Nulláról a Tomorrowlandig

Forrás: Self-made | 2018 szeptember 27.

Ha már valaha gyártottál olyan tartalmat, legyen szó egy blogbejegyzésről, egy Youtube videóról, egy könyvről, vagy egy dalról, ami nemcsak vírusként terjedt el, mi több egy csapásra meg is változtatta az életedet, akkor ismerős a nyomás, ami ezzel jár. Hiszen az elején talán azt gondolod, mint amit Lost Frequencies, avagy Felix De Laet is, hogy minden remix és szám lehet, hogy ugyanolyan sikerrel jár, mint a nagy sikerű Are You With Me. Igaza is volt, meg nem is. Felixxel az Ushuaia backstage-ben beszélgettünk.

Időzítés

Jogosan érdekelhet, hogy mi kell ahhoz, hogy egy dal ekkora sikerrel járjon, biztos tudatos tervezés, csoda, de a titok az ő esetében is egyszerű: érdekelte egy hangzás, ki akarta próbálni, és ment a megérzései után, hogy végül valami teljesen újat alkosson. „Nagyon gyorsan készült el az Are you with me, egyszerű volt rajta dolgozni. 2-3 nap alatt meg is voltam vele. Feltöltöttem online, aztán vírusként el is terjedt”– meséli Felix. „Akkoriban ez a hangzás nagyon más volt: friss, poppos. Az emberek pedig végre valami másra vágytak, szóval jó volt az időzítés.” Az esetek többségében ez pedig bőven elég. Ugyanis ez az egy dal egy teljesen új era-t indított el, és persze Felix karrierjét, aki akkoriban még mindig tanult. „Akkoriban még tanultam, és csak remélni tudtam, hogy egy napon nagy fesztiválokon léphetek fel, és találkozhatok más DJ-kel. Na meg persze nagyon vágytam egy stúdióra!”

Tegyél meg mindent azért, hogy felfigyeljenek rád

Ám soha nem lett volna elég az, hogy feltölt valamit Soundcloudra és Youtube-ra. Ő azért ennél mindig tovább ment „Akkoriban több olyan nagy csatorna létezett Soundcloudon, akik gyakran megosztották azokat a számokat, amik tetszettek nekik. Próbáltam kapcsolatba lépni velük, ki tudja: lehet, hogy egy napon találnak valamit, ami tetszik majd nekik” – meséli Felix. Akkoriban még teljesen máshogy működött a Soundcoud, 4-5 éve könnyen elérhettél 1 millió streamet akár 1-2 napon belül. „Emellett írtam pár Youtube csatornának is, hogy használják a számaimat. Ez egy nagyon izgalmas időszak volt” – kezd mesélni a kezdetektől, majd hozzáteszi: „Ha azt gondolnád, semmi esélyed sincs arra, hogy valaki használja a számaidat, gondolj csak arra a hullámra, amit Casey Neistat vagy Gary Vaynerchuk indított el a vlogjaival. A videóik alatt rendszeresen a Soundcloudon általuk felfedezett tehetségek számait használják, reklámozva őket.

A Spotify ereje

Ha csak a fenti két nevet vesszük alapul, nekik köszönhető, hogy a rádiók is elkezdtek 1-2 olyan számot játszani, amiket ők használtak a videóikban. Arról nem is beszélve, hogy a saját lejátszási listájukhoz is hozzáadták az előadókat, akik később egyszerűbben kerültek be a Spotify népszerű lejátszási listáira – ez pedig az egyik legfontosabb célja valakinek, aki azt szeretné, hogy minél többen hallják a munkáját. „Ha manapság kijövök egy új dallal, akkor azt szeretném, hogy ott legyen valamelyik lejátszási listán.”

Mindig állj több lábon

Amikor arról kérdezem, miért nem a saját nevén publikálta a munkáit, a világ legnagyobb természetességével vágja rá: „Mert akkor mindent a nevemhez kötnének, miközben több projekten is dolgozom. Az időm 90%-át az LF projekt teszi ki, a 10%-a pedig az összes többi” – amikor arról kérdezem, tudnak-e erről az emberek, hevesen rázza a fejét. „Dehogy tudják! Viszont így sokkal izgalmasabb számomra, ugyanis új hangzásokat tesztelhetek, és nyitott tudok maradni!” Persze, hiszen másképp könnyen kiéghetne, arról nem is beszélve, hogy egy kreatív alkotónak mindig jó, ha nyitott marad és nem egyetlen projektbe és hangzásba helyezi az energiáit. Biztosan üdítő lehet más zenei stílusok iránt való érdeklődését is kifejezni. „Amikor például tech house, vagy még annál is keményebb vonalon csinálok valamit, az mind megy a többi projektbe. Nagyon szeretem ezt így csinálni.”

Amellett, hogy a többi projekt életben tartja a kreativitását más területen is, nulláról húzza fel ezeket a projekteket, hiszen senki sem tudja, hogy ő áll mögötte. Amikor arról kérdezem, hogy mennyire tudatosan építi őket, vagy csak hobbi-e, hozzáteszi „Van némi branding a projektek mögött, szeretném ezeket is felépíteni. Jelenleg mind még apró projekt, viszont szeretek létrehozni valamit a semmiből, ilyenkor mindig új sztorikat hozhatsz létre”– majd hozzáteszi, ezekben a projektekben a háttérből irányítja a szálakat, és próbálják megjelentetni az adott számokat (nem a saját kiadóján keresztül). „A projektek kapcsán rengeteg különböző emberrel dolgozom, ez is sokat segít, hogy ne égjek ki, és frissen tartsam az agyamat. Amikor úgy érzem, nem megy tovább, megállok, és nem erőltetem.”

Felix társasága ugyanolyan könnyed, laza és üde, mint a dalai. Pontosan ez a sikere titka: nem görcsöl rá, nem akar túl sokat, ő egyszerűen csak élvezi a zenélést, teljesen mindegy, hogy álnéven és titokban, vagy épp a Tomorrowland nagyszínpadán.

Címkék: , ,