Kiderült, mikor kell edzened, hogy a legjobb eredményt érd el

És te mikor szoktál tornázni?

Kiderült, mikor kell edzened, hogy a legjobb eredményt érd el

Mikor a leghatásosabb edzeni? – egy kérdés, amire nagyon úgy tűnik, hogy sosem lesz meg a helyes válasz. Vannak, akik a reggeli tornára esküsznek, míg mások délután vagy este a legenergikusabbak. Nemcsak az egyéni preferenciák, a kutatási eredmények is eltérnek. Nem lehet azt mondani, hogy egy konkrét időpontban kell mindenkinek mozognia, de járhat bizonyos előnyökkel és eltérő eredményekkel, ha adott időben végzed a gyakorlatokat.

Reggeli riadó

Egy friss kutatás például azt bizonyította be, hogy azoknak, akik reggel edzenek, napközben alacsonyabb marad a vérnyomásuk és este jobban alszanak. Akkor is érdemes felkelés után beiktatnod egy kis mozgást, ha fogyni szeretnél, ugyanis nemcsak az derült ki az eddigi tanulmányokból, hogy így napközben jobban odafigyelsz az étkezésedre, de az is, hogy átlagosan 20 perccel tovább edzel, mint az este aktív társaid.

Fotó: Profimedia – Red Dot

Ha este jobban megy

A Journal Of Sports Sciences tanulmánya viszont arra az eredményre jutott, hogy sokkal jobban teljesítenek az erőnléti edzéseken és jobb a reakcióidejük azoknak, akik délután 16 és 20 óra között mozognak. Ha versenyszerűen szeretnél atletizálni, szakértők azt ajánlják, hogy ebben az idősávban tedd, mert ilyenkor tudod a legjobb eredményeket elérni. Akkor is érdemes a délutáni gyúrásra szavaznod, ha izomnövelés a célod – ám a Journal of Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism kutatása szerint 12 hétre lesz szükséged, hogy látható eredményt érj el. Kitartást! Bármelyik napszakot is választod, csak jót tehetsz azzal, ha rendszeresen sportolsz!

Még több

Egészség