2019.05.27.@ 13.05

Ennyit kell aludnod, hogy fogyj

Nemcsak az edzésnek és a diétának, de az alvásnak is fontos szerepe van a fogyásban. Tudd meg, miért!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ennyit kell aludnod, hogy fogyj

Tény, hogy nem létezik egyetlen biztos módszer a fogyásra, hiszen mindenkinek más válik be a legjobban. Ettől függetlenül az alvás nagyon fontos, ha épp azt tervezed, hogy nyár előtt leadnál még pár kilót. Az esti szundit – pontosabban annak mennyiségét és minőségét – sokan kihagyják a felsorolásból, amikor arról van szó, mi szükséges ahhoz, hogy beinduljon valakinél a fogyás. Erről mesélt Rizwana Sultana, egy texasi egyetem professzora a brit Popsugar nevű lapnak.

Egy 2016-os felmérés szerint egy átlagos brit felnőtt 6,8 órát alszik minden nap – ami valljuk be, nem olyan sok. Pedig a megfelelő mennyiségű pihenés nagyon fontos, mert ez befolyásolja az agy megfelelő működését, a pszichés- és persze a fizikai állapotunkat is. Utóbbival pedig el is jutottunk a lényeghez, vagyis hogy miként kapcsolódik az alvás a fogyáshoz.

via GIPHY

Az alvás és annak mennyisége hatással van a hormonháztartásodra, így azokra a hormonokra is, amik az éhségérzetet befolyásolják. Ha keveset alszol, a ghrelin nevű hormonokból lesz több, így éhesebbnek érzed magad, több energiára van szükséged, vagyis többet is eszel. Azonban ha kipihent vagy és eleget aludtál, a leptin nevű hormon mennyisége megnő a szervezetedben, amitől viszont kevésbé leszel éhes.

Teljesen abszurdnak tűnhet, de alvás közben még az izmaid növelését is elősegítheted, a pihenéssel ugyanis a növekedési hormonok mennyisége is nő – emiatt kell a kisgyerekeknek is rengeteget aludniuk.

via GIPHY

Szóval ahhoz, hogy egészséges legyél, hogy jól érezd magad a bőrödben, és hogy hatékonyan tudd tartani a diétádat, naponta legalább 7, de inkább 9 óra alvásra van szükséged. Ennek hatékonyságát pedig azzal tudod fokozni, ha megpróbálsz minden este ugyanabban az időpontban lefeküdni, a hálószobádban pedig maximum 20 fok van, ugyanis melegben kevésbé alszik jól az ember. Ezek után pedig már csak az étkezésre és a megfelelő mozgásra kell odafigyelni.

Címkék: alvás edzés egészség életmód fogyás kilók pihenés szundi

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Szépség