3 meglepő trükk karikás szemek ellen

A sötét karikákat még csak-csak lesminkeled valahogy, de ha reggelre be is duzzadt a szemed, akkor a korrektor nem lesz elég! Eláruljuk, mit tehetsz, ha gyakran táskás a szemed ébredés után.

3 meglepő trükk karikás szemek ellen

A lilás-kékes árnyékok ellen ott a színkiegyenlítő vagy ragyogást adó korrektor – de ha ugyanezt a sminket táskás, duzzadt szemed alá teszed, azt éred el vele, hogy a duzzanat még feltűnőbb lesz! Szóval valami olyan megoldás kell, ami eltünteti a puffadást – és lehetőleg hosszú távon. Persze, szuper SOS megoldások vannak: krémek, szérumok, szemmaszkok, de jó lenne egy kicsit elgondolkodnod azon, mi okozhatja az ödémásodást, és úgy tenni ellene. A Cosmopolitan összeállításában dr. Mona Gohara bőrgyógyász remek tippeket ajánl ehhez.

Kevesebb sót!

Lehet, hogy a chips a hibás – meg a ropi, sült krumpli, azaz összességében a magas sótartalmú ételek. A szem alatti duzzanat gyakran azért alakul ki, mert a szervezet vizet tart vissza a szövetekben – és a túlzott sófogyasztás ennek az esélyét fokozza. Természetesen nem kell ezután ízetlenül enned a kedvenc ételeidet, de mondjuk az extrasós junk foodról meg a sózott magvakról nagyon is érdemes lenne visszavenned. Ja, és ne feledkezzünk meg az alkoholról sem: ugyanúgy fokozhatja a vízvisszatartást, mint a só, de annál jóval több káros hatása van, szóval igyekezz minél ritkábban fogyasztani.

Aludj úgy, mint Csipkerózsika!

Ne száz évig (bár a 7-8 óra azért jó lenne, ha általában meglenne), hanem békésen a hátadon fekve. Ha hajlamos a szervezeted az ödémásodásra (vagyis arra, hogy bizonyos területeken bevizesedjen), akkor a hason vagy oldalt alvás mind fokozhatja annak az esélyét, hogy reggel beduzzadt szemekkel ébredsz. A háton alvás a ráncosodás szempontjából is kedvezőbb: kisebb az esélye, hogy alvás közben ráncokat „vasalsz” a pofidra. Szóval próbálkozz meg vele – ha nem is egész éjjel, de legalább egy részében.

Fotó: US Getty Images

Meditálj!

Minél magasabb a stresszhormonként is ismert kortizol szintje a szervezetedben, annál nagyobb a valószínűsége, hogy reggelre bedagad a szemed. A kortizolszint csökkentésére pedig az egyik leghatékonyabb módszer a meditáció – de igazából bármilyen relaxációs módszer jó lehet, ami téged megnyugtat, kizökkent a feszült állapotodból. Találd meg, téged mi kapcsol ki legjobban (csak szólunk, az Insta vagy a TikTok pörgetése egyáltalán nem számít a stresszoldó tevékenységek közé), és tedd meg magadért azt, hogy minden egyes nap szakítasz egy kis időt erre. Nem csak az arcbőrödön, hanem a közérzeteden, koncentrációdon és a motivációdon is láthatod majd a változást!

+1 tipp: Hideghatás

A duzzadt szemek esetén bármi beválhat, ami segíti a felgyülemlett folyadék eltávolítását – ehhez pedig a vér- és nyirokkeringés serkentésére van szükség. Nagyon hatásos és gyors módszer lehet a „cold compression”, vagyis az, amikor valami hideg dologgal gyakorolsz enyhe nyomást a szemkörnyéki területre. A hideg dolog viszont semmiképp ne jégkocka legyen, beválhat helyette egy egyszerű hideg vízbe mártott törülköző, hűtőbe tett kanál, lehűtött zöld teás filter. Vagy egy rózsakvarc, esetleg jade arcroller, amit akár le is hűthetsz előre, de önmagában is kellemes, hűvös érzést kelt, és a szemed alatt belülről kifelé finoman görgetve szépen segíthet lelohasztani a duzzanatot. Legjobb, ha az egész arcodat átmasszírozod, nem csak a szemed alatt: üdébb, ragyogóbb és kevésbé pufi lesz tőle a pofid.

Az arcmasszázs nem csak duzzadt szemekre szuper, csodásan megfiatalítja a bőrödet

Még több

Bőrápolás