Így turbózta fel a brandingjét a világhírű ibizai Ushuaïa

Forrás: Self-made | 2018 október 26.

„Senkinek sem szabadna egyedül mennie Ibizára” – járja a mondás a szigeten, én mégis figyelmen kívül hagyva foglaltam le a repjegyemet, hogy végül megfejtsem a világ legnépszerűbb open-air clubja, az Ushuaïa sikerének titkát. Nyilván egyszerűen lezárhatnánk ezt a kérdéskört: a legnagyobb DJ-k váltják egymást a színpadon, a branding brutál erős, na meg persze nappal bulizhatsz Ibizán, amire csak itt van esély. Ha ez nem lenne elég, akkor jön egy olyan elborult ötlet, mint például a DYSTOPIA.

A koncepció Yann Pissenem, az Ushuaïa alapítója és igazgatója és Brigitte Armengol, a DYSTOPIA kreatív igazgatójának kollaborációjából jött létre. Mindketten hosszú évek óta élnek Ibizán, és úgy gondolták, a szigetnek szüksége van valami másra, egy igazi felnőtt vidámparkra. „A DYSTOPIA egy szürreális élmény, aminek része a zene és az önkifejezés is.” Négy nap tömör EDM után felüdülésként ért, főleg a beszélgetés, amit az egyik szervezővel folytattam arról, hogy hogyan erősíti a brandet egy teljesen eltérő, kockázatos koncepció? Erről beszélgettünk Ibizán az Ushuaïa backstage-ben.

CSINÁLJ VALAMIT, AMIRE SENKI SEM SZÁMÍT

„Nem határoztunk meg célközönséget. A rendezvény mindenkinek szól”– kezdi Paulina, amikor arról kérdezem, mégis kik vesznek jegyet erre az estére. Normál esetben nem hiszek abban, hogy valami mindenkinek szól, ám ez most kivétel, ami a közönség összetételén is látszódott: minden korosztály, és különböző stílusú emberek keveredtek a helyen. Egy picit olyan érzésed támad, amikor ott vagy, mintha egy másik világba csöppentél volna, és erre a tarot jós és a human design system specialista csak rásegít. „A célunk az, hogy egy minden érzékre ható élményt nyújthassunk, amiben el lehet veszni”– és pontosan erre van szüksége az embereknek.

BRANDING: LÁSD 1-ES PONT

Brigitte kiemelte: „Fontosnak tartottam, hogy amellett, ami történik a világban legyen egy hely, ahol mindenről megfeledkezhetnek az emberek. Amikor a márka alapjait raktuk össze, szarkasztikus hangvételt választottunk, így a „Rossz hely. Rossz idő. Legyél ott.”  és ezekhez hasonló üzenetekkel kommunikáljuk a rendezvényt, ahogyan a helyszínen is ezekkel találkozhatunk: Téged meg ki hívott ide? / A hazugság hiánya végzetes lehet. / Ha semmi sem változik, akkor semmi sem változik. / A karmának nincs határideje. / Legyél kedves, vagy tűnj el. / Élvezd a problémáidat! – meséli Brigitte. – Úgy gondolom, hogy a humor ráerősít és egyben reflektál arra, hogy mi történik a világban és a kortárs kultúrában.”

Felejtsd el a mainstream vonalat

Aznap este Satorival, az este egyik fellépőjével is beszélgettem arról, hogy mit gondol a DYSTOPIA-ról. „Amit igazán szeretek benne az az, hogy egy olyan hangzásvilágot, ami még annyira nem népszerű, képesek egy elég nagy közönség elé vinni, akik aztán garantáltan kilépnek a komfortzónájukból”– és pontosan erre van szükséged 4 napnyi EDM után. Hiszen akármennyire is oda meg vissza vagy érte, elképzelhető, hogy több napnyi bulizás után már csak arra vágysz, hogy valami teljesen más élményt kapj. Hogy mégis hogyan írnák le azt a műfajt, ami itt vár? „Nehéz egyetlen szóval definiálni a line-upot” – ám abban biztos lehetsz, hogy különleges elektronikus zenei művészeket vonultatnak fel.

FESZTIVÁL FEELING

Minden pénteken az Ushuaïa radikális változáson megy keresztül, és egy szürreális világgá változik csupa olyan hozzávalóvalés interaktív élménnyel, amire a legtöbb rendezvényszervező nem is gondolna. Felfedezheted a lazulós, relaxálós helyeket, a gyógyítók zónáját, a helyi tervezők pop-up kitelepüléseit. „Próbálunk némi fesztiválhangulatot becsempészni, hogy akár az egész napjukat itt tölthessék, koktélozzanak, relaxáljanak, felfedezzék a helyi tervezők munkáit, és szép lassan elmerülhessenek a zenében” – teszi hozzá az egyik szervező, Paulina.

LEGYÉL INNOVATÍV

Az innovációra mindig nagy szükség van. Az pedig, hogy az Ushuaïa egy péntek estét beáldoz a DYSTOPIA-nak, és egy olyan élményt nyújt, ami lehet, hogy az egyébként esténként megmozgatott tömeg töredékét éri el, bátor húzás, ám szükséges és végül az eredmény sem maradt el. „Ibizán gyakorlatilag minden nagyon hasonló, ha szervezésről van szó. Létre akartunk hozni egy interaktív élményt, és egy teljesen új világot mutatni be nekik” – tette hozzá Brigitte Amengol.

Egy márka életében pedig a legfontosabb dolog, hogy élményeket garantáljon azoknak, akik mellette teszik le a voksukat, hogy még sokáig emlegessék azt az estét, ahol azt a menő sminket kapták, vagy ahol végre jól megmasszírozták, ahol a tarot jós elárulta, jön a nagy szerelem, vagy ahol megismerkedett az új kedvenc előadója, Satori munkásságával. Ha pedig egy barátodat sem tudod meggyőzni arról, hogy a DYSTOPIA-n a helyetek, hozzám hasonlóan bátran ellátogathatsz egyedül, ugyanis ez az egyetlen hely az ibizai éjszakában, ahol garantáltan nem fogsz unatkozni.