Ilyen, amikor a divatbloggereket gyárba küldik

Ugye milyen szuper lehet divatbloggernek lenni, vagy egy menő ruhamárkának dolgozni? Akkor most figyelj, egy norvég valóságshow ugyanis megmutatta, hogy ez nem mindig álomba illő!

Ilyen, amikor a divatbloggereket gyárba küldik

Néha te is el szoktál gondolkodni azon, hogy készült az a szuper blúz, amit legutóbb vásároltál, vagy hogy mennyibe is kerül igazából? Képzeld, egy norvég valóságshow most arra vállalkozott, hogy megmutatja, milyen az élet azokban a gyárakban, ahol a kedvenc szettjeid készülnek. Ehhez pedig három divatbloggert, Anniken Jørgensent, Frida Ottesent és Ludvig Hambrót bízták meg azzal a feladattal, hogy utazzanak el Kambodzsába, és dolgozzanak egy hónapon át a legnagyobb divatmárkák gyáraiban.

Persze a fiatalok először extra lelkesen vágtak neki a projektnek, hiszen úgy fogták fel a dolgot, mintha egy felejthetetlen vakációra indulnának az egzotikus országba. A valóság viszont azonnal kiábrándította őket, hiszen a textilipari munka közel sem csak szórakozásból és viccelődésből áll. Már a gyárakba lépve is teljesen ledöbbentek, ugyanis a körülmények szörnyűek voltak, az első órák után pedig ez csak még rosszabb lett. A napjuk ugyanis megállás nélkül munkával telt, éhesen, szomjasan, és a fizetésük pedig nagyon kevés volt.

Az egyik szereplő például teljesen kiborult, amikor megtudta, hogy az egyik kedvenc blúza, amit egyébként 35 dollárért vásárolt, többe került, mint egy kambodzsai munkás egyhavi lakbére! Hű, ez tényleg nagyon durva, igaz? A sorozat nem véletlenül kapta a Sweatshop címet, ugyanis így nevezik azokat az üzemeket, ahol a lakosok sokszor életveszélyes körülmények között dolgoznak, mindezt azért, hogy aztán hatalmas haszonnal tudják eladni a termékeket már országokban.

divat-divatblogger-norvég-valóságshow-sweatshop-cosmopolitan

Ha pedig még több részletre vagy kíváncsi a sorozatból, csekkold az előzetest!


Még több

Divat