2008.11.21.@ 14.11

Te is márkafüggő vagy?

Neked is vannak „boltjaid”, igaz? Amelyek előtt nem tudsz úgy elmenni, hogy meg ne állj legalább egy pillanatra megnézni a kirakatot. Persze, ha már ott vagy, „beszaladsz” körülnézni, jóllehet, kívülről fújod a kollekció összes darabját. Az eladók előre köszönnek, ismernek már, hisz gyakorlatilag csak náluk vásárolsz. Ennek egyszerű oka, hogy kedveled az adott márkát. De mégis miért pont azt a márkát?

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Léteznek a „földi halandók” számára nem megfizethető kollekciók, amelyek a legdrágább magazinok hirdetéseiről köszönnek ránk. Az ilyen cuccok ritkán jönnek szembe velünk a piacon bevásárlás közben. Bár, érdekes módon, ha szembe jönnek, valószínűleg akkor sem ismernénk fel… Aztán ott van a „mindenki számára” hozzáférhető konfekció.
Azon belül is természetesen létezik olcsóbb és drágább. Sőt, ha tovább hámozunk, az árkategóriákon belül is találunk vagy egy tucat különböző céget, akiknek a termékei közül mazsolázhatunk.
Úgy 25 éve még nem volt jellemző az a termékdömping, ami manapság. Akkoriban azt vette az ember, amit lehetett. Ma azonban már egész más a helyzet. Ugyanis választhatnunk. Ha két árucikk, egy gagyi és egy minőségi termék valamelyikéért kell fizetnünk, nagy valószínűség szerint a drágább, de jó árut vesszük, hisz hosszútávon az éri meg jobban.
Ám manapság, amikor egyik divatos ruhakollekció „erősen” emlékeztet a másikra, amikor ugyanolyan selymes lesz a hajad egy sampontól, és annak konkurensétől, amikor egyik vitaminszelet éppen annyira egészséges, mint a másik, és árban sincs jelentős különbség a kettő között, felmerül az emberben a kérdés, hogy vajon miért pont azt a márkát választjuk, amit?

A megvásárolt illúzió

Nyilván téged is hatalmába kerített már az a furcsa, de kellemes érzés, amikor tele pénztárcával beszabadulsz egy üzletbe, és tudod, hogy vásárolni fogsz. És nyilván éreztél már olyan zavart is, amikor a shoppingolást követő nap csak bámulsz a bevásárlózacskóra, és nem igazán érted, hogy előző nap mi különlegeset találtál egy olyan pólóban, amelyhez hasonlóból vagy egy tucat van már a szekrényedben… Mégis miért vásárolunk, ha nincs is igazán égető szükségünk valamire?

Az ember manapság már nem pusztán azért vesz meg valamit, hogy a termék használatával kielégítse szükségleteit. Egy ennél jóval erősebb motiváció lépett be a képbe, az érzelmek. Mivel egyre több termék tudja nagyjából ugyanazt, emocionális szempontok alapján döntünk, mikor kinyitjuk a pénztárcánkat. Ígéretet, álmokat, hangulatot, image-t vásárolunk. Egy, a márkanév köré hosszú évek alatt, tudatosan felépített világot.

Ahogy Tamara Mellon, egy, a hírességek által kedvelt, szuperdrága cipőmárka tulajdonosa mondta egy interjúban: „Aki a mi cipőinket veszi, az egy darab fantáziát, menekülést vásárol meg. Az én életvitelemnek egy szeletét: a helikoptereket, a nyaralásokat, a házasságomat, a férjem autóit, az életem tündérmeseszerű elemeit.”
Azzal, hogy megvásárolunk valamit, elhitetjük magunkkal, hogy pusztán annak a dolognak a birtoklásától különlegesebbek, érdekesebbek leszünk. Megközelíthetetlenek, mint a termék reklámkampányában a modell. Csillogó, ünnepelt, és hasonlóan feltűnő, mint a filmsztár, aki az arcát adta egy kozmetikai termékhez.
Természetesen TUDJUK, hogy nem változunk varázsütésre Angelina Jolie-vá attól, hogy olyan ruhába bújunk, mint ő. TUDJUK, hogy az egész egy milliárdos biznisz, PhotoShop programmal agyontuningolt reklámfotók kreált világa, mégis belemegyünk a játékba, az önámításba, és képesek vagyunk meggyőzni magunkat arról, hogy az adott ruhadarabtól, parfümtől, szempillaspiráltól mi is ellenállhatatlanok leszünk. És minél többet szerzünk az adott márka által képviselt világból, annál közelebb kerülünk ahhoz, hogy a részévé váljunk. Legalább is a környezetünk számára így tűnhet.

Folytatás a Cosmóban!

Címkék: márkafüggő vagy

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

Tényleg jobb olyan sráccal randizni, akinek lánytestvére van?

Tényleg jobb olyan sráccal randizni, akinek lánytestvére van?

Meredek elméletnek tűnik? Az amerikai Cosmo újságírója szerint van benne ráció…

Ismerd meg a 3 legmaximalistább csillagjegyet!

Náluk a tök oké, a jó és a rendben van nem játszik, csakis a tökéletessel és a wow-felkiáltásokkal érik be!

10 trendi maszk, amit azonnal be kell szerezned

Mutatjuk mit, hol és mennyiért!

5 NEM amerikai sorozat, amit egyszerűen imádni fogsz!

Alapvetően bírod, ha egy film vagy sorozat hemzseg az ismert hollywoodi arcokban, de úgy érzed, mostanában sikerült kicsit túltolnod őket? Akkor mutatunk 5 olyan sorit, amit nem a filmipar mennyországában forgattak, mégis zseniális. PS: ráérsz később is megköszönni!

Ennél szexibbek már nem is lehetnének a Disney szereplői!

Most nemcsak a hercegnők, a Disney-mesék más szereplői is új külsőt kaptak!

Ezt árulja el a személyiségedről, hogy az ágy melyik oldalán alszol

Volt már veled olyan, hogy reggel az ágy másik oldalán ébredtél? Ezeken a napokon morcosabb voltál? Ha igennel válaszoltál, olvass tovább, mert megvan a magyarázat!

3 egyszerű őszi leves, amit ki kell próbálnod

Nincs is jobb egy hűvös őszi napon egy tányér forró levesnél, igaz?

Hétvégi szerelmi horoszkóp

Halihó, Cosmo-lány! Kíváncsi vagy, mi vár rád a szerelemben ma és a hétvégén? Csekkold le nálunk a horoszkópodat szeptember 18-án is!

Vilmos herceg most épp ezért rágott be Harryre

Diana hercegnő fiai már sosem lesznek jóban?

Ryan Reynolds újabb trollkodásán nevet a net

Most kivételen nem felesége, hanem Hugh Jackman volt az áldozat.