2008.11.21.@ 14.11

Te is márkafüggő vagy?

Neked is vannak „boltjaid”, igaz? Amelyek előtt nem tudsz úgy elmenni, hogy meg ne állj legalább egy pillanatra megnézni a kirakatot. Persze, ha már ott vagy, „beszaladsz” körülnézni, jóllehet, kívülről fújod a kollekció összes darabját. Az eladók előre köszönnek, ismernek már, hisz gyakorlatilag csak náluk vásárolsz. Ennek egyszerű oka, hogy kedveled az adott márkát. De mégis miért pont azt a márkát?

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Léteznek a „földi halandók” számára nem megfizethető kollekciók, amelyek a legdrágább magazinok hirdetéseiről köszönnek ránk. Az ilyen cuccok ritkán jönnek szembe velünk a piacon bevásárlás közben. Bár, érdekes módon, ha szembe jönnek, valószínűleg akkor sem ismernénk fel… Aztán ott van a „mindenki számára” hozzáférhető konfekció.
Azon belül is természetesen létezik olcsóbb és drágább. Sőt, ha tovább hámozunk, az árkategóriákon belül is találunk vagy egy tucat különböző céget, akiknek a termékei közül mazsolázhatunk.
Úgy 25 éve még nem volt jellemző az a termékdömping, ami manapság. Akkoriban azt vette az ember, amit lehetett. Ma azonban már egész más a helyzet. Ugyanis választhatnunk. Ha két árucikk, egy gagyi és egy minőségi termék valamelyikéért kell fizetnünk, nagy valószínűség szerint a drágább, de jó árut vesszük, hisz hosszútávon az éri meg jobban.
Ám manapság, amikor egyik divatos ruhakollekció „erősen” emlékeztet a másikra, amikor ugyanolyan selymes lesz a hajad egy sampontól, és annak konkurensétől, amikor egyik vitaminszelet éppen annyira egészséges, mint a másik, és árban sincs jelentős különbség a kettő között, felmerül az emberben a kérdés, hogy vajon miért pont azt a márkát választjuk, amit?

A megvásárolt illúzió

Nyilván téged is hatalmába kerített már az a furcsa, de kellemes érzés, amikor tele pénztárcával beszabadulsz egy üzletbe, és tudod, hogy vásárolni fogsz. És nyilván éreztél már olyan zavart is, amikor a shoppingolást követő nap csak bámulsz a bevásárlózacskóra, és nem igazán érted, hogy előző nap mi különlegeset találtál egy olyan pólóban, amelyhez hasonlóból vagy egy tucat van már a szekrényedben… Mégis miért vásárolunk, ha nincs is igazán égető szükségünk valamire?

Az ember manapság már nem pusztán azért vesz meg valamit, hogy a termék használatával kielégítse szükségleteit. Egy ennél jóval erősebb motiváció lépett be a képbe, az érzelmek. Mivel egyre több termék tudja nagyjából ugyanazt, emocionális szempontok alapján döntünk, mikor kinyitjuk a pénztárcánkat. Ígéretet, álmokat, hangulatot, image-t vásárolunk. Egy, a márkanév köré hosszú évek alatt, tudatosan felépített világot.

Ahogy Tamara Mellon, egy, a hírességek által kedvelt, szuperdrága cipőmárka tulajdonosa mondta egy interjúban: „Aki a mi cipőinket veszi, az egy darab fantáziát, menekülést vásárol meg. Az én életvitelemnek egy szeletét: a helikoptereket, a nyaralásokat, a házasságomat, a férjem autóit, az életem tündérmeseszerű elemeit.”
Azzal, hogy megvásárolunk valamit, elhitetjük magunkkal, hogy pusztán annak a dolognak a birtoklásától különlegesebbek, érdekesebbek leszünk. Megközelíthetetlenek, mint a termék reklámkampányában a modell. Csillogó, ünnepelt, és hasonlóan feltűnő, mint a filmsztár, aki az arcát adta egy kozmetikai termékhez.
Természetesen TUDJUK, hogy nem változunk varázsütésre Angelina Jolie-vá attól, hogy olyan ruhába bújunk, mint ő. TUDJUK, hogy az egész egy milliárdos biznisz, PhotoShop programmal agyontuningolt reklámfotók kreált világa, mégis belemegyünk a játékba, az önámításba, és képesek vagyunk meggyőzni magunkat arról, hogy az adott ruhadarabtól, parfümtől, szempillaspiráltól mi is ellenállhatatlanok leszünk. És minél többet szerzünk az adott márka által képviselt világból, annál közelebb kerülünk ahhoz, hogy a részévé váljunk. Legalább is a környezetünk számára így tűnhet.

Folytatás a Cosmóban!

Kérdezd a Nagyit, amíg lehet!(x)

Ahogy közelednek az Ünnepek, már tervezgetjük az évvégi programot, családi látogatásokat. Ha olyan szerencsések vagyunk, hogy a nagyszüleink még velünk vannak, ragadjuk meg az alkalmat, lassítsunk le és töltsünk velük időt. Társaságunk az életet jelentheti nekik.
Címkék: márkafüggő vagy

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

1 milliót költött karácsonyi dekorációra ez a nő

1 milliót költött karácsonyi dekorációra ez a nő

Az ünnepekre mindenki igyekszik meghitté varázsolni az otthonát, de amit ez a nő tett, egy picit talán túlzás...

Ezekre kerestek rá idén a legtöbbször a Google-ben

Egy-két dolgon biztosan meg fogsz lepődni!

Horoszkóp: December 13., Csütörtök

Halihó, Cosmo-lány! Kíváncsi vagy, mi vár rád ma? Csekkold le nálunk a horoszkópodat december 13-án is!

Kulcsár Edina kisfiánál senki nem várja jobban a karácsonyt

Elképesztően édes az első karácsonyát váró Medox!

Bizarr újítást terveznek a Facebookra

Már a jövődet is megpróbálják megjósolni!

Ezt teszi Meghan és Harry, amikor hiányoznak egymásnak

Annyira aranyos, amit a házaspár csinál, amikor az egyik fél nincs jelen!

Horoszkóp: December 12., Szerda

Halihó, Cosmo-lány! Kíváncsi vagy, mi történik veled ma? Csekkold le nálunk napi horoszkópodat december 12-én is!

Megtaláltuk a tökéletes karácsonyi ajándékot!

Még mindig hiányzik egy-két meglepetés a fa alá? Akkor gyorsan olvass tovább!

Az öngyilkosságot fontolgatta a Modern család sztárja

Sarah Hyland őszintén beszélt a fizikai és mentális egészségi állapotáról is.

Durván átlátszó ruhában gálázott Kendall Jenner

A modelltől nem újdonság, hogy akár teljesen ledobja magáról a ruhát, de ilyen bevállalós egy vörös szőnyeges eseményen sem volt még.

2 perc alatt elalhatsz ezzel a szuper trükkel

Te is órákat forgolódsz este? Ezzel a technikával véget vethetsz az álmatlan éjszakáknak!

Selena Gomez tönkre akarja tenni Justin Bieber házasságát?

Nagyon úgy néz ki, hogy Justin még mindig nem tette túl magát az exén.

Megható, miről mondott le Harry Vilmosért

Ilyen az igazi testvéri szeretet. Könnybe lábad a szemed, ha ezt a sztorit elolvasod!