Amerikában mutatta be új kollekcióját az AMNESIA tervezője
Prókai Éva elárulta a Cosmopolitannek, mi inspirálta a márka tavasz-nyári ruháit, és azt is, hogyan érezte magát a Versace villában.

Oszd meg a cikket

Az AMNESIA 2019-es tavasz-nyári kollekcióját Budapest inspirálta. Miért éppen ezt a témát választottad?
Szeretném megmutatni a világnak, milyen gyönyörű a fővárosunk, mennyire csodálatosak és szépek a magyar nők. A kollekcióban megtalálhatók a magyarságra jellemző színek és harmónia, a nőkre jellemző finomság, erő és szépség – Budapest ikonikus helyszínei pedig printként jelennek meg az anyagokon. Szeretnék történelmet írni, megmutatni, hogy egy magyar márka Amerikában is megállja a helyét és felfigyelnek rá – ehhez hangsúlyozni szeretném a magyarságunkat, és úgy gondolom, csodálatos fővárosunkat a világon mindenkinek ismernie kell!
Mik azok a dolgok, amiket meg akartál mutatni a fővárosunkból a kollekció által?
Elsősorban a budapesti nőt, és városunk fantasztikus, történelmi jelentőségű nevezetességeit. A hídjainkat, a (számomra meghatározó) Clark Ádám által tervezett két oroszlánt, az alagutat, az Országházat, a Szabadságszobrot, a Budai várat, amelyek mind-mind csodálatosak. Mi itt élünk, én mindennap látom ezeket az ikonikus építményeket, és ez nagyon jó érzéssel tölt el. Mindenig szebbé teszi a napomat, hogy átmehetek a Duna felett, láthatom a várat, vagy a Parlamentet. Elképesztően tehetséges tervezőink vannak, akár világhírűek is lehetnek – meg akarom mutatni, hogy mi is diktálhatjuk a divatot.

Facebook / @ AMNESIA
A tervezési folyamat melyik részét élvezted a leginkább?
A tervezés a legizgalmasabb része az volt, amikor egy fotózásunk alkalmával a Clark Hotel tetején ültem, és már tudtam, hogy New York-ban fogunk bemutatni. Már akkor tudtam, hogy csíkok és pöttyök biztosan lesznek a kollekcióban, de amikor lenéztem a gyönyörű városunkra, fenomenális élmény volt: megfogant bennem a gondolat, hogy Budapest adja a fő inspirációt, és a sziluettje legyen a fő printünk az anyagokon. Hihetetlenül jó érzés, hihetetlenül inspirált pillanat volt: tudtam, hogy elvihetem a fővárosunat New York-ba és azt is, hogy jó úton járunk: az AMNESIA és én.
Melyik darabra vagy a legbüszkébb?
A legbüszkébb a csíkos és a pöttyös minta együttes használatával, mégis tökéletes harmóniával elkészített darabokra, illetve a Budapest printre vagyok – ez is az alapötletek közé tartozott a kollekció megtervezésekor, és tökéletesen működött a kifutón is.

Facebook / @ AMNESIA
Mit szimbolizálnak a fekete-fehér geometrikus formák a kollekcióban?
A kollekcióban minden olyan elem megjelent, amelyeket nagyon szeretek és gyakran, szívesen használok: a fekete-fehér harmóniája, a geometrikus formák, a csíkok, a pöttyök, a vegán bőr – és összességében a nőiesség, finomság, szépség és erő, amelyek a magyar nőket is jellemzik.
Mit szerettél volna elérni a kollekcióval?
Teljesen önmagamat adtam, ez egy olyan kollekció, amelynek bármely darabját szívesen viselném. Ez az én stílusom is egyben, inspirál a különlegessége: semmi mással nem hasonlítható össze, extravagáns, bátor, sőt, merész, tökéletes eszköz az önkifejezéshez. Végre megmutathatjuk, hogy Budapesten is van a világ élvonalába is beilleszthető divat. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a New York Fashion Weeket követően az ikonikus Versace villában, Miamiban is bemutathattuk a kollekciót, hatalmas sikerrel.
A kollekciót a miami bemutatóra a város hangulatához, színeihez illeszkedő darabokkal kiegészítve vittétek el. Milyen színek, dolgok jelenítették meg ezt?
A sötétlilától a pinken keresztül a rózsaszínig, neonzöldig és égszínkékig rengeteg élénk árnyalat került a kollekcióba, és kiegészítettük egy nyárias, a Miami életérzést megjelenítő printtel. Az örök fekete-fehér és a Budapest-print természetesen maradt.

Facebook / @ AMNESIA
Milyen visszajelzéseket kaptál Miamiban?
Nagy megtiszteltetés és öröm, hogy a kollekciót bemutathattuk a Royal Bank of Canada 150 legnagyobb ügyfelének rendezett partin, a legendás Versace Mansionben, Miami Beach-en. A villa falai között látni a kollekciót csodálatos élmény volt, a visszajelzések pedig egytől-egyig pozitívak. Sok megrendelést kaptunk a közönség soraiban ülő hölgyektől, sőt, magától Sharon Stone-tól is.
Mi volt a legnagyobb elismerés, amit kint kaptál?
A Miamiban lezajlott bemutatót követően az illusztris vendégkörből több hölgy személyesen is gratulált a kollekcióhoz – a legfontosabb természetesen az, hogy azóta maguk is szívesen viselik ezeket a ruhákat. New Yorkban pedig mindenképpen az, hogy vendégeink között köszönthettük a magyar konzulátus vezető tisztségviselőit – rendkívül megtisztelő volt. Emellett pedig bekerültünk a New York Magazine platformján, a The Cuton megjelenő cikkbe, ahol legendás designerek, többek között Diane Von Furstenberg, Anna Sui, Prabal Gurung és Oscar de la Renta között említik az AMNESIA-t. Számomra, illetve a márkám és a csapatom számára is óriási dolog, hogy elvihettük Budapestet az USA-ba, ráadásul ilyen nagy sikerrel.
Hogy érezted magad a Versace villában?
Euforikus állapot kerített hatalmába, varázslatos hely, amelyet mítosz leng körül. Minden szeglete gyönyörű, elképesztő érzés volt ebben a környezetben bemutatni a kollekciót, amelyről sok márka álmodni sem mer. Büszke voltam és vagyok arra, hogy Magyarországon az AMNESIA az első, amely kizárólag önerőből feltörekvő brandként részt vehetett a New York Fashion Weeken, majd meghívást kapott egy ilyen jelentős eseményre. Úgy gondolom, hogy ez a márka, és több évtizedes munkásságom eredményeképpen én is megérdemeljük, hogy a világ leghíresebb kifutóin tündököljön az általunk megálmodott kollekció.
Szerinted mitől lesz egyedi egy kollekció? Mire kell odafigyelni, hogy kitűnjön?
Az egyediség saját magunkban rejlik, mindannyian sajátságos szemszögből nézzük a világot, a divatot. Egy érzés, egy érzelem, egy hangulat – a belső hangra kell figyelnünk, rájönnünk, hogy mi inspirál bennünket, mitől lesz egy ötlet alapján egy ruha formabontó, különleges, amely megmozgatja a fantáziát, a szemet, a szívet. Nagyon sok márka van a világon, mindenki máshoz vonzódik – úgy gondolom, mi mindig megtaláljuk a közönségünket, mert közvetlenül, bizalommal és őszintén szólunk hozzájuk, és képesek vagyunk átadni az érzéseinket a ruhákon keresztül. Fontos, hogy merjünk nagyot álmodni, és merjük valóra váltani az álmainkat – azt hiszem, erről híres Prókai Éva és az AMNESIA csapata.
Szólj hozzá
Még több Divat
Palvin Barbi brutálisan szexi fotót posztolt
Ha talpig nem is, de derékig Etróban pózolt.
Így tisztítsd meg a kedvenc velúr cipődet 4 lépésben
Hogyan érheted el a világ egyik legkényesebb anyagánál, hogy tiszta legyen, anélkül, hogy víz érné? Máris mutatjuk!
Piacra dobták a farmert, aminél egyszerűen nincs ostobább
Csak egy kérdés: ezért tényleg hajlandó fizetni valaki?
Katalin hercegné karikagyűrűje olcsóbb, mint gondolnád!
Gyönyörű, visszafogott, és ahhoz képest, hogy egy hercegné ujján ragyog, nincs is olyan horror ára.
Nincs most menőbb ennél a növénynél
Mindenki ilyenre vágyik!
6 dolog, amit a világ egyik legmenőbb divattervezőjétől tanultam az öltözködésről
Spoiler: nem attól lesz jó a szetted, ha megfizethetetlen darabokra vadászol, és erre a zseniális Tan France a legjobb példa.
7 ragyogó blézer, ha imádod a színeket és alig várod a tavaszt
A blézer alapdarabnak számít, ami egy nő gardróbjából sem hiányozhat. Főleg a rohanós napokon tudja feldobni a szetted, hiszen összeszedettnek és
Millie Bobby Brown visszahozta a 90-es évek legcikibb trendjét
Easy, easy, amihez ez a csaj hozzáér, abból menőség lesz!
5 divat hiba, amit szinte mindenki elkövet vásárlás közben
Segítünk, mire figyelj oda, ha legközelebb rád tör a shoppingolás.
Megérkezett az év egyik legédesebb ruhakollekciója
Imádni fogod!
Less be Meghan Markle milliókat érő kismama ruhatárába!
Ha valakinek, neki igazán fontos, hogy kerekedő pocakkal se mondjon le a trendi lookról.