Végzetes hibák, amiket a legtöbb influencer elkövet

Forrás: Self-made | 2018 november 28.

Szögezzünk le valamit rögtön az elején! Tudom, hogy jelenleg ha megkérdezel egy tizen-, huszonévest, hogy mi lesz, ha nagy lesz, azt mondja, hogy influencer/youtuber/blogger. Ám egy dolgot nem tudnak: ez nem egy olyan szakma, ami örökké tart. Legalábbis azok számára, akik úgy csinálják, mint itthon a legtöbben. Összegyűjtöttem azokat a végzetes hibákat, amiket itthon is rengtegen elkövetnek, és ezek miatt jövőre a legtöbben már sehol sem lesznek.

(US Getty Images)

  1. Legyél több az egyben

Sajnálom, ha el kell vennem a kedved az egésztől, de nem elég az, hogy több ezer like-ot hozó képeket tudsz készíttetni a Parlament előtt magadról, amiket aztán új effektelsz, hogy senki sem ismer rád, amikor elsétálsz mellettük. Nagyon fontos, hogy üzletként tudj tekinteni arra, amit csinálsz. A legtöbben sajnos nem ezt teszik, nem tudnak tárgyalni, „Hello/Szia” e-maileket küldenek el válaszként a legnagyobb ügynökségeknek, hamisítják a statisztikáikat, képtelenek a követőikkel kommunikálni és még véletlenül sem alázatosak.

FONTOS: ha kell, vegyél ügyviteli órákat, vagy keress valakit, aki megtanít arra, hogy mi a hivatalos e-mailek formája. Tanulj arról, hogy hogyan kell tárgyalni, vagy mit nem tehetsz meg mondjuk az ügyfelekkel szemben. Rémsztorik százát hallom PR-osoktól, hidd el, nem akarod, hogy ezek rólad szóljanak!  Edukáld magad, mert másképp nagyon komoly problémáid lesznek, a támogatókról meg lemondhatsz.

  1. Felejtsd el a szponzorokat

Tudom, persze, szuper dolog több százezer forintot kapni egy posztért, de gondold csak végig: a követőid nem azért vannak ott, hogy naponta öt #reklam posztot lássanak Instán. Ha egy tanácsot megfogadsz tőlem, akkor felépítesz egy olyan énmárkát, amiben van valamiféle plusz: könyv, kurzus, termék, merchandise, tervező, események, BÁRMI! Egyébként is sokkal jobban jársz, ha valamilyen formában bejutsz a követőid lakásába, és folyton „belédfutnak”.

Szerintem az az igazán izgalmas, amikor már nincs szükséged arra, hogy beállj a sorba, és ugyanazt a márkát reklámozd, mint az összes többi. Helyette viszont bőven meg tudsz keresni annyit, ami kiválthatja a szponzorokat (példa: Fitness Junkie, 5 hozzávaló blog, LifeTilt, vagy akár a Napközi FÓKUSZ programom).

  1. Építs közösséget

Még egy dolog, amit érdemes tisztázni: attól, hogy van százezer követőd, még nem vagy véleményformáló! A legtöbben egyirányú, a magazinok reklámjaihoz hasonló tartalmat gyártanak, üres posztok, egy mondatok, borzasztóan sok hashtag, semmi személyesség. Az emberek nem hozzád kötődnek, hanem a képekhez. Nyilván, szeretünk szép képeket nézegetni, meg azt, hogy már megint Párizsba utazol. Hurrá, de jó. (Érezd az iróniát)

Az igazi énmárka ott kezdődik, amikor VALÓDI közösséget építesz. Amikor ismered a követőidet, vagy amikor rendezvényeket szervezel, az rendszerint teltházas (az influencerek nagy része erre sajnos nem képes), esetleg van egy zárt csoportod, ahol tematikus tartalommal szolgálod őket, és 99%-os aktivitást generálsz.

  1. Oszd meg, hogy min mész keresztül

Őszinte leszek. Borzasztóan kiábrándító azokat a profilokat látni, amik csak arról szólnak, hogy „NÉZD MILYEN SZÉP VAGYOK!”. Dögunalom. Szeretném látni, hogy ki vagy, mi érdekel, min mész keresztül, mi a célod. Miért kövesselek téged??? Mire inspirálsz? Hiszen az, hogy azt látom, te még egy hosszú nap után is hibátlan sminkben és outfitben illegeted magad a menő rooftop bárok egyikében pár focistával karöltve, nos, azzal nem tudok meg túl sokat rólad. De ha kiteszel egy képet ugyanarról a sztoriról, és mellékeled, hogy pl. coachként segíted őket, és bár hulla fáradt vagy, a barátnőd reggel kisminkelt, mert fotózásod volt még délelőtt, és még mindig megvan a smink. De már az összeomlás határán vagy, de a fiúknak szüksége volt rád – na, így már más a sztori fekvése.

Legyél emberi, és szeretni fognak. Lássák, hogy nem vagy tökéletes, hogy te vagy a lány, akivel akár egy lépcsőházban is élhetnének, tudják, hogy mik a vágyaid, merre haladsz, azt is, hogy honnan jöttél, és minden más lesz. Addig, amíg ez nincs meg, csak rajongóid vannak – a közönség, sokkal menőbb, higgy nekem.

Tudom, hogy lehet, hogy még csak az elején vagy, de egy dolgot fogadj meg: influencernek lenni jó játék, de nekem valahogy izgalmasabb egy vállalkozást építeni, ami másokat támogat, inspirál és segít. Te hogyan képzeled el az énmárkád jövőjét?