3 ok, amiért túlságosan kívánhatod a cukrot

Képzeld, tényleg létezik a cukoréhség fogalma és rengetegen szenvednek tőle. Ha betartasz egy-két dolgot, gyorsan leküzdheted.

3 ok, amiért túlságosan kívánhatod a cukrot

Veled is gyakran előfordul, hogy ebéd után néhány órával (nagyjából délután 3-körül) a semmiből kibírhatatlan cukoréhség tör rád? Hiába próbálsz a munkára vagy a sulira koncentrálni, csak azon jár az eszed, hogy hogyan tudnál egy kis csokit, vagy sütit szerezni? Nem vagy egyedül, ez a jelenség sokaknál előfordul, de szerencsére lehet is tenni ellen. Mutatjuk, mi lehet az oka, amiért túlságosan kívánod a cukrot és azt is, hogy mit tehetsz ellene.

1. Kevés volt a szénhidrát

Ha délutánonként gyakran rád szokott törni a cukoréhség, annak az lehet a legvalószínűbb oka, hogy az ebéded során nem fogyasztottál elég szénhidrátot. Ha kihagyod ezt a szuper fontos tápanyagot, a szervezetednek egyszerűen nem lesz elég energiája a működéshez, és kétségbeesetten arra fog ösztönözni – a cukoréhséggel – hogy tömj magadba valami jó cukrosat. Oké, tudjuk jól, hogy mostanában nagyon divatosak a teljesen szénhidrátmentes diéták, de ha egészségesen szeretnél élni, akkor muszáj lesz ezt a makrotápanyagot is bevinned a szervezetedbe. Válassz olyan ételeket, amik lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, úgy mint az édesburgonya vagy a barna rizs. Ezek az emésztésednek is jót tesznek és tovább el is telítenek.

Fotó: Profimedia – Red Dot

2. Nem ettél eleget

Az is lehet, hogy egész egyszerűen nem eszel eleget. Akkor is bekapcsolhat a szervezeted cukorriadója, ha túl kicsi adagot ebédeltél, és a szervezeted nem tud mit energiává alakítani. Sokkal jobban jársz, ha mindennap megfelelő mennyiségű ebédet eszel, hiszen így elkerülheted, hogy délután felesleges édességekkel kezd el tömni magad.

3. Alvás stop

Hogyan függ össze az alvással a cukoréhség? A gyakran csak éhséghormonként emlegetett leptin és ghrelin elnevezésű hormonokra bizony az alvás is hatással van. A ghrelin a gyomorban termelődik és éhségérzetet kreál, míg a leptin a fehér zsírszövetben termelődik és azt jelzi a szervezetednek, hogy nem kell többet enned. Az alváshiány hatására a leptin-érzékenység csökkenni kezd, a ghrelin-termelése pedig növekedni kezd a szervezetedben – te is látod már, mi fog ebből kisülni, ugye? Kevés alvással másnap nem csak sokkal éhesebbnek fogod magad érezni, de még többet is fogsz enni. Kell ez neked?

Olvasnál még az egészséges táplálkozásról? Ide kattints:

Még több

Egészség