Erzsébet királynő temetését világszerte milliók követik nyomon, rengetegen Londonba is elutaztak, hogy szemtanúi legyenek  a 70 évig trónon lévő uralkodó búcsúztatásán. Nos, a monarchia egyértelműen nem a low budget megoldást választotta II. Erzsébet búcsúztatására.

Nincsenek hivatalos adatok

Bár egyelőre hivatalos adatot nem tettek közzé arról, hogy pontosan mennyibe kerül II. Erzsébet szertartása,  de a királyi szakértők becslései szerint a Westminster-apátságban tartott búcsúztatás költségei meghaladhatják a 9 millió dollárt (átszámítva 3,6 milliárd forintot). 

A biztonsági költségek az egekben

A végösszeg több nagy tételre osztható majd fel, de egyértelműen brutális összegbe kerül a biztonsági költségek kifizetése. A királynő halálától a temetésééig több mint 11 800 rendőr és 1200 civil alkalmazott állt szolgálatban a koporsó biztosításáért. 

Volt már drágább is

Habár hihetetlen drága temetéséről beszélünk, mégsem ez a világ legdrágább temetése. A rekorder, ugyanis nem más, mint Nagy Sándor,, akit aranykoporsóban helyeztek örök nyugalomra, amelyet aranyhintóval szállítottak. De jóval magasabbra rúg Ronald Reagan temetési költsége is, ami becslések szerint 400 millió dollárba került, míg II. János Pál pápa temetése 13,2 millió dollárba került. 

A királyi családnál ez nem meglepő

Erzsébet brit királyné temetési költségei hasonlóak voltak a lányáéhoz, 9,2 millió dollárba került 2002-ben. Diana hercegné temetése 8,5 millió dollárba került 1997-ben. Fülöp herceg temetése nem tartozott a drágább szertartások közé, mert a koronavírus-járvány miatt csak 30 gyászoló vett részt a szertartáson, valamint a herceg kérésére nem szerveztek állami ceremóniát.

Ezt gondolja a nép

II. Erzsébet temetését is a brit adófizetők pénzéből fedezik.  Legutóbb Winston Churchill 1965-ös temetése zajlott ehhez hasonló keretek között. A lakosság véleménye megoszlik az üggyel kapcsolatban. Vannak, akik egyáltalán nem sajnálják a pénzt, de sokak szerint a jelenlegi gazdasági helyzetben túlzás ekkora összeget költeni egy temetésre. 

Via