2008.08.12.@ 00.08

Magabiztosság-tréning: ne legyél túlérzékeny!

Szokásod, hogy mindenen kétségbeesel, vagy megsértődsz? Ne vegyél magadra mindent, vedd lazábban a dolgokat! Segítségünkkel leküzdheted a túlérzékenységet!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A hetedik ellenség: a túlérzékenység

Mindent magadra veszel? Már attól elromlik a napod, ha az egyébként mosolygós kollégád egy reggel morózusan köszönt, mert azonnal azon kezdesz gondolkodni, vajon mit rontottál el?
Túlérzékenységed hátterében a kiemelt figyelem iránti igény is állhat, és azt is jelzi, hogy némileg egocentrikusan szemléled a világot. Ha folyamatosan hiányérzeted van, egy idő után szinte kiabálni fog rólad, hogy mindenki jobban jár, ha hozzád sem szól. Két megoldás kínálkozik túlzott érzékenységed orvosolására: függetlenítened kell magad mások véleményétől vagy javítanod kell az ömagadról kialakított képen. Melyik megy könnyebben?

Mit kell tenned?

– Vedd át az irányítást a gondolataid felett! Amint azon kapod magad, hogy mások viselkedésén vagy közönyén filózofálsz, parancsoljon megálljt a gondolatainak! Például: „A főnöknek megint valami baja van velem!“. ÁLLJ!!! Ekkor kapcsolj át egy másik gondolkodásra, amiben saját személyednek már nem jut akkora szerep: „Biztosan bal lábbal kelt fel, vagy ideges az új projekt miatt“. Vagy: „A barátom nem hív, mert nem vagyok fontos neki“. ÁLLJ!!! „Imádjuk egymást, és biztos megvan az oka, hogy most nem tud hívni.“

– Akadhatnak szituációk, amikor a gondolatstopp nem segít, és úgy érezd, képtelen vagy felülkerekedni a kétkedő gondolatokon. Ilyenkor nincs más megoldás: saját nyugalmad érdekében a végére kell járnod a dolognak. Ne örőld magad sokáig az ügyön, mert annál inkább inadba száll a bátorságod. Semmiképpen se legyél támadó, őrizd meg higgadtságodat. . Például a barátodat így kérd finoman számon: „Órák/napok óta várom a hívásodat. Megmondanád mi az oka annak, hogy eddig nem telefonáltál?“

– Megeshet persze, hogy nincs mód a tisztázásra. Ez esetben gondolj arra, hogy a mások viselkedése okozta rágódás csak a te közérzeted romolja, és így elvonja az erőidet attól, hogy a valóban lényeges dolgokra koncentrálj.

– Játssz el a gondolattal, hogy mondjuk 1-2 hét múlva mekkora jelentőséget fogsz tulajdonítani a bántónak tűnő reakciónak. Képzeld el, hogy már el is múlt ez az idő, és megszabadultál a rossz érzéstől. Ha ezen dolgozol önmagadban, és nem az áldozati szerepben fürdesz, sokkal hamarabb lelsz rá a megoldásra is.

(Holnap, sorozatunk befejező részében megismerkedhetsz a nyolcadik önbizalom-ellenséggel!)

Bakos Zsuzsi
életvezetési és életmódtréner
www.szabadvilag.hu

Szakértőnket a Cosmo.hu-n keresztül is kérdezheted, ha ide kattintasz!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

Breaking: A High School Musical sztárja kisbabát vár

Hétvégi szerelmi horoszkóp

Halihó, Cosmo-lány! Kíváncsi vagy, mi vár rád a szerelemben ma és a hétvégén? Csekkold le nálunk a horoszkópodat szeptember 18-án is!

Vilmos herceg most épp ezért rágott be Harryre

Diana hercegnő fiai már sosem lesznek jóban?

Ryan Reynolds újabb trollkodásán nevet a net

Most kivételen nem felesége, hanem Hugh Jackman volt az áldozat.

3 csillagjegy, akinél nincs döntésképtelenebb

Ezen a téren bőven van mit tanulni határozottságból!

A Szex és New York sztárja is kiakadt J. K. Rowlingra

Cynthia Nixont különösen személyesen érintették az írónő szavai.

Ez a pszichológiai oka, amiért imádod az őszt

Nem csak a Pumpkin Spice Latte a magyarázat!

5 színész, akit filmbéli karaktere miatt fel se ismernél az utcán

Talán még a legnagyobb fanok is elsétálnának mellettük...

Horoszkóp: Szeptember 17., Csütörtök

Halihó, Cosmo-lány! Kíváncsi vagy, mi vár rád ma a melóban és a szerelemben? Csekkold le nálunk a horoszkópodat szeptember 17-én is!

Megtaláltuk az új kedvenc filmed!

Meryl Streep, Nicole Kidman, Kerry Washington és James Corden főszereplésével jön a Netlixre!