2017.11.21.@ 00.11

Egészségtudatos helyett boldogságtudatos étkezés (X)

Cikkek, tanulmányok és könyvek ezreiben olvashatunk arról, hogyan étkezzünk egészségtudatosan. Próbáljuk megjegyezni, hogy az egyes ételek,

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Egészségtudatos helyett  boldogságtudatos étkezés (X)

Cikkek, tanulmányok és könyvek ezreiben olvashatunk arról, hogyan étkezzünk egészségtudatosan. Próbáljuk megjegyezni, hogy az egyes ételek, alapanyagok milyen hatással vannak szervezetünkre, testünk működésére. Odafigyelünk, hogyan áll össze a napi és a heti étrendünk, hogy a bevitt tápanyagokkal minél tovább megőrizzük egészségünket, fittségünket, és szépségünket. De vajon milyen étrenddel és szokásokkal őrizhetjük meg, vagy növelhetjük a „boldogságszintünket”?

Group Of Female Friends Meeting In Café Restaurant

Az egészségünkért tett erőfeszítések – legyen szó táplálkozásról vagy testmozgásról – hosszú távon mindenképpen pozitív hatással lesznek életünkre, a közérzetünkre. … Kivéve, ha túlzottan „rágörcsölünk” a témára. Ha mindig tökéletességre törekszünk, ha minden szabályt mereven be akarunk tartani és nem engedjük meg magunknak, hogy néha lazítsunk. Legyünk őszinték! Az egészségtudatos étkezés, az életmódváltás sokunknak sokszor nem is olyan könnyű. Hiszen le kell mondunk jó néhány korábban kedvelt ételről, élvezetes falatról. Esetleg el kell hagynunk régi szokásainkat, és újakat kell kialakítanunk. Az alkalmanként egymásnak ellentmondó információk okozta frusztrációról már ne is beszéljünk!

Handsome man having a coffee at the cafe

Hogyan ne legyünk az egészségtudatos életmódra való törekvéstől feszültek és frusztráltak? Hogyan kerüljük el a kudarcokat? Hogyan érjük el, hogy az egészséges étkezéssel ne csak a testünkkel tegyünk jót, hanem mosolyt is csaljunk az arcunkra?

Információk és érzések

Nagyon dicséretes, ha minél több információt és tudást gyűjtünk össze a témával kapcsolatban. De ne várjuk el magunktól, hogy naprakészen kövessük a legújabb tudományos kutatások eredményeit. Fontos viszont, hogy naprakész tudásunk legyen a saját testünkről és egészségi állapotunkról! Járjunk rendszeresen ellenőrző és szűrővizsgálatokra. Figyeljünk oda a testünk jelzéseire, tudatosítsuk magunkban, mi az ami jól esik, és mi az ami nem. Így könnyebben és frusztrációmentesen hozhatunk döntést akkor is, ha különböző étkezési irányzatok egymásnak ellentmondó szabályait próbáljuk betartani. Egészséges-e a tej? Együnk-e húst? Mennyi szénhidrát fogyasztása ideális? Figyeljük meg, hogy hatnak ezek az ételek az egészségünkre és az érzéseinkre (is) hagyatkozva döntsünk!

 

Változatosság és mértékletesség

Az „új szabályaink, szokásaink” kialakítása – és betartása is – könnyebb és örömtelibb lesz, ha minél tágabb határokat húzunk meg.  Azaz minél kevesebb ételt teszünk tiltólistára, inkább a mennyiséget vagy a gyakoriságot próbáljuk csökkenteni. Például ehetünk csokoládét, de csak hetente egyszer, egy szeletet. Ihatunk kávét, de a korábbi napi négy adag helyett csak kettőt. Mindez sokkal könnyebb, ha valódi változatosságra törekszünk, ha új ételeket próbálunk ki, és iktatunk be az étkezésünkbe.

161252 Wrigleys_Coffee_2016_KVs HUN 10dbos prev.pdf

Maradjunk önmagunk

Fontos, hogy ismerjük magunkat és a pontosan meghatározott céljainkat! Így könnyebben megtaláljuk a hosszabb távon is fenntartható megoldást. Mi az a néhány étel vagy szokás, amiről semmiképp nem tudunk lemondani, vagy amit semmiképp sem tudunk megszokni és beépíteni az életmódváltásunkba? Miért szerettük volna ezt a változtatást?  Van valamilyen alternatív vagy kompromisszumos megoldás, amivel a célunkat is elérjük? Ha például napközben egy csésze kávé, és az ahhoz kapcsolódó kis rituálénk adja meg számunkra azt a feltöltődést, amire szükségünk van ahhoz, hogy magabiztosan és felszabadultan nézzünk szembe a napi kihívásokkal, akkor ne mondjunk le róla! Építsük be az étrendünkbe, és bűntudat nélkül élvezzük minden csepp ízét. És ha utána egy cukormentes rágógumit is bekapunk, nem csak felfrissülve, de friss lehelettel, magabiztosan mosolyoghatunk a világra, hiszen még fogaink egészségéért sem kell aggódnunk!

Orbit_White_Fruit_OTC_3D_RGB

Molnár Sefcsik Yvette, pszichológus

Home officetól az edzéstervig – minden élethelyzetre nyújt okos megoldást a Huawei (x)

Ősszel mind belekezdünk valami újba: nyaralás után munka, szünidő után iskola. Ebben pedig sokat segít, ha olyan eszközeink vannak, amelyek minden szinten támogatnak.
Címkék: rágó

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Sztárhírek

Kiderült, mire vágyakozik Harry herceg mindennél jobban

Nagyon cuki interjút adott a herceg!

Harry herceg valóra váltotta Diana hercegnő álmát?

Úgy tűnik, kisebbik fia viszi tovább, amit ő befejezetlenül hagyott.

Ezért érezte rosszul magát a sorozat elején a Trónok harca sztárja

Komoly problémával küzd, a mai napig hatással van rá.

Sosem találod ki, mennyit keres Zendaya!

Most egy picit irigykedünk…

Britney Spears soha többé nem fog színpadra állni?

Tényleg ennyi volt? Vége egy korszaknak, és Britney még 40 éves kora előtt nyugdíjba vonul?

Kylie Jenner megmutatta, mi van a táskájában, de a fanok nem ájultak el tőle

Sőt, egyenesen kiakadtak tőle. Nézd meg, miért!

Videón, amint Kanye West lepisili a saját Grammy-díját

Egyre ijesztőbb dolgokat művel a rapper, aki ismért Twitteren rendezett ámokfutást.

Szűcs Csaba: „Az írás a kiengedésről szól, a boksz pedig a gyógyulásról”

Amikor a bokszzsákkal áll szemben, valószínűleg senki sem gondolná, hogy – többnyire – szerelmes verseket ír. Pedig Szűcs Csaba pont egy 5 éve tartó, se veled se nélküled szerelem hatására kezdett írni, és tart ma már egy kötetre elég versnél.

Így élte meg Chris Evans a péniszfotó-ügyet

Szuperőszintén beszélt a bakiról.

Blake Lively főszereplésével filmesítik meg Taylor Swift számát?

A színésznő totál benne lenne a dologban!

Az iskolai szabály, amit Charlotte és György is megszeghet

Persze komoly okuk van rá a vírushelyzet közepette…