2019.07.08.@ 17.07

„Ez egy álomprojekt volt” – Interjú Minya Viktóriával

A parfümőrhölgy a Costes séfjével, Palágyi Eszterrel a világon teljesen egyedülállóan ötvözte az ízeket az illatokkal. A projektről Viktória mesélt a Cosmónak.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

„Ez egy álomprojekt volt” – Interjú Minya Viktóriával

Desszert mellé parfüm? Még nem hallottál ilyenről? Pedig képzeld, ha étkezés közben szagolod meg a süteményhez illatban passzoló parfümöt egyfajta kísérőként, az teljesen más élményt ad majd – kiteljesíti és felerősíti az ízeket! Minya Viktória parfümőrhölgy és az első Michelin-csillagos magyar étterem, a Costes séfje, Palágyi Eszter éppen ezt a hatást szerette volna elérni, amikor Párizsban megtervezték a Minya Viktória X Costes kollekciót. Három párosítást alkottak meg: a Nid D’Abeille Zesté illatot a Costes Lépesmézéhez, a Chocolat au Rhum parfümöt a somlóhoz, és az Infusion à la Vanille pedig az almás pitéhez készült. A különleges projektről Minya Viktória mesélt nekünk.

Hogyan kezdődött a közös projekt?

Az alapötlet Palágyi Eszteré: megálmodta, hogy az általa készített somlói galuska nagyon jól harmonizál a tokaji aszúval, ezért a desszerthez párosította az én 2014-es tokaji aszú ihlette Eau de Hongrie nevű illatomat. Mindkettőben hasonló jegyek vannak: rumos, likőrös, diós-mazsolás borban érlelt aromák – tökéletesen passzolnak egymáshoz. Ez annyira jól sikerült, hogy egy héten belül lába kelt a parfümnek… Akkor Eszter felhívott engem, és felvetette, hogy mi lenne, ha csinálnánk közösen illatokat, ezúttal teljesen tudatosan a desszertekhez. Egy hónapon belül már az illatorgonám előtt ültünk, kiválasztottuk a nyersanyagokat, és elkezdtünk dolgozni. Fantasztikusan gyorsan haladtunk az illatok megkomponálásával. Természetesen nekem is meg kellett kóstolnom a desszerteket! (nevet) Eszter hihetetlenül kreatív, és pontosan tudja, hogy mit szeretne: tökéletes alkotótárs számomra.

Fotó: Karsay Katalin

Ismerted őt korábbról?

Abszolút nem, soha nem találkoztam vele, csak hallottam róla, és messziről csodáltam a munkáját, de nagyon hamar egymásra hangolódtunk. A telefonhívásokat is beleszámolva akkor beszéltünk harmadjára, és mégis elképesztően jól tudtunk együtt dolgozni. A mézes illatot, ami Nid D’Abeille Zesté néven fut (franciául azt jelenti, hogy méhkas), gyakorlatilag 90%-ban egy ültő helyünkben összeraktuk. Utána jött hozzá a Chocolat au Rhum (rumos csokoládá franciául), amit a somlóihoz ajánlanak, utoljára pedig az Infusion à la Vanille. Eszternek rengeteg szuper ötlete volt az illatok tálalásra is! Számomra ez egy álomprojekt volt, minden percét imádtam. A visszajelzések alapján a vendégek imádják a párosításokat, és azok egy teljesen új élményt adnak az egyébként is kiváló fogásokhoz. Van ennek egy tudományos háttere is: amikor eszünk, akkor az ételek illata befolyásolja az ízlelésünket. Ha felerősítünk bizonyos illatjegyeket, akkor az ízlelés élménye is fokozódik. A végeredmény varázslatos!

Katt a galériára!
9 fotó

„Ez egy álomprojekt volt” – Interjú Minya Viktóriával

1 of 9
2 of 9
4 of 9
5 of 9
6 of 9
7 of 9
8 of 9
9 of 9

  2 of 9
„Ez egy álomprojekt volt” – Interjú Minya Viktóriával

Furmint Photo

  4 of 9
„Ez egy álomprojekt volt” – Interjú Minya Viktóriával

Furmint Photo

  5 of 9
„Ez egy álomprojekt volt” – Interjú Minya Viktóriával

Fotó: Karsay Katalin

  6 of 9
„Ez egy álomprojekt volt” – Interjú Minya Viktóriával

Fotó: Karsay Katalin

  7 of 9
„Ez egy álomprojekt volt” – Interjú Minya Viktóriával

Fotó: Karsay Katalin

  8 of 9
„Ez egy álomprojekt volt” – Interjú Minya Viktóriával

Fotó: Karsay Katalin

  9 of 9
„Ez egy álomprojekt volt” – Interjú Minya Viktóriával


Két éve született meg a lányod, és sokan azt mondják, anyaként sokszor felerősödnek a nők érzékei. Veled is így történt?

Nekem inkább a terhesség alatt volt egy ilyen időszakom. Azt szoktam mondani, hogy az orr olyan, mint egy izom, minél többet használja az ember, annál jobban erősödik, nekem pedig ez már a 11. évem a szakmában, természetes, hogy nagyon éles a szaglásom. A terhesség és a hormonok pedig erre rátettek még egy lapáttal, majd volt olyan időszak, amikor összekeverték a receptorokat az orromban. Az illat, ami reggel tetszett, estére már elviselhetetlen lett. Amit egyszer édesnek éreztem, két perc múlva már inkább keserűnek tűnt. Körülbelül két hétig tartott ez a zűrzavar, nagyon nehezen viseltem. Amikor ez elmúlt, akkor pedig nagyon jól ment a munka, a felerősödött érzékek még kreatívabbá tettek talán…

Fotó: Karsay Katalin

Említetted egyszer, hogy a szakmában férfiuralom van. Szerinted ez kezd már kiegyenlítődni?

Úgy érzem, igen – de ha belegondolsz, minden más szakmában kezdik bebizonyítani a nők, hogy ott a helyük. Ilyen például Eszter munkája is! Ezért is fontos számomra ez a projekt: hogy ketten együtt alkothattunk valamit, amire még nem volt példa világszinten.

Fotó: Karsay Katalin

Nem csak parfümőrként dolgozol, hanem tanítványaid is vannak. Hogyan működik az oktatás?

Már csak egyéni tanítványaim vannak, és általában a négy napos kurzus a legnépszerűbb. Ez olyan intenzív, szinte intim, hogy gyakorlatilag mindenkivel összebarátkozunk a 4. nap végére, és mindegyik tanítványommal valamilyen szinten tartom a kapcsolatot. Az egyik a legnagyobb büszkeségem, hogy már kinevelkedett egy teljesen új parfümőr generáció, akik közül több az én tanítványom volt. A világ minden részéről érkeztek már hozzám: Tajvanról, a Közel-Keletről, Oroszországból, vagy Amerikából is.

Azt mesélted, hogy mindenki a saját energiáját viszi be a munkába – mi a tied?

Jó kérdés… Egyelőre csak azt tudom megfogalmazni, hogy az idő múlásával a módszerem egyre pontosabb lesz. Sokat tanultam a hibáimból. Ez az egyik alapelvem: az különbözteti meg az amatőrt a profitól, hogy a profi már többször elbukott, mint ahányszor az amatőr egyáltalán megpróbálta. Szerintem kifinomultabb lett a stílusom az elmúlt évek alatt, és azt érzem, már kiforrottabb a művészi oldalam is.

Fotó: Karsay Katalin

Mit tanácsolnál a Cosmo-lányoknak, akik nem tudják, milyen parfüm illik a személyiségükhöz?

Sokan megkeresnek azzal, hogy segítsek: milyen illattal tudnának valakit elcsábítani, vagy visszahódítani? Szerintem egy alapszabály van: azt lehet befolyásolni, hogyan érzed magad. A parfüm olyan, mintha felvennénk egy gyönyörű fehérneműt. Nem látja senki, közvetlenül nem befolyásol másokat, mivel a ruha alatt van, de ad egyfajta érzéki magabiztosságot, kisugárzást – ez pedig felkeltheti az emberek figyelmét, vonzóvá teheti a viselőjét. A parfüm pontosan így viselkedik! A másik ízlését nem lehet eltalálni, de téged boldoggá, nyitottá, csábítóvá tudunk tenni egy jól eltalált illattal – és ez a legfontosabb!

A Minya Viktória X Costes kollekció illatait nem lehet megvásárolni, hiszen ezek az étterem vendégei számára készültek, de Viki parfümjeit megrendelheted a honlapjáról, a Madison parfümériánál, illetve a NEROLI Luxus Parfüméria oldalán is.

Címkék: Costes desszert interjú minya viktória Palágyi Eszter parfüm

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Szépség

Megvan a szezon legtrendibb hajszíne!

Megvan a szezon legtrendibb hajszíne!

Nem elég, hogy szuper dögös, de még hétköznapokon is hordható!

Ezek voltak 2019 legszexibb vörös szőnyeges szettjei

Nem semmi ruhákban vonultak a fotósok hada elé idén a celebek. Neked melyik ruci volt a kedvenced?

5 étel, ami még a gyorséttermekben is egészséges

Előre szólunk, hogy sajnos a sajtburi nem került fel a listára.

Kínos hibát fedeztek fel a Star Wars-fanok

Baby Yoda után itt a legújabb sokk.

Ezek 2019 legfurább randis statisztikái

Az amerikai Cosmo összeszedte a legrandomabb adatokat, mi pedig megosztjuk ezeket veled.

Palvin Barbi brutál szexi képet posztolt magáról

Csekkold le te is a szuperdögös képet!

Hétvégi szerelmi horoszkóp

Halihó, Cosmo-lány! Kíváncsi vagy, mi vár rád a szerelemben ma és a hétvégén? Csekkold le nálunk a horoszkópodat december 6-án is!

Ez lesz 2020-ban az év színe!

A Pantone végre bejelentette, hogy jövőre melyik árnyalat lesz a legmenőbb. Meg fogsz lepődni!