

Változtass az életmódodon!

A kiegyensúlyozott és változatos étrend ideális súlyt eredményez és biztosítja, hogy azt megtarthasd. Az egészséges táplálkozáshoz remek útmutatót nyújt az élelmiszerpiramis, ami csoportba sorolja az egyes élelmiszereket. A piramis alján szerepel a rizs, a tészta és a gabonafélék, amelyek közül részesítsd előnyben a teljes kiőrlésűeket, hisz ezek gazdag rosttartalmúak, így fokozzák a bélműködést és természetes módon szabályozzák az emésztési folyamatokat. A következő szinten a gyümölcsök és zöldségek állnak, amelyek viszonylag kevés kalóriát tartalmaznak, így naponta 2 adag gyümölcsöt és 3 adag zöldséget bátran elfogyaszthatsz. A tejtermékekből, a húsokból, a halakból, a tojásból és az olajos magvakból napi 2-3 adag ajánlott, ám a legfelső szinten lévő zsírok, cukrok és olajok csoportjából igyekezz minél kevesebbet fogyasztani. A megfelelő folyadékbevitel nagymértékben hozzájárul a kívánt testsúly eléréséhez, ennek érdekében naponta minimum 1,5-2 liter folyadékot kell elfogyasztanod.

Csevegj tovább a témában a vadiúj Cosmo Fórumban!

Kapcsolódó cikkek:

Így találd meg a tökéletes hajszínt!

Kilenc tipp a nagyobb szemekért

 

Címkék: bőr haj köröm táplálkozás

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Bőrápolás

Kicsinál az allergia? Ezzel a szépségrutinnal átvészeled a szezont

Kicsinál az allergia? Ezzel a szépségrutinnal átvészeled a szezont

A pollenszezonban legszívesebben semmit nem kennél az arcodra, nem hogy alapozót, sminket... Vagy épp bármit, csak enyhüljön egy kicsit az allergia miatti viszketés, bőrfeszülés? Mutatjuk a megoldást!

Mutatjuk a bőröd kedvenc nyári arcápolóját!

Ultrakönnyű állagú, gyorsan felszívódik, hatékonyan hidratál és színezett verzióban is kapható: muszáj beszerezned nyárra egy water cream típusú arcápolót!

5 zseniális tipp, ha most kezdesz retinolt használni

Itt az idő, hogy kipróbáld a bőrápolás aktuális szupersztárját? A retinol elképesztő hatóanyag, de a bőrödnek meg kell barátkoznia vele, mielőtt beépíted a napi rutinba, különben kiakadhat elsőre!

A legdurvább önbarnító-bakik – ne kövesd el őket!

Jó lenne egy kis alapszín, hogy ne virítson annyira a lábad az új farmersortodban? Használd ügyesen az önbarnítót!

A leghatékonyabb eszközök, ha eleged van a narancsbőrből

Lehet, hogy egy jól megválasztott masszírozóval többre mész, mint egy karcsúsító krémmel. De kombinálhatod is a kettőt, és így még jobbak az esélyeid a sikerre!

A legjobb hialuronsavas szérumok 5000 Ft alatt

Minél melegebb van, annál jobban kell a bőrödnek az a könnyed állagú hidratálás, amit egy jó hialuronsavas szérum tud megadni.

Minden edzés után tedd meg ezt a 3 dolgot, ha szép bőrre vágysz!

Csak pár perc, de hosszú távon nagyon hálás lesz érte a bőröd. NAGYON!

4 DIY szépségtrükk, amit AZONNAL el kell lesned Jessica Albától

Hiába van saját szépségmárkája, imádja a DIY recepteket is . A ma 40 éves Jessica Alba legjobb beauty-trükkjeiből válogattunk.

A legjobb szárazsamponok barna hajra

A sietős reggelek megmentője a szárazsampon – kivéve, ha az utána maradó fehér foltokkal kell küzdeni. Ezekkel a sötét hajra való termékekkel nem kell ettől tartanod!

A te arcod is leégett az első teraszozós hétvégén? Így kerüld el legközelebb!

Ha nem érted, miért húzódik az arcbőröd vagy viszket a választékod, megsúgjuk: mert kint felejtetted magadat a tavaszi napsütésben!

5 egyszerű arcmasszázs amitől jobb kedved lesz

Reggel, amikor nehezen térsz magadhoz, napközben, ha lazítani szeretnél vagy egy húzós nap után egy pár perces arcmasszázs remekül fel tud dobni!

5 ok, amiért mindenkinek ki kell próbálnia egy olajos arctisztítót

A leggyengédebb, amit csak el tudsz képzelni, és a legalaposabb is – minden bőrtípus imádja az arctisztító olajat!

Figyelj jobban a Földre környezetbarátabb szépségrutinnal

Tedd meg az első lépést az öko-szépségápolás felé: már a drogériákban is könnyedén találsz olyan termékeket, amelyek gyártásánál, csomagolásánál extrán odafigyelnek a Föld védelmére.