Brutálisan menő újításra készül a H&M

A márka nagyon komoly ígéretet tett, ami a fenntartható divat és a H&M közös jövőjét illeti – erről részletesen nagykövetük, a Trónok harca színésznője, Maisie Williams mesélt.

Brutálisan menő újításra készül a H&M

Minden alkalommal, amikor virtuális a kosaradban landol egy fast fashion ruhadarab, furdal a lelkiismeret, amiért lehetnél picit tudatosabb divatfogyasztó is? A jó hír, hogy egyre több márka számára válik fontossá a miből és a hogyan, amikor a kollekcióikról van szó. A H&M legújabb kampányában (Looop it) például hivatalosan is elkötelezte magát, hogy 2030-ig kizárólag újrahasznosított és fenntartható forrásból származó anyagokat használjon fel.

„Szorosan együtt fogunk működni a H&M szakértőivel a fenntarthatósági kezdeményezések ösztönzése és az elérhető, körkörös divat jövője felé vezető út kialakítása érdekében” – fogalmazott Maisie Williams, a Trónok harca színésznője. A cél, hogy 100%-ban újrahasznosított, vagy más fenntartható forrásból származó anyagokat használva váljon tudatosabb és zöldebb márkává a teljes H&M, ezzel a következő generáció számára is tenni azért, hogy élhetőbb legyen bolygó.

Körkörös, etikus – képbe hozunk

Ha még újonc vagy a zöldülő divat mezején, segítünk elmagyarázni néhány fogalmat. A körkörös divat, vagyis a körkörösség azt jelenti, hogy a hulladékanyagokból (például egy kidobott halászhálóból) készül valami egészen új termék a gyártás során. A körkörösségen alapuló divat a bolygónak kedvez, míg etikus divat testvére azoknak az embereknek, akik elkészítették az adott ruhadarabot. Fenntarthatónak pedig akkor nevezünk valamit, ha az lépéseket tett annak érdekében, hogy kevésbé legyen kizsákmányolt a természet, vagy az adott terméket készítő személy.

Forrás: Popsugar

Zölden a ruhatárad és a piperepolcod is szerethetőbb:

Még több

Divat