2008.11.21.@ 14.11

Te is márkafüggő vagy?

Neked is vannak „boltjaid”, igaz? Amelyek előtt nem tudsz úgy elmenni, hogy meg ne állj legalább egy pillanatra megnézni a kirakatot. Persze, ha már ott vagy, „beszaladsz” körülnézni, jóllehet, kívülről fújod a kollekció összes darabját. Az eladók előre köszönnek, ismernek már, hisz gyakorlatilag csak náluk vásárolsz. Ennek egyszerű oka, hogy kedveled az adott márkát. De mégis miért pont azt a márkát?

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Léteznek a „földi halandók” számára nem megfizethető kollekciók, amelyek a legdrágább magazinok hirdetéseiről köszönnek ránk. Az ilyen cuccok ritkán jönnek szembe velünk a piacon bevásárlás közben. Bár, érdekes módon, ha szembe jönnek, valószínűleg akkor sem ismernénk fel… Aztán ott van a „mindenki számára” hozzáférhető konfekció.
Azon belül is természetesen létezik olcsóbb és drágább. Sőt, ha tovább hámozunk, az árkategóriákon belül is találunk vagy egy tucat különböző céget, akiknek a termékei közül mazsolázhatunk.
Úgy 25 éve még nem volt jellemző az a termékdömping, ami manapság. Akkoriban azt vette az ember, amit lehetett. Ma azonban már egész más a helyzet. Ugyanis választhatnunk. Ha két árucikk, egy gagyi és egy minőségi termék valamelyikéért kell fizetnünk, nagy valószínűség szerint a drágább, de jó árut vesszük, hisz hosszútávon az éri meg jobban.
Ám manapság, amikor egyik divatos ruhakollekció „erősen” emlékeztet a másikra, amikor ugyanolyan selymes lesz a hajad egy sampontól, és annak konkurensétől, amikor egyik vitaminszelet éppen annyira egészséges, mint a másik, és árban sincs jelentős különbség a kettő között, felmerül az emberben a kérdés, hogy vajon miért pont azt a márkát választjuk, amit?

A megvásárolt illúzió

Nyilván téged is hatalmába kerített már az a furcsa, de kellemes érzés, amikor tele pénztárcával beszabadulsz egy üzletbe, és tudod, hogy vásárolni fogsz. És nyilván éreztél már olyan zavart is, amikor a shoppingolást követő nap csak bámulsz a bevásárlózacskóra, és nem igazán érted, hogy előző nap mi különlegeset találtál egy olyan pólóban, amelyhez hasonlóból vagy egy tucat van már a szekrényedben… Mégis miért vásárolunk, ha nincs is igazán égető szükségünk valamire?

Az ember manapság már nem pusztán azért vesz meg valamit, hogy a termék használatával kielégítse szükségleteit. Egy ennél jóval erősebb motiváció lépett be a képbe, az érzelmek. Mivel egyre több termék tudja nagyjából ugyanazt, emocionális szempontok alapján döntünk, mikor kinyitjuk a pénztárcánkat. Ígéretet, álmokat, hangulatot, image-t vásárolunk. Egy, a márkanév köré hosszú évek alatt, tudatosan felépített világot.

Ahogy Tamara Mellon, egy, a hírességek által kedvelt, szuperdrága cipőmárka tulajdonosa mondta egy interjúban: „Aki a mi cipőinket veszi, az egy darab fantáziát, menekülést vásárol meg. Az én életvitelemnek egy szeletét: a helikoptereket, a nyaralásokat, a házasságomat, a férjem autóit, az életem tündérmeseszerű elemeit.”
Azzal, hogy megvásárolunk valamit, elhitetjük magunkkal, hogy pusztán annak a dolognak a birtoklásától különlegesebbek, érdekesebbek leszünk. Megközelíthetetlenek, mint a termék reklámkampányában a modell. Csillogó, ünnepelt, és hasonlóan feltűnő, mint a filmsztár, aki az arcát adta egy kozmetikai termékhez.
Természetesen TUDJUK, hogy nem változunk varázsütésre Angelina Jolie-vá attól, hogy olyan ruhába bújunk, mint ő. TUDJUK, hogy az egész egy milliárdos biznisz, PhotoShop programmal agyontuningolt reklámfotók kreált világa, mégis belemegyünk a játékba, az önámításba, és képesek vagyunk meggyőzni magunkat arról, hogy az adott ruhadarabtól, parfümtől, szempillaspiráltól mi is ellenállhatatlanok leszünk. És minél többet szerzünk az adott márka által képviselt világból, annál közelebb kerülünk ahhoz, hogy a részévé váljunk. Legalább is a környezetünk számára így tűnhet.

Folytatás a Cosmóban!

Címkék: márkafüggő vagy

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

Minden, amit tudnod kell az Ikrekről

Minden, amit tudnod kell az Ikrekről

Mindenki azzal fáraszt, hogy két személyiséged van, pedig ennél sokkal izgisebb tulajdonságaid is vannak!

5 zseniális film péntek estére

Nincs kedved bulizni, inkább a kanapén filmeznél pizsiben? Mutatjuk, hova kapcsold a tévét!

Istenes Bence bakancslistáján a zene az első

Épp ezért örömmel vállalta, hogy a Budapest Park x UNICEF Segélykoncert műsorvezetője legyen június 16-án.

Ezt jelenti Kim Kardashian kisbabájának neve

Psalm Westnek hívják a kicsit.

Hétvégi szerelmi horoszkóp

Halihó, Cosmo-lány! Kíváncsi vagy, mi vár rád a szerelemben ma és a hétvégén? Csekkold le nálunk a horoszkópodat május 24-én is!

A férfiak tisztábban gondolkodnak az orgazmus után?

Amíg te elsírod magad, ő éppen megvilágosodik.

„Így tette tönkre az álmatlanság az egész életemet”

Olvasd el az újságírónő hihetetlen küzdelmét az alvászavarral!

Csekkold a legújabb Toy Story előzetest!

Hamarosan viszontláthatod Woodyékat a moziban.

Mit nézz a Trónok harca fináléja után? Mutatjuk!

Ne ess kétségbe, hogy véget ért a GoT, mert egy csomó sorimenőség vár arra, hogy lecsekkold!

Horoszkóp: Május 23., Csütörtök

Halihó, Cosmo-lány! Kíváncsi vagy, mi vár rád ma a melóban és a szerelemben? Csekkold le nálunk a horoszkópodat május 23-án is!

Kiderült: ha lánytesód van, boldogabb vagy

Ha eddig is így gondoltad, most a legújabb kutatások is megerősítettek benne: szuper dolog, ha van egy lánytestvéred.