Mutatjuk, mit egyél bulizás előtt, közben és után

Egy igazságos univerzumban nem fáj a fejed és minden egyes porcikád, miután a barátnőiddel koccintottatok párat. Még jó, hogy van térképünk ehhez a bizonyos igazságos univerzumhoz.

Mutatjuk, mit egyél bulizás előtt, közben és után

Azzal még egy mágus sem tudna mit kezdeni, ha túl sok koktélt gurítasz le a legjobb haverjaiddal, viszont rengeteget trükközhetsz, mit és mennyit eszel/iszol, és hogyan időzíted ezeket a bulizás előtt, közben és után. Villantjuk a receptet és a hozzávalókat, hogy nagyon messzire elkerüljön a másnap.

Mit egyél előtte?

Víz, víz, víz és egy kis citrom

Az amerikai Cosmo Dr. Kathryn O’Sullivan dietetikus szakértőt kérte fel, hogy mondja el, mit tehetsz pontosan, ha nem akarod, hogy a koktélozás másnapja totális kuka legyen. A doktor szerint az első és legfontosabb, hogy tudnod kell, az alkohol kiszáríjta a testet. Vagyis a buli napján még a szokásosnál is több folyadékot kellene innod, a minimum 3 liter tiszta vizet. A legjobb pedig, ha a vacsorád mellé, közvetlenül indulás előtt szintén töltesz egy nagy pohárral és teszel bele egy kis citromlevet. A máj ugyanis imádja a citromot, nagyon jót tesz neki.

Gyümölcslé és kombucha

Akkor sem lőhetsz mellé, ha néhány órával a buli kezdete előtt iszol valamennyi 100 százalékos gyümölcslevet, mert az alkohol a C-vitamin szintet is drasztikusan leviszi. Jót tehet még a bélrendszer barátjaként emlegetett fermentált tea, a kombucha.

Kefír, natúr joghurt, gyertek

Az alkohol nem kíméli a gyomrodat, ezért nagyon jót tehetsz magaddal, ha betolsz egy adagot a jó baktériumokból a parti előtt. Egyél egy doboz kefírt, esetleg natúr joghurtot! Ez egyébként abban is segíteni fog, hogy az elfogyasztott alkohol lassabban kerüljön a véráramodba, vagyis nem fog olyan hirtelen beütni.

Zsírt ide!

A magas zsírtartalmú ételek tovább a gyomorban maradnak, ezáltal védőgátat képeznek az alkohol ellen. Így ugyanis az ital nem tud olyan tempóban felszívódni, lassabban kerül a véredbe, a májadnak is jut idő dolgozni. Ilyen étel például az avokádó, a lazac és a mogyoró.

Mit egyél közben?

Sok zöldség és tejtermék

A szakértő szerint az a legjobb, ha olyan ételt választasz a buliban, amiben sok nyers zöldség, illetve tejtermék található. Ha az alapozás és a szórakozóhely között félúton ennél valamit, akkor válassz valamilyen előre csomagolt szendvicset, esetleg sushit, teljes kiőrlésű sajtos-salátás wrapet.

Kerüld a sós nasikat!

Sajnos a bulikban sokszor szolgálnak fel kimondottan sós nasikat, ami finom ugyan, de az alkoholhoz hasonlóan szárít. Válassz valami olyat, ami nem annyira sós, például hummuszt teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítóssal.

Cukor? Kössz, nem

A szénsavas és/vagy cukros italok egyrészt felgyorsítják az alkohol véráramba kerülését, másrészt sokaknál puffadást okoznak. Szóval hidd el, nincs rá szükséged, pláne nem két koccintás között. 

Mit egyél másnap?

Tilos a kávé, éljen a gyümölcslé!

Az a rossz hírünk, hogy egy iszogatós este után a legrosszabb, amit reggel tehetsz, hogy ugyanúgy megiszod a kávédat, mint máskor. Ne tedd, mert a kávé az alkoholhoz hasonlóan vízhatjtó hatású! Igyál helyette gyümölcslevet, kombuchát, egyél gyümölcsöket, például dinnyét, banánt, epret.

A tökéletes reggeli

A buli másnapján olyan reggelit válassz, amiben van friss zöldség, tejtermék, esetleg tojás és valamilyen lassan felszívódó szénhidrát. A tükörtojásos-avokádós pirítós teljes kiőrlésű kenyérből például tökéletesen megfelel a célnak!

És ha már itt tartunk:

Még több

Egészség