2009.12.03.@ 09.12

Jótékonykodó divatdiktátorok

A divatszakma nagyjai nem csak minket, nőket próbálnak szebbé varázsolni bámulatos kollekcióikkal, hanem a világot is igyekeznek a maguk anyagi és szellemi erejével jobbá formálni. E jótettek tökéletes alanyai között Ralph Lauren, Donatella Versace, Michael Kors, Donna Karan, Alessandro Benetton és Giorgo Armani is megtalálható.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A csak néhány nevet felsorakoztató lista 15 személyből áll, akiket egy amerikai női divatmagazin a „15 hősnek” nevez. Ezek a hősök ugyanazt vallják: egy dolog sosem megy ki a divatból az idők során, a viszonzás.

Rózsaszín lóval a mellrák ellen

Ralph Lauren névjegyévé vált lovas mintáját rózsaszínre változtatva, a The Pink Pony alapítvány keretében a mellrákra hívja fel a figyelmet. Amerikai nők milliói szenvednek a rák e fajtájától, így a megelőzés az, amire elsőként helyezik a hangsúlyt a kampány során. Ralph Lauren tervező szerint nem csak a nők, hanem azok közvetlen családtagjai is érintettek a betegségben, férjek, testvérek, barátok, így fontos a kölcsönös odafigyelés.

Versace One alapítvány

Donatella kétgyermekes anyaként elsősorban a gyermekek ügyét karolta fel. A 2007-es kínai Szecsuán tartományban a földrengés során családjukat, otthonukat elvesztett gyerekek megsegítése folytán fogott össze Jet Li kínai színésszel. Megalapították a Versace One alapítványt, melynek keretében nem csak anyagi, hanem mentális segítséget is nyújtanak a régióban magukra maradt családoknak. A Versace 2009-es tavaszi-nyári kollekciójának bemutatását követő gálavacsora adományai képezték az alapot a szervezet létrehozásához.

Michael Kors: Shop Pink!

A tervező asszisztensének családjában három generáción keresztül haláloztak el a nők mellrákban. A hölgy félelmei a genetikai öröklöttség miatt beivódtak mindennapjaiba, hatást gyakorolva ezzel Michael Korsra is. Így indult el kampányuk, mellyel a mellrák megelőzését és kutatását támogatva hívják fel a figyelmet a szörnyű és alattomos betegségre.
A divatdiktátor szerint igenis hangot kell adni azoknak a dolgoknak, melyek hatással vannak egészségünkre és mindennapi életünkre. A Shop Pink, azaz vásárolj rózsaszínű dolgokat elnevezésű programjával könnyen támogatható az alapítvány, hiszen a partnercégek minden területen – kozmetika, ékszer, ételek, stb. – felkészültek a rózsaszín termékek gyártására.

Donna Karan és a tudatos élet fontossága

The Urban Zen. Így hívják Donna Karan, az amerikai nők egyik legkedveltebb divattervező hölgy alapítványát A New Yorkban létrehozott központ címszavai közt a testi-lelki jólét, a kultúrák megőrzése a globalizált világunkban és a jövő gyermekeinek tudatos nevelése is szerepel.
Ahhoz, hogy életünk minden területén jól teljesítsünk, szükség van a békére körülöttünk, ezt mindenki a saját személyiségének megfelelően találja meg. Lehet ez jógagyakorlatok különböző módja, az egészséges táplálkozás fontossága, a sport szeretete, a lényeg az, hogy szeressük azt, amit csinálunk – vallja Donna. A homogenizáció, az ősi hagyományok eltűnése min-mind aggasztóan hat a sokféle ország népére, így a szellemi értékek megőrzését nagyon fontosnak tartja az alapítvány.

Izgalmasan színes világ Benetton módra

Alessandro Benetton mottója pontosan az, melyet az egyszerű vonalvezetésű, természetes anyagból, de ezernyi színben tündöklő ruhái sugároznak. A világ sokkal színesebb, mint azt az európai ember látja. A fiatal generációban bízik azon a téren, hogy felfedezik majd a szegényebb országok kultúráját, színeit, kézművességét. Ezért lett az alapítvány neve: Afrika Works. A Benetton cég reklámjaiban, kampányai során egyértelműen nyitott a világra, a sokszínűséget képviseli, és ezt közvetíti vásárlói felé is.

Piros az Armani alapítvány színe

Ahogy a tervezők nagy része a színekkel játszva jellemzi alapítványát, úgy Giorgio Armani is egy színt, a pirosat választotta önkifejezésül. Armani, aki híresen egyszerű színű, főleg feketére és fehérre épülő kollekcióiról ismert, feltűnt a pirossal. Szerinte ez az a szín, amely figyelmeztetőleg hat azokra a főleg etikai problémákra, melyek az üzleti életben gyakran előfordulnak. A Product Red, azaz piros termék az, amelyhez számtalan cég csatlakozott már, a piros logóval ellátott tárgyaik eladásának bizonyos százalékával járulnak hozzá az alapítvány sikeréhez. Ezáltal a még kiaknázatlan afrikai lehetőségekre, az Aids terjedésének visszaszorítására, így a tudatos védelemre hívják fel a figyelmet.

Fotó: Benetton

Kapcsolódó cikkek:

A tél legdögösebb csizmái

Divatos cuccok? Vásárolj kényelmesen!

Marion Cotillard a Dior legújabb arca!

Címkék: divatdiktátorok jótékonykodó

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több fashion_beauty