2017.11.21.@ 00.11

Egészségtudatos helyett boldogságtudatos étkezés (X)

Cikkek, tanulmányok és könyvek ezreiben olvashatunk arról, hogyan étkezzünk egészségtudatosan. Próbáljuk megjegyezni, hogy az egyes ételek,

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Egészségtudatos helyett  boldogságtudatos étkezés (X)

Cikkek, tanulmányok és könyvek ezreiben olvashatunk arról, hogyan étkezzünk egészségtudatosan. Próbáljuk megjegyezni, hogy az egyes ételek, alapanyagok milyen hatással vannak szervezetünkre, testünk működésére. Odafigyelünk, hogyan áll össze a napi és a heti étrendünk, hogy a bevitt tápanyagokkal minél tovább megőrizzük egészségünket, fittségünket, és szépségünket. De vajon milyen étrenddel és szokásokkal őrizhetjük meg, vagy növelhetjük a „boldogságszintünket”?

Group Of Female Friends Meeting In Café Restaurant

Az egészségünkért tett erőfeszítések – legyen szó táplálkozásról vagy testmozgásról – hosszú távon mindenképpen pozitív hatással lesznek életünkre, a közérzetünkre. … Kivéve, ha túlzottan „rágörcsölünk” a témára. Ha mindig tökéletességre törekszünk, ha minden szabályt mereven be akarunk tartani és nem engedjük meg magunknak, hogy néha lazítsunk. Legyünk őszinték! Az egészségtudatos étkezés, az életmódváltás sokunknak sokszor nem is olyan könnyű. Hiszen le kell mondunk jó néhány korábban kedvelt ételről, élvezetes falatról. Esetleg el kell hagynunk régi szokásainkat, és újakat kell kialakítanunk. Az alkalmanként egymásnak ellentmondó információk okozta frusztrációról már ne is beszéljünk!

Handsome man having a coffee at the cafe

Hogyan ne legyünk az egészségtudatos életmódra való törekvéstől feszültek és frusztráltak? Hogyan kerüljük el a kudarcokat? Hogyan érjük el, hogy az egészséges étkezéssel ne csak a testünkkel tegyünk jót, hanem mosolyt is csaljunk az arcunkra?

Információk és érzések

Nagyon dicséretes, ha minél több információt és tudást gyűjtünk össze a témával kapcsolatban. De ne várjuk el magunktól, hogy naprakészen kövessük a legújabb tudományos kutatások eredményeit. Fontos viszont, hogy naprakész tudásunk legyen a saját testünkről és egészségi állapotunkról! Járjunk rendszeresen ellenőrző és szűrővizsgálatokra. Figyeljünk oda a testünk jelzéseire, tudatosítsuk magunkban, mi az ami jól esik, és mi az ami nem. Így könnyebben és frusztrációmentesen hozhatunk döntést akkor is, ha különböző étkezési irányzatok egymásnak ellentmondó szabályait próbáljuk betartani. Egészséges-e a tej? Együnk-e húst? Mennyi szénhidrát fogyasztása ideális? Figyeljük meg, hogy hatnak ezek az ételek az egészségünkre és az érzéseinkre (is) hagyatkozva döntsünk!

 

Változatosság és mértékletesség

Az „új szabályaink, szokásaink” kialakítása – és betartása is – könnyebb és örömtelibb lesz, ha minél tágabb határokat húzunk meg.  Azaz minél kevesebb ételt teszünk tiltólistára, inkább a mennyiséget vagy a gyakoriságot próbáljuk csökkenteni. Például ehetünk csokoládét, de csak hetente egyszer, egy szeletet. Ihatunk kávét, de a korábbi napi négy adag helyett csak kettőt. Mindez sokkal könnyebb, ha valódi változatosságra törekszünk, ha új ételeket próbálunk ki, és iktatunk be az étkezésünkbe.

161252 Wrigleys_Coffee_2016_KVs HUN 10dbos prev.pdf

Maradjunk önmagunk

Fontos, hogy ismerjük magunkat és a pontosan meghatározott céljainkat! Így könnyebben megtaláljuk a hosszabb távon is fenntartható megoldást. Mi az a néhány étel vagy szokás, amiről semmiképp nem tudunk lemondani, vagy amit semmiképp sem tudunk megszokni és beépíteni az életmódváltásunkba? Miért szerettük volna ezt a változtatást?  Van valamilyen alternatív vagy kompromisszumos megoldás, amivel a célunkat is elérjük? Ha például napközben egy csésze kávé, és az ahhoz kapcsolódó kis rituálénk adja meg számunkra azt a feltöltődést, amire szükségünk van ahhoz, hogy magabiztosan és felszabadultan nézzünk szembe a napi kihívásokkal, akkor ne mondjunk le róla! Építsük be az étrendünkbe, és bűntudat nélkül élvezzük minden csepp ízét. És ha utána egy cukormentes rágógumit is bekapunk, nem csak felfrissülve, de friss lehelettel, magabiztosan mosolyoghatunk a világra, hiszen még fogaink egészségéért sem kell aggódnunk!

Orbit_White_Fruit_OTC_3D_RGB

Molnár Sefcsik Yvette, pszichológus

Címkék: rágó

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Sztárhírek

Palvin Barbi szerelmes fotója mindent visz

Palvin Barbi szerelmes fotója mindent visz

Gyönyörű, sikeres, és övé a világ egyik legcukibb pasija. Palvin Barbi szerencsére nem titkolja, mennyire szerelmesek a barátjával.

Hatalmas meglepetés az X-Faktor idei nyertese

Végre lezajlott a teljesen megújult X-Faktor döntője, a végeredmény viszont nem egészen úgy alakult, ahogy a netezők többsége megjósolta.

Teszt: mennyit tudsz a királyi családról?

Igazi royal rajongó vagy? Akkor tedd próbára a tudásod!

Sztárok, akik nem hajlandók közösen dolgozni

Lehet, hogy te imádnád őket együtt a filmvásznon, de az A-listás gyűlölködés miatt tutira nem fogod őket ismét egy filmben látni.

Óriásit nőttek Katalin és Vilmos gyerekei

Végre megosztották az idei karácsonyi családi fotójukat!

Istenes Bence fotójánál nem látsz ma aranyosabbat

A fanok szinte könnyekig hatódtak, olyan cuki ez a kép! Csekkold le gyorsan!

Meghan hercegnének elege lett

A várandós hercegné teljesen kikészült, még Harry herceggel is veszekszik!

Harry herceg félti Meghan életét

Teljesen kikészült a feleségéről szóló pletykák miatt!

Iszak Eszti megdöbbentő dolgot árult el

Ezt tuti, hogy nem tudtad a csini műsorvezetőről!

Letartóztatták a Született feleségek sztárját

A sorozat szépfiúját betörésen érték, ami egy hollywoodi sztár esetében viszonylag megdöbbentő.

Érkezik a Venom második része!

Úgy tűnik, a Marvel sem tud betelni Tom Hardy-val!

Harry és Vilmos gyerekkori képeinél nincs ma imádnivalóbb

Hihetetlenül aranyos karácsonyi fotók kerültek elő!

Kiderült, ki írt szerelmes levelet Kendall Jennernek

Tegnap óta azon izgulnak a rajongók, hogy ki lehet a sztár titkos hódolója. Most minden kiderül!