5 nő elárulta, hogyan vészelheted át legjobban a menstruációs napokat

Ha te is azok közé tartozol, akik kimondottan nehezen vészelik át azokat a bizonyos napokat, van egy jó hírünk: ezek a trükkök tényleg segítenek!

5 nő elárulta, hogyan vészelheted át legjobban a menstruációs napokat

Nőnek lenni nem könnyű, pláne a menstruáció idején. Nagyon sokan küzdenek a PMS-sel (premenstruációs szindróma), aminek a tünetei nagyon változatosak lehetnek. Jelentkezhet levertség, fáradtság, fejfájás, puffadás, hányinger, hányás, hasmenés, mellfeszülés formájában… És akkor sem lesz könnyebb, amikor megjön, sőt. Bár nem könnyű mindezt hónapról hónapra elviselni, azzal megnyugtathatunk, hogy nem vagy egyedül a panaszaiddal! A brit Cosmopolitan szerzői és külsős munkatársai éppen ezért gyűjtötték össze, számukra milyen módszerek segítenek a nehéz napokban!

Kapcsolj melegebb fokozatra!

„Soha nem fogsz tudni elszakítani a mikrózható melegítő párnámtól, amit a menstruációm idején használok. Tökéletesen enyhíti a hasi fájdalmaimat és görcseimet, de a hátamon, derekamon is szeretem használni, néha ugyanis ott is sajog ilyenkor. Szerintem a meleg nagyon jó alternatíva a fájdalomcsillapításra, ráadásul extra kényelmes a hűvös hónapokban. Csak adj hozzá egy kis csokit, egy nagy takarót és egy maratoni Jóbarátok-estét, és már kész is a tökéletes mensi-forgatókönyv!” – Claire Hodgson, főszerkesztő, Cosmpolitan UK

Legalább a természetnek legyen jobb

„Környezetvédelmi aktivistaként az a misszióm, hogy pozitív változást hozzak az emberek és a bolygó életébe a kampányommal, ami az EndPeriodPlastic nevet kapta. Az elsőszámú tippem? Válts olyan termékre, ami fenntartható, abból, amit jelenleg kedvelsz. Ha még ismeretlen számodra az újrafelhasználható menstruációs eszközök világa, akkor először otthon próbáld ki valamelyiket, így magabiztossá válhatsz vele kapcsolatban, mielőtt élesben is bevetnéd. Ha alapvetően applikátoros tampont használsz, meglepődnél, mennyi műanyagot tartalmaznak, szóval, ha olyanra váltanál, ami többször használatos, az kiválóan csökkentené a műanyagszennyezést!” – Ella Daish, környezetvédelmi aktivista, @elladaish

Tippek a nehéz napokra

Fotó: Getty Images / Ksenia Lyubasova

Sportcipőt fel!

„Bár lehet, hogy sokunknak az edzés az utolsó, ami eszébe jut, amikor megjön, nekem ez egy teljesen természetes módja a havi fájdalomcsillapításnak. Egy kímélő, 20 perces kocogás reggel nagyon jó felvezetése ezeknek a napjaimnak, mert segít enyhíteni a derékféjdalmamat és lazítja az izmaimat. Ráadásul az a sok kedves endorfin nagyon jól jön ilyenkor, hogy jobb kedvem legyen és neki tudjak kezdeni a napnak. Igazi win-win helyzet!” – Zoe Shenton, szerkesztő, Cosmopolitan UK

Applikációval könnyebb

„Nekem mindig szabálytalan volt a ciklusom, de amióta mentruációs appot használok, sokkal jobban oda tudok magamra figyelni, jelenleg a Flo-t használom. Havonta vezetem a hangulatomat, az energiaszintemet, azt, hogy milyen ételt kívánok. És ez nagyszerűen segít abban, hogy menedzseljem a tüneteimet. Illetve, már azt is meg tudom jósolni, mikor jön a következő. Plusz mindig van nálam egy vészhelyzeti menstruációs készlet, csak a biztonság kedvéért. A dobozban van organikus tampon, fájdalomcsillapító, zsebkendő, kézfertőtlenítő és természetesen egy tiszta bugyi!” – Robyn Munson, tartalomszerkesztő, Cosmopolitan UK

No alkohol és ízfokozó!

„Szokásom bizonyos ételeket kerülni a menstruációm közeledtével. Nem iszom például alkoholt és kerülöm a nátrium-glutamátot, szóval mindent megteszek, hogy ne érezzem magam nagyon levertnek. És soha nem hozok fontos döntéseket ezeken a napokon. A mensi-para létezik!” – Delphine Chui, organikus életmód blogger, @ftoxins

Ha még jobban beleásnád magad a témába:

Nátha, influenza vagy Covid? Így tudjuk kideríteni, hogy mi áll betegségünk háttérben! (X)

Beköszöntött az őszi időszak, ami felnőtteknél és gyerekeknél egyaránt a napokig, gyakran hetekig tartó náthát, köhögést és egyéb kísérőtüneteket eredményez, hiszen még az erős immunrendszerrel rendelkezőket is ledönti ilyenkor a nátha, valamilyen bakteriális légúti megbetegedés vagy vírus.

Még több

Egészség