Minden edzés után tedd meg ezt a 3 dolgot, ha szép bőrre vágysz!

Csak pár perc, de hosszú távon nagyon hálás lesz érte a bőröd. NAGYON!

Minden edzés után tedd meg ezt a 3 dolgot, ha szép bőrre vágysz!

Nem sok jobbat tehetnél a testeddel és a lelkeddel annál, hogy rendszeresen mozogsz. Sőt, a bőrödnek is nagyon sokat segít az edzés, hogy szebb, egészségesebb legyen. De csak akkor, ha előtte, és ami még fontosabb, utána megfelelően ápolod. Edzés előtt a legfontosabb, hogy lemosd a sminket, vagy legalább letöröld a nagyját. Az intenzív mozgás hatására a bőröd kipirul, felhevül, izzadni kezd – és ez valójában nagyon jó neki. Fokozódik a vérkeringése, több tápanyaghoz és oxigénhez jutnak a sejtek, gyorsul a salakanyagok elszállítása. Szóval minden jó – ha nem áll meg itt a folyamat akkor, amikor letudtad a betervezett kilométereket vagy ismétléseket. Mutatjuk, mit kell tenned edzés után, hogy egészséges és ragyogó maradjon a bőröd!

1. Tisztítsd meg

Nagyon-nagyon fontos teendő ez, miután végeztél az edzésadagoddal. Az izzadás a bőr egészséges működését serkentő folyamat, de ha az izzadság sokáig rajta marad, az nem tesz jót neki. Egyrészt a magas sótartalom irritálhatja, száríthatja a bőrt – ez különösen érzékeny, rozáceára hajlamos arcbőrnél lehet necces. A bőrön maradó izzadság kedvez a baktériumok szaporodásának is, hozzájárul ahhoz, hogy az arcbőrödön lévő mikroflóra egyensúlya megváltozzon. Egyszerűbben: simán begyűjthetsz pár új pattanást, ha nem tisztítod meg a bőröd egy izzasztó tréning után!

Így tisztíts:

  • Legjobb, ha nálad van a kedvenc gyengéd arclemosód (olajos, habzó, amit használsz, csak kíméletes legyen!), és azzal a szokásos módon megtisztítod az arcodat.
  • Ha nincs erre időd vagy módod, micellás víz és vattakorong is jó megoldás, és majd otthon jön a teljes tisztítás.
  • Még gyorsabb lehetsz sminklemosó kendővel – különösen a micellás változatok jók az edzés utáni extragyors arctisztításra. Azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy az eldobható kendők használata rengeteg felesleges hulladék termelésével jár, ha lehet, válassz lebomlót!
arctisztitok

1. Erborian Gentle Cleansing Gel 10 600 Ft (180 ml)
2. Garnier BIO micellás víz búzavirággal 1990 Ft
Nivea Naturally Good arctisztító kendő 1699 Ft

2. Hidratáld!

Ez a lépés is elképesztően fontos, elsősorban szintén az izzadás miatt. Ezzel egyrészt vizet veszít a bőr (is), másrészt az edzés ideje alatt irritálhatja a kiválasztódó só. Nagyon jól fog esni, ha hidratálóval nyugtatod a felhevült, szomjazó bőrödet! (Plusz teendő: igyál is bőven, az edzés alatt és után is, a bőrödnek ezzel is nagyon jót teszel!)

Így hidratálj:

  • A tréning után egy könnyű, géles állagú, gyorsan felszívódó hidratáló a legjobb választás. Lehetőleg pumpás vagy flakonos, nem tégelyes, amibe bele kell nyúlnod.
  • Csakis megtisztított bőrre vidd fel, ha egyáltalán nincs lehetőséged a tisztításra, a hidratálással is várj inkább amíg hazaérsz.
  • Most nem kell bemasszírozni, finoman simítsd a pofidra – lehetőleg akkor, amikor már nem vagy annyira felhevülve.
hidratáló gélek

1. Florence by Mills Dreamy Dew Moisturizer 6700 Ft
2. L’Oréal Pris Hydra Genius hidratáló gél érzékeny bőrre 3490 Ft
[sc_cts_position slug="roadblock020" clear="1"] 3. Clinique Moisture Surg Hydrating Supercharged Concentrate 12 700 Ft

3. Védd!

Egy pörgős edzés végére a reggel feltett naptejből szinte semmi nem marad az arcodon, ráadásul ideális esetben még azt a keveset is lemosod. Ha még előtted a nap, vagy épp a napsütésben sétálsz hazafelé, a bőrödnek nagyobb szüksége van a fényvédelemre edzés után, mint gondolnád. A tréning a bőröd számára is megterhelő, az alapos izzasztás után frissen tisztított pofid könnyebben leéghet, szóval ne spórolj az SPF-fel!

Így fényvédőzz:

  • Ilyenkor a legjobban a fényvédő spray-t fogja szeretni a bőröd: a láthatatlan permet könnyen eloszlik, és bármikor könnyedén megújíthatod a védelmet később is.
  • Ha kensz, akkor minél könnyebb, folyékonyabb állagot válassz, ami hamar felszívódik.
  • Fontos, hogy csak azután tedd fel, miután kicsit megnyugodtatok – te és a bőröd is, és nem izzadsz annyira. Hiszen mi értelme az extra védelemnek, ha szinte azonnal le is izzadod?
fényvédők

1. DOUGLAS SUN Face Cream SPF30 Fényvédő arckrém 4200 Ft
2. Mossa 365 Napos Védelem Minősített Natúr Fényvédő Arcra SPF30, 4 990 Ft
3. VICHY Ideal Soleil Frissítő napvédő permet arcra SPF 50+, 5099 Ft

Extra teendők, ha megvagy

Van még néhány dolog, amit megtehetsz az edzőteremben vagy otthon edzés után, hogy jobban érezd magad a bőrödben.

Szárítsd meg a hajad!

Nem jó, ha nedves hajtővel mész utcára – előre hajtott fejjel szárítsd meg a tincseidet, ezzel egy kis volument is adsz nekik. Ha nem vagy elégedett a frizkóddal, de hajat mosni nincs idő, egy jó száraz sampon sokat javíthat az összképen!

Radírozz!

Érdemes egy radírozó szemcséket tartalmazó tusfürdőt beszerezni edzés utánra, ilyenkor hatékonyabb a hámlasztás. Arra azonban figyelj, hogy a durvább, nagyobb szemcséjű testradíroknak nem ilyenkor van itt az ideje (ha egyáltalán akarsz ilyet használni). A sérülékenyebb bőrödet ne terheld ilyenkor túl!

Krémezz!

Ahogy a bőrödnek, úgy a testednek is jól jön ilyenkor a hidratálás – de a feszesítő, narancsbőr elleni krémeidet is érdemes edzés után bevetned. Jobban felszívódnak a felhevülés miatt, így hamarabb válhat láthatóvá a hatás!

Még több arctisztító tippet mutatunk:

Még több

Bőrápolás