3 egyszerű oka is van, amiért kiszáradhat az ajkad a hidegben

Ha ősztől tavaszig folyton kiszárad a szád annak ellenére, hogy minden zsebedben van egy ajakápoló, akkor most hasznos (NAGYON HASZNOS) tippeket fogsz hallani.

3 egyszerű oka is van, amiért kiszáradhat az ajkad a hidegben

Zavaróan száraz az ajkad vagy cserepes a szád, hiába kenegeted kitartóan – nem vagy egyedül, nagyon sok lány (és fiú) küzd ezzel a problémával. Aminek a hátterében sokszor egészen egyszerű okok állnak, amiket egészen könnyű lenne elkerülni. Most elmeséljük, mi lehet a probléma, részedről már csak egy pici kitartás, önfegyelem és tudatosság kell, és minden oké lesz.

1. Folyton nyalogatod

Száraznak érzed, a nyelveddel benedvesíted, egy kicsit jobb, de hamarosan megint rossz, vagy még rosszabb, mint volt… Ördögi kör, vagy inkább spirál, mert igazából tényleg egyre csak rosszabb lesz: amikor a zavaró ajakszárazságot azzal igyekszel csillapítani, hogy észrevétlenül megnyálazod, kétféleképp is rontasz a helyzeten. Ahogy a nedvesség párolog a bőrödről, azzal még több vizet von el belőle, plusz hűvös érzetet kelt, ami extrán kellemetlen. Ráadásul a nyáladban lévő enzimek irritálják, szárítják az ajkad érzékeny bőrét.

Amire figyelned kéne: Az ajaknyalogatás egy rossz szokás, amit el kellene hagynod. Ebben segít, ha tovább olvasod a cikket, de van még egy nagyon fontos dolog, amiről most kell beszélnünk. Úgy tudsz róla leszokni, hogy megpróbálod tudatossá tenni ezt az önkéntelen gesztust, és tudatosan megállítani, vagy a később olvasható tippeket használni helyette. A tudatosítás itt a kulcsszó: ha észreveszed, hogy meg akarod nyalni az ajkadat vagy már meg is tetted, emlékeztesd magad arra, hogy ez nem jó. Nem kell gondolatban megszidnod vagy korholnod magad, egyszerűen csak vedd észre. És aztán hagyd abba.

Fotó: US Getty Images

2. Keveset iszol

Ez lehet az egyik alapvető oka annak, hogy száraznak érzed a szádat és az ajkadat is. A száj nyálkahártyája és az ajak vékony bőre sokkal hamarabb „reagál” arra, ha nem megfelelő a szervezeted víztartalma, és hamar kellemetlennek érzed. Ha nem veszed észre, hogy valójában szomjas vagy, hanem például nyalogatással igyekszel enyhíteni a kellemetlenséget, akkor csak rontasz a helyzeten, és megfosztod magad attól, hogy nagyon egyszerűen kellemesebbé tedd a közérzetedet.

Amire figyelj: A legjobb, ha egyenletesen fogyasztod a vizet a nap folyamán – és igen, a víz a legideálisabb folyadékpótló. A cukros, szénsavas italok, gyümölcslevek nem igazán számítanak, ahogy a kávé, tea sem.

Fotó: Getty Images

3. Nem jó az ajakbalzsamod

A nyalogatásnál sokkal jobb, ha bekened az ajkad, de nem mindegy, hogy mivel. Olyan hatóanyagokra van szükség, amelyek hosszú távon hidratálják, ápolják az ajkad bőrét, nem szárítják vagy irritálják, és nem csak ideiglenes enyhülést nyújtanak. Ilyenek például a hialuronsav, a sheavaj, a kakaóvaj, a kókuszolaj vagy a méhviasz.

Amire figyelned kéne: Érdemes viszont elkerülnöd a mentolt, kámfort, alkoholt, kamillát és az illatosított termékeket is. Ezek száríthatják, irritálhatják az érzékeny, kiszáradásra hajlamos bőrt.

Az ápolt ajkadra jöhet egy menő rúzs, ugye?

Még több

Bőrápolás