2008.11.21.@ 14.11

Te is márkafüggő vagy?

Neked is vannak „boltjaid”, igaz? Amelyek előtt nem tudsz úgy elmenni, hogy meg ne állj legalább egy pillanatra megnézni a kirakatot. Persze, ha már ott vagy, „beszaladsz” körülnézni, jóllehet, kívülről fújod a kollekció összes darabját. Az eladók előre köszönnek, ismernek már, hisz gyakorlatilag csak náluk vásárolsz. Ennek egyszerű oka, hogy kedveled az adott márkát. De mégis miért pont azt a márkát?

Cosmopolitan.hu
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Léteznek a „földi halandók” számára nem megfizethető kollekciók, amelyek a legdrágább magazinok hirdetéseiről köszönnek ránk. Az ilyen cuccok ritkán jönnek szembe velünk a piacon bevásárlás közben. Bár, érdekes módon, ha szembe jönnek, valószínűleg akkor sem ismernénk fel… Aztán ott van a „mindenki számára” hozzáférhető konfekció.
Azon belül is természetesen létezik olcsóbb és drágább. Sőt, ha tovább hámozunk, az árkategóriákon belül is találunk vagy egy tucat különböző céget, akiknek a termékei közül mazsolázhatunk.
Úgy 25 éve még nem volt jellemző az a termékdömping, ami manapság. Akkoriban azt vette az ember, amit lehetett. Ma azonban már egész más a helyzet. Ugyanis választhatnunk. Ha két árucikk, egy gagyi és egy minőségi termék valamelyikéért kell fizetnünk, nagy valószínűség szerint a drágább, de jó árut vesszük, hisz hosszútávon az éri meg jobban.
Ám manapság, amikor egyik divatos ruhakollekció „erősen” emlékeztet a másikra, amikor ugyanolyan selymes lesz a hajad egy sampontól, és annak konkurensétől, amikor egyik vitaminszelet éppen annyira egészséges, mint a másik, és árban sincs jelentős különbség a kettő között, felmerül az emberben a kérdés, hogy vajon miért pont azt a márkát választjuk, amit?

A megvásárolt illúzió

Nyilván téged is hatalmába kerített már az a furcsa, de kellemes érzés, amikor tele pénztárcával beszabadulsz egy üzletbe, és tudod, hogy vásárolni fogsz. És nyilván éreztél már olyan zavart is, amikor a shoppingolást követő nap csak bámulsz a bevásárlózacskóra, és nem igazán érted, hogy előző nap mi különlegeset találtál egy olyan pólóban, amelyhez hasonlóból vagy egy tucat van már a szekrényedben… Mégis miért vásárolunk, ha nincs is igazán égető szükségünk valamire?

Az ember manapság már nem pusztán azért vesz meg valamit, hogy a termék használatával kielégítse szükségleteit. Egy ennél jóval erősebb motiváció lépett be a képbe, az érzelmek. Mivel egyre több termék tudja nagyjából ugyanazt, emocionális szempontok alapján döntünk, mikor kinyitjuk a pénztárcánkat. Ígéretet, álmokat, hangulatot, image-t vásárolunk. Egy, a márkanév köré hosszú évek alatt, tudatosan felépített világot.

Ahogy Tamara Mellon, egy, a hírességek által kedvelt, szuperdrága cipőmárka tulajdonosa mondta egy interjúban: „Aki a mi cipőinket veszi, az egy darab fantáziát, menekülést vásárol meg. Az én életvitelemnek egy szeletét: a helikoptereket, a nyaralásokat, a házasságomat, a férjem autóit, az életem tündérmeseszerű elemeit.”
Azzal, hogy megvásárolunk valamit, elhitetjük magunkkal, hogy pusztán annak a dolognak a birtoklásától különlegesebbek, érdekesebbek leszünk. Megközelíthetetlenek, mint a termék reklámkampányában a modell. Csillogó, ünnepelt, és hasonlóan feltűnő, mint a filmsztár, aki az arcát adta egy kozmetikai termékhez.
Természetesen TUDJUK, hogy nem változunk varázsütésre Angelina Jolie-vá attól, hogy olyan ruhába bújunk, mint ő. TUDJUK, hogy az egész egy milliárdos biznisz, PhotoShop programmal agyontuningolt reklámfotók kreált világa, mégis belemegyünk a játékba, az önámításba, és képesek vagyunk meggyőzni magunkat arról, hogy az adott ruhadarabtól, parfümtől, szempillaspiráltól mi is ellenállhatatlanok leszünk. És minél többet szerzünk az adott márka által képviselt világból, annál közelebb kerülünk ahhoz, hogy a részévé váljunk. Legalább is a környezetünk számára így tűnhet.

Folytatás a Cosmóban!

Megmutatjuk mivel kombináld az ősz must-have darabját, a kötött pulóvert! (x)

Habár szeptemberben járunk már, az indián nyár még javában tombol, mégsem árt, ha előre gondolkodunk az őszi ruhatárunk melegebb darabjain!
Címkék: márkafüggő vagy

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

Ennyit számít, hogy hányadik gyermekként születtél

Ennyit számít, hogy hányadik gyermekként születtél

Lehet, nem is gondolnád, hogy mennyi mindenre hatással van a születési sorrend az életedben. Ha érdekel, ez hogyan hat a személyiségedre, olvass tovább!

A műkörömre is lehetsz allergiás

Gondoltad volna, hogy egy olyan dolog, ami igényessé teszi a körmeidet, problémát is okozhat? Most kiderül, mire kell odafigyelni, hogy elkerüld a bajt!

Ezért nem visel soha vörös rúzst Meghan hercegné

Észrevetted már, hogy ezt az árnyalatot valamiért kerüli? Most végre megtudhatod, ennek mi az oka!

Brad Pitt visszaköltözött Angie-hez és a gyerekekhez?

Bár eddig arról szóltak a hírek, hogy utálják egymást, most úgy néz ki, hatalmas fordulatot vett a háború.

Depressziót okozhat, ha túl sokat eszel ebből

Eddig csak azt tudtuk, hogy néhány fajtája hizlal, de most már az is kiderült, hogy lelkileg sem fogod jól érezni tőle magadat. Kíváncsi vagy miről van szó?

Ijesztő, mit okozhat a smink a tudósok szerint

Elgondolkoztál már azon, milyen összetevőkből állnak a sminktermékeid? Itt az idő, hogy megtudd az elképesztő valóságot!

Így mentheted meg a kedvenc púderedet, ha széttöredezett

Ugye, hogy ez a lányok egyik legrosszabb rémálma? Szerencsére neked már nem kell aggódnod miatta, mert segítünk! Nézd meg, mit kell tenned!

7 tipp, ha te szeretnél lenni az Insta új sztárja

Már egy ideje arról álmodozol, hogy te leszel a magyar Instagram egyik legnépszerűbb influencere? Akkor adunk a megvalósításhoz néhány tippet!

Ezért egyél levest, ha fogyni szeretnél

Megtaláltuk a legújabb a fegyvered a pluszkilók ellen! Ha eddig nagy ívben elkerülted a leveseket, mostantól tuti, hogy mindennap eszel egy tányérral!

3 hónapja kórházban fekszik a Jóbarátok sztárja!

Túlesett a műtéten Matthew Perry, de még mindig lábadozik, és folyamatosan megfigyelés alatt tartják! Te is nagyon aggódsz érte?

Ezt biztosan nem vetted még észre Erzsébet királynőn

Az egész royal-család öltözködését befolyásolja a királynő, aki ugrik minden divatbakira. Amire meg is van minden joga, pláne, ha ennyire mestere a részleteknek...

Beindult a mémgyár, Victoria Beckhamen nevet mindenki

A sztár egy nosztalgikus fotósorozattal ünnepelte a divatiparban eltöltött tíz évét. A képek egyáltalán nem szokványosak, ezért - érthető módon - az emberek fantáziája azonnal beindult. Nem csoda, hogy ennyi szuper mém született!

Fájdalmas titkot árult el Carrie Underwood

Az énekesnő tavaly durva balesetet szenvedett, de nem ez volt az egyetlen fájdalom, amivel meg kellett küzdenie. Tudd meg, min ment keresztül!