4 ok, amiért most fokozottan szükséged van a jógára

Ha az élet változik, maradjon fix benne a jóga!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

4 ok, amiért most fokozottan szükséged van a jógára

1. Vigyázz, kész, ellenállj!

Ezekben a hetekben, hónapokban különösen fontos, hogy a felturbózd a szervezeted ellenálló képességét a vírusokkal szemben. És szuper, ha eleget alszol, egészségesen táplálkozol, de nem lehet 100%-os a hatás, ha a mozgást kispórolod a mindennapjaidból. „Nyilván kényelmes egész nap a kanapén dolgozni, aztán pedig ugyanott Netflixezni, viszont az immunrendszernek, hogy erős maradjon, napi 1 óra, de minimum 30 perc mozgásra szüksége van. A jógában az a jó, hogy gyakorlatilag csak egy jógaszőnyegre van hozzá szükséged, és bárhol kivitelezheted, ami most, a korlátozások ideje alatt különösen fontos.” – mondja Nagy Anna, a Yogasecrets Studio megálmodója és tanára.

2. Lazy home office

Hosszú hónapok óta otthonról dolgozol, ami egyet jelent azzal, hogy már a napi adag sétád sincs meg, hiszen anélkül is el tudod végezni a munkádat, hogy A pontból eljutnál B-be. Nagy Anna szerint azonban már néhány hét is elegendő, hogy az izmaink elkezdjenek leépülni a tartós mozgáshiány miatt. És akkor még nem beszéltünk a narancsbőrről, vagy az egyre csak felkúszó pluszkilókról, amire szintén szuper megoldás napi 1 óra jóga.

3. Viszlát, feszkó!

Teljesen rendben van, hogy feszültebbnek érzed magad a szokásosnál, hiszen rengeteg extrém változáson megyünk át, ráadásul túl sok a bizonytalan tényező az életünk minden területén. Az viszont nem oké, hogy nem adsz magadnak esélyt arra, hogy feldolgozd, kidolgozd magadból mindezt, amitől egy ponton túl esetleg agresszívebb leszel – pont, mint bárki más ebben a helyzetben. Talán meredek példa, de tökéletesen szemlélteti, mennyire hasznos ilyenkor a jóga: egy külföldi börtönben végzett kísérlet során bebizonyosodott, hogy már 10 hét jóga segít radikálisan csökkenteni az agressziót és a rossz hangulatot.

4. Új rutin, új élet

2020. határozottan a változásokról szól, amik lényegében szó nélkül jöttek és rúgták fel a napi rutinodat és a szokásaidat. És lehet, hogy te most úgy érzed, ez a káosz csak átmeneti, de ha nem alakítasz ki új szokásokat, vagy napi rutint, akkor a kutatások szerint sokkal kevésbé leszel majd kiegyensúlyozott és egészséges hosszú távon. Iktass be reggel 10-15 perc jógát, és máris úgy érzed, tettél magadért valamit, ráadásul megadod a testednek és a lelkednek azt a pluszt, amire nagy szüksége van. A lényeg, hogy boldoggá tegyen, jó érzést okozzon az adott mozgásforma, hiszen csak így tudsz meríteni belőle. Ha megtaláltad ezeket a dolgokat, vezesd be őket a naptáradba, és vedd pont olyan komolyan, mintha egy meeting lenne: csak ezt nem a karrieredért, hanem a testi és a mentális egészségedért teszed.

Vágj bele vagy folytasd!

Ha márciusban csatlakoztál a Cosmo és a Yogasecets Studio közös online jógaóráihoz, akkor mindenképpen ki kell próbálnod a vasárnapi stresszoldó jógát is (minden vasárnap 16:00-tól a Cosmo FB-oldalán), különösen akkor, ha a hétfő rendszeresen gyomorgörcsöt okoz nálad – már hétvégén. Ugyanúgy ingyenes, és ugyanúgy megszokott, kedvenc oktatóid tartják, plusz még mindig visszanézheted az összes korábbi órát videó formájában. Ha viszont azok közé tartozol, akik offline is becsekkoltak jógázni, és fontos számodra a közösség ereje, más lehetőséged is van, hogy csatlakozz a Yogasecrets Studio óráihoz. „Van egy online jógacsoportunk, amiben ugyanúgy haladunk a jógaórarendünk alapján, mint egy offline jógánál – azzal a különbséggel, hogy közben mindenki az otthonában marad, mégis részesül a közösségi élményben.” 15 ezer forintért korlátlan online havi bérletet válthatsz, amivel részt vehetsz az összes órán, és bármikor vissza is nézheted a videókat. Szóval, ha úgy érzed, megvan az alaptudásod, amire szívesen építenél, ideje, hogy mélyebben belevágj!

Címkék: egészség életmód jóga kijárási korlátozás Nagy Anna online jóga yogasecrets studio

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Jóga