2018.10.10.@ 07.10

Nem hiszed el, mit okozhat a későn fekvés!

Gondoltál már rá hogyan hat az egészségedre, ha folyton éjszakázol? Megtudod, ha tovább olvasol!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Nem hiszed el, mit okozhat a későn fekvés!

Minden hétvégén adódik egy szülinap, vagy egy buli, amire el kell menned, emiatt hajnalig fent vagy, aztán délig alszol. Azt gondolod, ha később kelsz, behozod a késői fekvéssel kiesett alvás órákat? Ez heti egyszer talán még nem is lenne gond. De néha biztos te is beleesel abba a hibába a hétköznapokon, hogy úgy érzed még pont van időd lefekvés előtt egy részre a kedvenc sorozatodból, aztán mire észbe kapsz, hajnali 1 óra van. Megesett már párszor veled is, igaz? Ez teljesen normális, hiszen munka után mindenki vágyik egy kis kikapcsolódásra! Sajnos azonban ezt nem szabad nagyon elhúzni, mert értékes órákat veszíthetsz el, amiket pihentető alvással kéne töltened!

Mi történik a testeddel?

Kutatások mutatták ki, hogy ha 6, vagy annál kevesebb órát alszol, az hatással lehet az anyagcserédre, és komolyabb károkat is okozhat.  Ez első sorban azért alakulhat ki, mert ha a vacsorád után még órákat fent vagy, akkor természetesen éhes leszel, és valószínűleg még lefekvés előtt újra enni fogsz valamit. Ezzel megterheled a szervezetedet, aminek akkor már pihennie kéne. Felborul a rend a testedben, az anyagcsere folyamatok nem tudnak rendesen végbe menni. Ez pedig elhízáshoz is vezethet, de az infarktus kialakulásának esélyét is növeli, mivel több felesleges zsír rakódhat le.

Javít a helyzeten, ha sokáig tudsz aludni, mert akkor legalább adsz időt a szervezetednek, hogy pihenjen. A legnagyobb gondot az okozza, ha későn fekszel, mikor korán kell kelned, mert így nagyon rövid ideje van a pihenésre a testednek. A másik probléma pedig az, hogy ha nincsen rendszeresség az életedben, akkor nem lesz a szervezeted működésében sem.

Próbáld meg tehát hozzászoktatni magadat egy bizonyos rutinhoz! Tűzz ki egy időpontot, amikor mindenképpen le kell feküdnöd, ahhoz, hogy 7-8 órát tudjál aludni. Ez előtt az időpont előtt egy órával kezdj el készülődni alváshoz, és így szép lassan hozzászoksz majd az új rendszerhez. Meglátod a szervezeted is megköszöni!

Címkék: alvás alvás probléma anyagcsere későn fekvés kevés alvás rutin

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Szépség