2018.06.21.@ 10.06

Így barnulj le biztonságosan

Ezeket a tanácsokat feltétlenül fogadd meg, ha a nyáron hosszan tartó barnaságot szeretnél!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Így barnulj le biztonságosan

Ha élsz-halsz a csodálatos barna bőrért, valószínűleg nem bánod, ha akár egy fél délutánt végig kell izzadnod a forróságban az eredményért. A napfény rengeteg hasznos dolgot művel a bőröddel a barnításon kívül is – például fokozza a jó közérzetet és D-vitaminhoz juttat hozzá, ami alapvető a csontozat és a bőr számára, de sajnos ugyanennyi káros hatással is rendelkezik. Hogy elkerüld a bőröd ráncosodását vagy a komolyabb bőrrák kialakulását, fontos, hogy betarts néhány egyszerű szabályt!

Válaszd ki a legmegfelelőbb védelmet

A naptejes flakonon ne csak az SPF jelölésre – azaz a faktorszámra- figyelj, hanem arra is, hogy megtalálod-e az UVA logot. Válassz 30 vagy 50 faktoros készítményeket, mert ezek már 97-98%-ban képesek kiszűrni a káros sugarakat. Ha a bőröd az átlagnál sötétebb árnyalatú, elég, ha 15 faktorral véded magad.

Csak annyit napozz, amennyit a bőröd bír

Ha már régóta napozol rendszeresen, valószínűleg tudod, hogy mikor jön el az a pillanat, amikor az orrod vagy a mellkasod vörösödni kezd, esetleg azt érzed, hogy kimerült a szervezeted. Ha hasonló jeleket észlelsz, nem árt felfüggeszteni a napozást, de egyébként sem érdemes 2-3 óránál tovább pirulni– nagyjából ennyi ideig termel a tested megfelelő mennyiségű melatonint, ami a barnuláshoz kell, ha tovább vagy a napon, csak károsítod vele a bőrödet.

Iktass be szüneteket napozás közben

Napozz egy keveset, majd vonulj be az árnyékba, hidratáld magad, olvasgass és kicsivel később feküdj ki újra a napra! Így sokkal egészségesebben tudsz barnulni és tovább is tart majd a szín intenzitása.

Edd magad barnára!

A répa, a paradicsom és a vörös, illetve narancssárga színanyagot tartalmazó zöldségek és gyümölcsök többsége segít, hogy minél előbb elérd a kívánt barnaságot, ráadásul 33%-ra feltornázza a bőröd védettségét. Fogyassz zöld teát, mert rengeteg antioxidáns található benne, halat az omega-3 zsírsavak miatt, kávét vagy étcsokit a koffeintartalmuk miatt – ezek az anyagok mind óvják a bőrödet a károsodástól.

Előzd meg a leégést önbarnítóval

Bár az önbarnító készítmények nem tartalmaznak fényvédelmet, mégis jó, ha az első napozás előtt használod őket. Így megkíméled magad attól, hogy már a nyaralás legelején leégj, ami annak köszönhető, hogy túl gyorsan meg akarsz szabadulni a fehérségedtől.

Címkék: barna bőr napozás nyár

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Szépség